Razer Project Fiona - Surfplatta för gamers

Permalänk
Snusfri
Skrivet av rallyreavan91:

Är det bara jag som tycker den verkar asnice!?!? Men denna är ju ingen surfplatta, det är ju en gamingpryl. Fördelen är att man får ett riktigt operativ, samt att kontrollerna ser goa ut. Klart batteritiden kommer att suga, men vem tror nåt annat? Ligga i sängen och lira med denna verkar underbart (om plånboken pallar trycket).

Stort word på detta faktiskt.
Riktigt ball gamingpryl för att tex ligga i sängen/soffan, ta med sig på semester osv.

Förmodligen är det en snål variant av i7an i den och en rätt ok grafikkrets som växlar till den inbyggda vid icke gaming för att spara på batteri.

Stort habegär på denna faktiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Den verkar mig totalt och helt genomgående överflödig, och är mig helt ointressant.
Med tanke på hur konsol-a-like den är, och hur länge man anser att en förväntad livslängd på en konsol bör vara, och hur fort hårdvarumarknaden i surfplattor nu går (trots att det påstås vara en "i7" [vad nu det ska betyda] i den) så lär den inte hinna släppas innan den är föråldrad.

Men den lär troligen sälja, precis som Razers alla andra överflödiga och överprissatta menlösa produkter utan syfte (tänk Razer Naga) med uppenbara designfel och brister i byggkvaliteten.
Och det med tanke på att personer som generellt köper Razerprodukter verkar.. Jag ska inte säga oinsatta eller lättimponerande, för det är ärligt talat en överdrift.
Men personer som köper Razerprodukter har definitivt en karaktärsprofil som jag vanligtvis inte brukar vilja sätta mig själv i, nämligen någon som blir imponerad av våldsfilmer, Alienware-lika lådor och rymdsaker med flashiga lampor.

Många av dem är säkert insatta och vet att andra anser att andra saker är bättre, men de köper den ändå, och älskar dem ändå. Och de är jag helt okay med. Men de som tror att Razer är det självklara svaret för alla som "söker X kringprodukt" är det som irriterar mig litegrand.

Nu gick jag en bit off-topic här, men jag ville bara mena att jag tycker att den passar in rätt bra i de förutfattade meningar jag har fått om senare års Razer och deras kundprofiler. Jag önskar alla som köper en mycket nöje och roliga stunder, men den är inte för mig.

Men nu är det också en prototyp. Men jag förutspår att det kan bli ett ganska stort sug och drev kring den här produkten, för den är ju faktiskt rätt innovativ, även om den inte tilltalar just mig.

Permalänk
Medlem

Åtta-å-fem för en glorifierad Gameboy? Razer med mig skämta aprilo. Snyggt koncept, dock.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

så himla hemsk kommer den kanske inte vara men varför inte bara köpa en laptop/ultrabook för de pengarna ?

www.youtube.com/#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DiX6jy4U30Q...

Permalänk
Medlem

De kunde kanske valt att göra kontrollerna borttagningsbara. Det ser lite klumpigt ut med dem ingjutna i resten av plattan. Kablar med MicroUSB-kontakter eller något liknande, möjlighet att koppla på någon form av hållare till kontrollerna, samt ett bord ställ skulle vara mer attraktivt, och med den prislappen kan hela kittet lika gärna följa med när man köper den.

En väska till det så att man kan ta med den på något smidigt sätt vore sedan inte helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Den verkar mig totalt och helt genomgående överflödig, och är mig helt ointressant.
Med tanke på hur konsol-a-like den är, och hur länge man anser att en förväntad livslängd på en konsol bör vara, och hur fort hårdvarumarknaden i surfplattor nu går (trots att det påstås vara en "i7" [vad nu det ska betyda] i den) så lär den inte hinna släppas innan den är föråldrad.

Men den lär troligen sälja, precis som Razers alla andra överflödiga och överprissatta menlösa produkter utan syfte (tänk Razer Naga) med uppenbara designfel och brister i byggkvaliteten.
Och det med tanke på att personer som generellt köper Razerprodukter verkar.. Jag ska inte säga oinsatta eller lättimponerande, för det är ärligt talat en överdrift.
Men personer som köper Razerprodukter har definitivt en karaktärsprofil som jag vanligtvis inte brukar vilja sätta mig själv i, nämligen någon som blir imponerad av våldsfilmer, Alienware-lika lådor och rymdsaker med flashiga lampor.

Många av dem är säkert insatta och vet att andra anser att andra saker är bättre, men de köper den ändå, och älskar dem ändå. Och de är jag helt okay med. Men de som tror att Razer är det självklara svaret för alla som "söker X kringprodukt" är det som irriterar mig litegrand.

Nu gick jag en bit off-topic här, men jag ville bara mena att jag tycker att den passar in rätt bra i de förutfattade meningar jag har fått om senare års Razer och deras kundprofiler. Jag önskar alla som köper en mycket nöje och roliga stunder, men den är inte för mig.

Men nu är det också en prototyp. Men jag förutspår att det kan bli ett ganska stort sug och drev kring den här produkten, för den är ju faktiskt rätt innovativ, även om den inte tilltalar just mig.

Klassa mig som du vill, har en Razer mus, deathadder re-spawn som jag tycker fungerar bra. Jag har även ett Microsoft sidewinder 4x tangentbord och ett Logitech g35 headset, men jag tycker ändå det är en innovativ produkt och det är ju inte helt fel med utveckling. Sen verkar det som att någon orkar bry sig väldigt mycket om något som han inte vill veta av eller bli en del av, förstår inte riktigt varför man orkar bry sig så mycket då.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

jar älskar den! på riktigt!
Skitsamma om man inte kan köra spel på max, men den klarar garanterat alla konsolportar som finns idag som dessutom egentligen är gjorda för handkontroll, tänk bara fallout 3/nv, skyrim, osv, i sängen, fåtöljen, soffan osv klart jag kan ha den i famnen! vem har sagt att man ska släpa runt på den?

jag tycker det är helt UNDERBART att någon äntligen gör någonting NYTT istället för att kopiera alla andra och säga att NU är det nytt fast det är samma med nytt smink... jag spelar mycket spel som kräver lite hårdvara men mycket tid, och kan jag göra det på det ställe jag föredrar (sängen/soffan) så hade det ju varit underbart! klar man kan med en laptop men då måste man ju ha en mus,musmatta/underlag till musmatta/gamepad, strömkabel och hörlurar. Kan jag kapa det till enbart strömkabel och hörlurar är det ju fantastiskt!

Sen kan man ju ha sina åsikter om att det är razer som gör den då jag också tycker de har betydligt mer form än funktion oftast, dock inte alltid!

att den verkar ha ramen i ett stycke är nog bara bra annars blir nog kontrollerna snabbt två väldigt rangliga handtag! speciellt när den (oundvikligt) har fått några smällar!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Forbidden:

men för i helvete... bra ide, ja. Men SERIÖST!? e de helt dumma i huvudet?? Har de inte ens övervägt möjligheten att kunna ta bort de där "hand kontrollerna" så man kan använda den som en vanlig padda? Idioti på HÖG nivå om man inte kommer kunna ta bort de när man inte vill spela.

Men läs istället för att slänga ur dig massa. Det står att de är en tidig prototyp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Men läs istället för att slänga ur dig massa. Det står att de är en tidig prototyp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet att det är en prototyp och det kan kommas att ändras. Men som jag skrev innan, hur fan kan de inte ens ha det på prototypen (bilden)?
Den vore helt ultimat om man bara kunde "klicka" loss kontrollerna och sen använda den normalt. Men men det är bara min åsikt.
Blev bara så irriterad att man inte kan tänka så "långt".

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd

Vad är det för upplösning på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Vad är det för upplösning på skärmen?

10.1" 1280x800 display, enligt specifikationerna på Razers sida: http://www.razerzone.com/projectfiona/tech_specs

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;11826977']10.1" 1280x800 display, enligt specifikationerna på Razers sida: http://www.razerzone.com/projectfiona/tech_specs

Märkligt att de har klippt in en skärmdump från Assassins Creed i Fullscreen eftersom det spelet är anamorphic och låst till 16:9.

Permalänk
Medlem

Kanske ingen grej för sweclockers användare, men den e mer inriktad till konsol användare; enligt mig iaf XP Tror inte det kommer att hinna komma något PS4, utan Nintendo blir nog de sista att lansera en ny konsol. Sen så kommer folk koppla in sina plattor i TVn och lira så istället. Kanske drygt att köpa två sånna surfplattor XP Håller med om att det inte är så smart av Razor att göra de där spakarna permanenta, lär komma lösa kontroller. Tror vi kommer att se en massa alternativ till nästa år istället för PS3 360 å Nintendo Folk tycker att datorer är för krångligt, för hur skulle annars plattorna kunnat bli poppulära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Klassa mig som du vill, har en Razer mus, deathadder re-spawn som jag tycker fungerar bra. Jag har även ett Microsoft sidewinder 4x tangentbord och ett Logitech g35 headset, men jag tycker ändå det är en innovativ produkt och det är ju inte helt fel med utveckling. Sen verkar det som att någon orkar bry sig väldigt mycket om något som han inte vill veta av eller bli en del av, förstår inte riktigt varför man orkar bry sig så mycket då.

Jag tror att du fyller i lite för många tomrum med saker jag inte sagt.
Att den är ointressant för mig personligen, är väl snarare att jag inte skulle ta emot den om den skulle kosta mig något.
Det betyder inte att jag inte anser att den kanske är intressant för den tekniska utvecklingen, eller snarare ett resultat därav, då jag har svårt att se att det här kommer leda till något annat, snarare än att det är en "end-product".

Permalänk

But will it blend? Or can it play crysis?

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Påminner om Nintendos

Fungerar nog lika bra till att spela i sängen, soffan eller var man kan vilja sitta eller ligga och spela.
Nackdelen med WiiU är att plattan inte är helt fristånde, utan man behöver en 'basstation', lite som skillnaden mellan trådlös telefon eller mobiltelefon. Så i hemmet eller på uteplats/balkong går det nog bra med WiiU. Räcker troligtvis inte överallt om man har ett hus som mäts i km² istället för m².
Om man ska gå omkring på stan och spela så blir Project Fiona bättre. Frågan är om man vill gå runt med en sån här på stan? (Eller om speltokar med herrgård är en tillräckligt stor marknad)

Men om WiiU blir dyrare än Project Fiona eller om Zelda i HD kommer först till Project Fiona så kan det vara intressant. Kommer troligtvis mer info om WiiU 5:e Juni (E3). Så efter det kan man jämföra lite bättre.

Permalänk
Medlem

Hehe 8500kr för något som går sönder direkt:D

Har använt deras möss (4st) och kan säga att kvaliteten är helt kass!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk