Permalänk
Medlem

Fläkt till H80

Har läst runt lite angående en Corsair H80 Hydro Series CPU Kylare som jag hade tänkt beställa men enligt omdömen så lever tydligen fläktarna om på kylaren så att byta ut som skulle rekommenderas. Men då är ju frågan till vilka fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FysT:

Har läst runt lite angående en Corsair H80 Hydro Series CPU Kylare som jag hade tänkt beställa men enligt omdömen så lever tydligen fläktarna om på kylaren så att byta ut som skulle rekommenderas. Men då är ju frågan till vilka fläktar?

Jag har samma fråga! Kollade lite på noctua 120mm fläktarna och de skulle tydligen kyla bra och vara tysta.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma funderingar, Gentle typhoon ska vara mycket tystare och effektivare än H80s vanliga fläktar men de gör (tydligen) inte så stor temp skillnad för de flesta

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör på Gentle Typhoon och tycker att dom är kanon. Låter inte mycket alls och de verkar helt klart göra sitt jobb, Webhallen rekomender dom också. Kan tyvärr inte ge dig några skillnader mellan dom och orginal eftersom att jag kör på en Antec 620 och inte testade orginal utan kan bara säga att jag är nöjd med ljud och kylning som de är!

Permalänk

Noctua NF-F12 PWM

Citat:

The NF-F12’s unique Focused Flow™ system produces extremely high static pressure and focuses the airflow in order to achieve even better results on air cooling heatsinks and water cooling radiators. With a top speed of 1500rpm, it also offers more performance headroom for less noise-sensitive applications. Choose the NF-F12 if you’re looking for the best possible performance on heatsinks and radiators.

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Som ovan kan jag också säga gentle typhoon 1450rpm om du ska köra push&pull eller 1850rpm om du ska köra singel fan.
Dock är noctua också ett bra val.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Monsterspelaren:

Enligt killen jag pratade med på Inet skulle det vara den modellen med FLX i slutet. Detta var till en H60 dock men det spelar väl ingen roll. Dessa sa han att man skulle ha http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

jag kör GT 1850 rpm. betydligt tystare än de som följde med iaf ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Enligt killen jag pratade med på Inet skulle det vara den modellen med FLX i slutet. Detta var till en H60 dock men det spelar väl ingen roll. Dessa sa han att man skulle ha http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx

Det är chassi fläktar och dem har lågt tryck vilket är dåligt för kylning av radiatorer.

Jag har bytt ut mina GT fläktar mot Noctuas NF-F12 PWM. Blev tystare och sänkte mina temps med några grader i load.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |