Permalänk

Gaming skärm

Tänkte passa på att uppgradera min skärm nu när jag har skaffat ny dator. Den kommer att användas till skolarbete och framförallt gaming.
Krav:
min. 1080p upplösning (16:10 elr 16:9)
snabb respons tid
min. 23", gärna större
budget: inom rimliga gränser (har inte helt bestämt mig hur mycket jag vill lägga, men 3k är definitivt inga problem)

Skicka helst en länk till en professionell recension av rekommenderade skärmar.

Tack för svar!

*Edit*
Hittills verkar bästa förslaget vara BenQ 23,6" LED XL2420T, men jag skulle vilja se om det finns någon bra skärm i upplösningen 2560p eller 2540p, tack för era förslag!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Finns den i någon större version?

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Finns den i någon större version?

Jag tror inte det, det står lite längre ner att den finns i 17" upp till 24"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danielmw2:

Finns den i någon större version?

om du vill ha större så titta på någon av dessa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856955
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856956

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Fast det finns absolut ingen anledning för honom att köpa en 27" med samma upplösning som en 23"

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Eller varför inte ta den populäraste skärmen på prisjakt? (dell u2412m) OBS! Den är 16:10!

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s81824250&o=lokal_rank&...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eqlzr:

Fast det finns absolut ingen anledning för honom att köpa en 27" med samma upplösning som en 23"

Klart det finns det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Fast det finns absolut ingen anledning för honom att köpa en 27" med samma upplösning som en 23"

Åh herregud... Min mobil har samma upplösning som min MBP och nog fan finns det anledningar till varför man hellre skulle spela på 13,3" mot 5,3".

Tänk efter, objektivt. Om du är kapabel till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Åh herregud... Min mobil har samma upplösning som min MBP och nog fan finns det anledningar till varför man hellre skulle spela på 13,3" mot 5,3".

Tänk efter, objektivt. Om du är kapabel till det.

You beat me to it!^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Skulle vilja jämföra BenQ 23,6" LED XL2420T med en skärm med upplösningen 2560p eller 2540p, gärna i större storlek

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Skulle vilja jämföra BenQ 23,6" LED XL2420T med en skärm med upplösningen 2560p eller 2540p, gärna i större storlek

2540p? Aldrig hört talas om !

Permalänk

Är bildkvalitét eller snabbhet viktigast, alltså vill du ha en TN-panel eller IPS. IPS har bättre färger och betrakningsvinklar men är långsammare. Eizo Foris FS2332 tror jag skulle kunna va en bra kompromiss, snabb för att vara IPS och bra mycket bättre bild än TN, om ändå långsammare.