Nuance introducerar Dragon TV – röststyrd tv-mjukvara för många plattformar

Permalänk

Deras DragonNaturallySpeaking fungerar skitbra i Word om man pratar engelska, och det funkar rätt ok för att starta diverse program eller så.

Men det tar ett par timmar, typ 4 minst, innan programmet känner igen rösten och att felen blir färre. Och ska man prata svenska är det helt omöjligt nästintill eftersom man nästan måste programmera alla kommandon själv.
Tror inte vanligt folk skulle orka stå ut med det med TV-apparaten. Jag tyckte bara DragonNaturallySpeaking var en kul grej i tre dagar eller så, det gjorde mig definitivt inte mer effektiv. Det var simplare att skriva i Word som vanligt etc.

Permalänk
Medlem

Något for dom feta amerikanerna speciellt om man bygger in snabbuppringning till snabbmatsställen

Permalänk
Medlem

Lathet har fått en ny innebörd

Permalänk
Medlem

Hur drygt skulle det inte vara att säga DragonTV varje gång man vill nåt, nej tack.

Permalänk

Nä... vilken jäkla skräpprodukt. Den kan inte ens göra popcorn

Permalänk
Entusiast

Det är väl som med alla andra röststyrningar och alternativa inmatningsmetoder. Fungerar bra för en viss lite nischgrupp och resten tycker det är kul i 10 minuter innan man tröttnar på det.

Ska bli intressant att se vad Google lyckas med, de har ju en Siri på steroider på gång verkar det som. Ryktet säger att skiten till och med ska klara ett Turingtest väldigt ofta. Med så avancerad AI kanske man kan ha kul och leka med den i 20 minuter istället för 10...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bra produkt för handikappade eller de med funktionshinder men inget för en vanlig konsument..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

But will it blend?

Permalänk
Medlem

Snart kommer röstkommandon i 3D med Twitter inbyggt i Facebook ovanpå Apple.

"Framtiden" är här grabbar, bara att gilla läget.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

detta med röst-styrning tycker jag inte är speciellt praktiskt, men det är rätt coolt på nått sätt:)
Men kommer detta till windows också, så man kan testa det på sin htpc?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Haha som att mobiltelefoners öronsnäcka mm inte förvirrar folk när de står och pratar med en vägg så vad kommer den äldre generationen tro när man sitter och snackar med sin tv?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Gud ska vi sitta och skrika åt tvn nu oxå.

Next channel. Volym up. Next channel, Volym down.

RETARD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

detta med röst-styrning tycker jag inte är speciellt praktiskt, men det är rätt coolt på nått sätt:)
Men kommer detta till windows också, så man kan testa det på sin htpc?:)

Kommer?

Det har funnits sen vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Kommer?

Det har funnits sen vista.

aha, där ser man vad man missar när man fortfarande är kvar på XP:P

Men kommer programvaran till windows?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hur drygt skulle det inte vara att säga DragonTV varje gång man vill nåt, nej tack.

Jag skulle gärna säga Dragon TV varje gång jag vill fråga min TV någonting, det har en speciell klang.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

50 spänn på att tjejen i videon är dotter till någon i företaget..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Är det någon här som hellre vill prata med sin tv än att titta på den?
Dragon TV..... hur är läget?

Forever alone......

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

50 spänn på att tjejen i videon är dotter till någon i företaget..

Ja, hon lär ju inte vara där för sin "talang" iaf XD

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Det är säkert reklmabolagen som betalar för detta. All reklam hädanefter kommer börja med "Dragon TV - Max Volym".

Permalänk

Ussh, jag säger bara att röststyrd programvara är skit nu, dom lanserar mjukvara som MAX har nått beta stadiet. Om 5 år kanske de kommer funka hyffsat, men just nu använder jag helldre en 8-bits kontroll före röst

Permalänk
Medlem

Tar ju oftast längre tid i slutändan när man ska styra nått med rösten, så nej tack till detta. Palla prata:P

Permalänk
Medlem

Kul teknik.
Men om man kollar på Tv så brukar det väll vara för att man är trött och inte orkar göra något annat.
Ska man då va tvungen att sitta tjata Dragon Tv hela tiden jag skulle bli galen.
Värkar irriterande till och med i reklamen.

Permalänk
Medlem

mera sånt här, mera framtids skit , hur bra som hälst, videon var väll dock inte den coolaste =D

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

"Ner, ner, ner, välj, tillbaka, upp, välj, tillbaka"...

Exakt, precis som i windows och med siri är det ballt i början, men sen märker man att det går mkt fortare om man bara gör det "manuellt"

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

onödigt trams .. men kanske något för tjocka amerikaner, som nästan får hjärtinfarkt av att sträcka sig efter fjärrkontrollen

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Tar ju oftast längre tid i slutändan när man ska styra nått med rösten, så nej tack till detta. Palla prata:P

jobbigare att prata än att trycka på fjärrkontrollen .. så lär det funka kasst om man är aspackad och sluta med att teven åker ut genom fönstret

Permalänk
Avstängd

Har de inte tänkt på att det är mindre energikrävande att trycka på en knapp än att prata?

Måste vara en plåga att sitta framför tv:n med den.

"ettan", "fyran", "femman" osv osv

Skrivet av riktigninja:

jobbigare att prata än att trycka på fjärrkontrollen .. så lär det funka kasst om man är aspackad och sluta med att teven åker ut genom fönstret

ha ha ha ha

Exakt!