Nvidia Tegra 3 för alla smaker på CES 2012

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Tegra 3 för alla smaker på CES 2012

Det säljs surfplattor som aldrig förr och en beskärd del av dessa är utrustade med Nvidias ARM-processor Tegra. Den tredje generationen stjäl rampljuset på CES 2012.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kom igen Kepler! Behövs konkurrens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Vafan jag som vänta på kepler... har ett 5870 nu... aja köper mig ett 7970 då! Skulle ha väntat om man fick mer information om kepler fast det gick ju inte!

Permalänk
Medlem

LOL du verkar så upplåten i slutet på videon

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hade väl vart bättre att åtminstone säga nånting om kepler, tror många kommer börja tveka på att vänta om det inte kommer något nytt alls om det.

Permalänk
Medlem

Kul att Nvidia satsar så hårt på Tegra 3, det betyder ju att de känar fett med pengar på den och då kan det bara bli bättre

Nu är det bara att vänta på första 1920-upplösta Tegra 3-plattan så man får se om plattformen klarar av det bra. Sen blir det ny platta!

Permalänk

Man förväntande sig minst en ett kort med trä skruvar i alla fall...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag vill veta något om kepler:) , inte för att jag kommer att byta ut mitt 480 men det är
Alltid kul med grafikkorts krig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av lingonn:

Hade väl vart bättre att åtminstone säga nånting om kepler, tror många kommer börja tveka på att vänta om det inte kommer något nytt alls om det.

Eftersom de inte visade något här så kommer det kortet förmodligen inte se dagens ljus förrän på CeBIT i mars (6-10:e).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Om Nvidia fortsätter såhär aggressivt kanske de verkligen kan börja sno lite andelar från Qualcomm.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Som jag sa - Nvidia kommer snacka Tegra 3, alla lägger en I am dissapoint. Femtioelfte gången det händer?

Permalänk
Skäggig legend

Sitter på jobbet så jag kan inte se videon. Men hoppas på att det blir BRA. Vi behöver detta - även om jag ska köpa mig en iPad 3.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

kan nvidia sluta sova och ge oss deras nya kort already!

Permalänk

Nu känner man sig rätt nöjd att man hann med att köpa ett HD7970 igår ^^

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken "version" av splashtop de använde sig av?
Har stor lust att testa detta hemma!!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Lite Nvidia godis kanske?

http://www.obr-hardware.com/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om man kunde köpa något moderkort med ARM-processor och Tegra 3 istället för bara färdiga surfplattor. Men det kanske kommer?

Permalänk
Medlem

Låter som att Jonas säger "Pransformer Prime" haha. Sådant händer

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Coolt!

Hoppas vi får ARM-baserade laptops!
Vore coolt med ARM-baserade desktops med GeForce kort också!

Permalänk
Medlem

"Lamborghini väldigt prisvärd produkt". Haha asg

Permalänk
Medlem

Så precist levererade sarkasmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Coolt!

Hoppas vi får ARM-baserade laptops!
Vore coolt med ARM-baserade desktops med GeForce kort också!

Jo visst är det "coolt". Fast desvärre blir det problem med x86 "program". Inte ens Windows 8 kommer ha stöd för x86 i sitt ARM-baserade OS.

Så njaa ARM får vänta enligt mig ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillio:

Jo visst är det "coolt". Fast desvärre blir det problem med x86 "program". Inte ens Windows 8 kommer ha stöd för x86 i sitt ARM-baserade OS.

Så njaa ARM får vänta enligt mig ^^

Jag bryr mig inte om stöd för x86 i ARM-baserade OS.
Man kan köra Ubuntu så är alla paket i repository paketerade för ARM. Firefox, LibreOffice, etc.