Fractal Design vill invadera USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det finns dyrare chassin än FD utan dammfilter, eller lika svåra/lätta att rengöra.
Min Obsidian och mina FD har samma konstruktion på fläktfiltret i botten.
Define har samma konstruktion som de dyrare Antec Pxxx serien på front filtren.
Jag har ju 5 olika FD lådor samt har haft sammanlaggt 6 Antec-lådor, så jag vet att FD är bättre (För mig iallafall) & billigare.
Samtidigt som FD är billiga så har dom världens bästa support, då kan man ju överse med lite brister, om man får en ny felfri del på ett par dagar

Ja, som sagt, jag är helnöjd med mitt FD chassi.
Det har sina brister och kvaliteten är lite svajig på sina ställen men såvitt jag vet är det ohotat i klassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, som sagt, jag är helnöjd med mitt FD chassi.
Det har sina brister och kvaliteten är lite svajig på sina ställen men såvitt jag vet är det ohotat i klassen.

De flesta negativa människorna i forumet har inget FD själva.
Det genomskådar man rätt snart, att det är en del som kommenterar i olika trådar, utan att själv äga prylen, som det snackas om
Det gäller särskillt om det är snack om olika märken och ''fanboysnack'' o.s.v.

Dammfilter sätter man ju dit lätt om det behövs
Tänk på den tiden som det knappt fans fläkthål överhuvud taget, eller så var dom 80mm

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Dammfilter sätter man ju dit lätt om det behövs

Problemet jag har är att det är svårt och jobbigt att komma åt att rengöra dom dammfilter som finns i Define chassit.

Permalänk
Inaktiv

Tycker FD gör ypperligt bra produkter av kvalitée samt med en del finesser du inte får annars för den prislappen dom sätter

det enda jag inte direkt gillar med deras chassin, är att av egen erfarenhet så är sidodörrarna jävligt jobbiga att arbeta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Problemet jag har är att det är svårt och jobbigt att komma åt att rengöra dom dammfilter som finns i Define chassit.

Jaha, vilken låda har lättare rengöring då?
Jag lägger min låda lite på sidan och dammsuger undersidan & i fram sä öppnar jag bara luckorna och sätter dit munstycket.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Ingen dum idé, synd att Inet endast verkar ha 140mm. Var dina PCI-gallerskruvar halvt omöjligt att skruva loss och på igen förresten? För det var mina.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foqnax:

Ingen dum idé, synd att Inet endast verkar ha 140mm. Var dina PCI-gallerskruvar halvt omöjligt att skruva loss och på igen förresten? För det var mina.

Nej skruvarna var lätta att skruva av tror jag,
Jag satte ett 140mm med nya skruvhål.
Det var 2 filter i paketet, så jag satte det andra i sidoplåten.
Det blev bra

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jaha, vilken låda har lättare rengöring då?

Lådor med dammfilter som går att ta loss på framsidan så att man kan tvätta dom eller dammsuga dom fritt från resten av lådan.
Och lådor där dammfiltret till nätagget dras ut åt sidan istället för rakt bakåt, då jag har min dator i ett hörn så är det jobbigt med alla sladdar och grejer ivägen när det ska dra ut rakt bakåt.