Portforwarding funkar inte [Server]

Permalänk
Medlem

Portforwarding funkar inte [Server]

Hej alla MineCraftare,

Har ett problem med att sätta upp en Minecraft-server för en kompis och mig. Jag väljer port 25565, men när jag använder PF Port Checker säger den att porten inte är öppen. Jag har provat med att stänga alla brandväggar men det hjälpte inte. Svara så fort som möjligt!

Tack på förhand!

P.S Jag har självklart statisk ip-address, det är bara det att jag inte kommer in på servern

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

portforwarding.com är riktigt händigt ifall du inte vet hur man öppnar portar i din router, vilket du måste göra ifall din server sitter bakom en sådan.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Inaktiv

Jag antar att du har bett kompisar att testa logga in på sin server?
Jag hade samma "problem". Jag öppnade porten men programmet sa att porten inte var öppen. Men sen när mina kompisar testade joina så gick det ändå så kanske är så att programmet har fel i en del fall.

Permalänk
Medlem

redan varit där :/

Skrivet av JoBu:

portforwarding.com är riktigt händigt ifall du inte vet hur man öppnar portar i din router, vilket du måste göra ifall din server sitter bakom en sådan.

Provat och inte hjälpt

Skrivet av Morpiha:

Jag antar att du har bett kompisar att testa logga in på sin server?
Jag hade samma "problem". Jag öppnade porten men programmet sa att porten inte var öppen. Men sen när mina kompisar testade joina så gick det ändå så kanske är så att programmet har fel i en del fall.

Ja, har haft en kompis som fått prova, och han får connection timed out, pfportchecker säger att den inte är öppen och ingen kommer in på servern

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phroggyy:

redan varit där :/

Provat och inte hjälpt

Ja, har haft en kompis som fått prova, och han får connection timed out, pfportchecker säger att den inte är öppen och ingen kommer in på servern

Vad är det för router du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Vad är det för router du har?

En Linksys by Cisco E3000, tacksam för all hjälp

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Skicka teamviwer ip pw som pm så kan jag kolla på det!