Permalänk
Inaktiv

Corsair H100 med höga vengeance-minnen.

Som titeln säger. Kommer vengeance-minnena vara ett problem tillsammans med H100-kylaren. Har ett Fractal Design Arc-chassi.

Tacksam för svar!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av anon173553:

Som titeln säger. Kommer vengeance-minnena vara ett problem tillsammans med H100-kylaren. Har ett Fractal Design Arc-chassi.

Tacksam för svar!

Funkar utmärkt med FD Arc (midi) med H100 och höga Vengeance-minnen om man kör i standardutförande, är dock osäker om det fungerar tillsammans med push'n'pull på H100.

Permalänk

Någon mer som kan intyga att det är felfritt funderar också på att skaffa push and pull

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173553:

Som titeln säger. Kommer vengeance-minnena vara ett problem tillsammans med H100-kylaren. Har ett Fractal Design Arc-chassi.

Tacksam för svar!

Det stora på en vattenkylare är radiatorn, och den sitter inte på moderkortet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Tror inte det går om du ska köra push 'n' pull.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Om inget annat på moderkortet tar i (vattenblocket?) så borde det inte vara något problem då förskjutningen av fästena borde ge dig en knapp centimeter till godo på minnena. (kikade i min egen arc midi med vengeance minnen.)

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.