Permalänk
Medlem

BenQ XL2410T eller XL2420T

Jag har fått chansen att sälja min gamla samsung P2450H för ett bra pris...1100 kr...

Så nu är jag sugen på att prova på någon av dessa två skärmar som alla lovordar så mycket om.
Jag var inne på XL2410T men upptäckte till min förvåning att den är ca 10 mm mindre på diagonalen då det är en 23.6 tum.
Jag blir sjukt nojjig och kan inte tänka mig byta till en mindre skärm ju...
Ni som har erfarenhet av detta, märker ni eller tror ni det gör en skillnad i upplösning eller känsla om man har haft en 24 tummare innan?

Annars blir det att jag får satsa på storebror XL2420T men ville ju fan inte helst lägga ut mer pengar bara för att få 10 mm mer...ca 7 mm på bredd och höjd.

Sedan ser jag inte på specifikationerna hos inet eller BenQs hemsida om det är usb portar på XL2420T men det ser ut så på bilderna. Stämmer detta?
Hade ju varit värt det isf att man tex koppla headsetet dit och hålla sladdarna mer åt sidorna då istället.....

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Fan åsså, det står ju klart och tydligt att man inte ska posta bildskärmstrådar här. Hjälp mig någon att flytta på denna till rätt forum så jag inte blir bannad...:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DarkFuzi:

Fan åsså, det står ju klart och tydligt att man inte ska posta bildskärmstrådar här. Hjälp mig någon att flytta på denna till rätt forum så jag inte blir bannad...:)

Det ordnar vi!

*Tråd flyttad*

Man blir inte bannad för att man råkar posta i fel forumdel.

Permalänk
Avstängd

XL2410T är ingen vidare skärm så tycker du ska satsa på XL2420T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

XL2410T är ingen vidare skärm så tycker du ska satsa på XL2420T.

Vad menar du? De är ju typ exakt samma skärm bara det att den förra är lite lite mindre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Vad menar du? De är ju typ exakt samma skärm bara det att den förra är lite lite mindre...

Nya modellen: stabilare fot, krok för att hänga headset, black equalizer, s-switch (dosa för att kalibrera inställningar), slimmad runt kanterna, handtag för lätt flytt av skärmen m.m.

Bara lite större alltså? Läs gärna lite mer på BenQ's hemsida.

Edit: finns dessutom USB anslutningar samt Displayport och en extra HDMI

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ice-z:

Nya modellen: stabilare fot, krok för att hänga headset, black equalizer, s-switch (dosa för att kalibrera inställningar), slimmad runt kanterna, handtag för lätt flytt av skärmen m.m.

Bara lite större alltså? Läs gärna lite mer på BenQ's hemsida.

Edit: finns dessutom USB anslutningar samt Displayport och en extra HDMI

Skickades från m.sweclockers.com

Black EQ ska vi nog se upp med att sätta som positivt innan vi vet vad den gör med input laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Black EQ ska vi nog se upp med att sätta som positivt innan vi vet vad den gör med input laget.

Vi ska också se upp med att quota folk som bara ger information om en skärm och inte om det är positivt eller negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

XL2420T har i regel mycket mindre backlight bleed bland de exemplaren jag har sett. Köpte själv en förra veckan och är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice-z:

Vi ska också se upp med att quota folk som bara ger information om en skärm och inte om det är positivt eller negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag la bara till lite central "information", inget att ojja sig över

Permalänk

Jag har aldrig hört något om hur bilden är på XL2420T jämfört med XL2410T. Jag tyckte bilden på XL2410T /har två polare som har en) var dassig så jag kollade runt efter en 120 Hz med bättre färger och kom fram till att Asus VG236HE och Samsung S23A700D/S23A750D har bättre bild. Detta var då det knappt fanns någon info om XL2420T och inga recensioner. Körde på en Samsung S23A700D för dess 3D funkar med AMD kort också, riktigt trevligt faktiskt

Om du vill ha större har Asus en gigantisk 120 Hz 27" skärm vid namn Asus VG278H för lite över 5000 kronor. Den ska också vara bra

Tillbaks till ursprungsfrågan, hur bra bild är det på XL2420T i jämförelse med dess föregångare?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Jag har aldrig hört något om hur bilden är på XL2420T jämfört med XL2410T. Jag tyckte bilden på XL2410T /har två polare som har en) var dassig så jag kollade runt efter en 120 Hz med bättre färger och kom fram till att Asus VG236HE och Samsung S23A700D/S23A750D har bättre bild. Detta var då det knappt fanns någon info om XL2420T och inga recensioner. Körde på en Samsung S23A700D för dess 3D funkar med AMD kort också, riktigt trevligt faktiskt

Om du vill ha större har Asus en gigantisk 120 Hz 27" skärm vid namn Asus VG278H för lite över 5000 kronor. Den ska också vara bra

Tillbaks till ursprungsfrågan, hur bra bild är det på XL2420T i jämförelse med dess föregångare?

Du skulle med största sannolikhet tycka att korrekta färger är just dassiga.

Hade de konfigurerat sina skärmar?

Permalänk

Sen har ju den nyare Xl2420T skärmen nya 3D vision 2, som gör att skärmen inte blir så himla mörk när man kör 3d på den. Nu framgick de iofs inte om du skulle köra 3D men kan vara bra att veta. har själv beställt en XL2420T från dustin, men har inte fått den ännu.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301