Permalänk
Medlem

Problem med Upplösningen

hej, har ett jätteproblem. köpte en vga kabel som är kopplad från datorn till tv:n, fungerade med högsta upplösning tills jag testat kabeln i en annan dator, så när jag kopplade tillbaka kabeln till min nuvarande dator så kan jag inte ha högsta upplösning. datorn brukar även känna igen att den är kopplad till en Philips 42", men nu står de bara "Almän Icke PnP bildskärm" detta hände exakt efter att jag bytte tillbaka kabeln från en annan dator...

Har testat att installera om grafikkortets drivrutiner, och återställt vga kanalen på tv:n men ingenting funkar

vad ska jag göra :S

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Har du kollat inställningarna i drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

hej, har ett jätteproblem. köpte en vga kabel som är kopplad från datorn till tv:n, fungerade med högsta upplösning tills jag testat kabeln i en annan dator, så när jag kopplade tillbaka kabeln till min nuvarande dator så kan jag inte ha högsta upplösning. datorn brukar även känna igen att den är kopplad till en Philips 42", men nu står de bara "Almän Icke PnP bildskärm" detta hände exakt efter att jag bytte tillbaka kabeln från en annan dator...

Har testat att installera om grafikkortets drivrutiner, och återställt vga kanalen på tv:n men ingenting funkar

vad ska jag göra :S

Smidigaste vore nog HDMI-kabel, om du har sådana kontakter på datorn och TVn...
Kan du hitta drivers till TVn annars, att lägga in i datorn?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron