Video: Fujitsus vattentäta surfplatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilracerbil:

Riktigt najs med en vattentät surfplatta dock undrar jag.. är inte Apples tangentbordsdelning slående lik? Någon borde ha tagit patent elr?

Apple var inte först. Eftersom de kopierat, så tror jag inte det är patent påt

Nummer 2. Touchen måste ju vara förjävlig när det är blött. Har jag märkt själv på min ipad. Tar ju helt fel

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är ju annars att köpa stora zip lock-påsar!

Men det är klart. En helt vattentät kanske är roligare. Även om den som några tidigare nämnt inte går att använda med blöta fingrar ändå...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Snart kommer apple med en ny, inovativ uppfinning: den vattentäta iPad. Akta er Fujitsu, ni har en stämning att vänta.

Permalänk
Medlem

+1 på den

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

Undrar hur den släpper ut värmen ur platan när den blir varm (typ tittar på hd film) den kanske har en ventil?
Annars laggar den ner hela systemet när den blir för varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Undrar hur den släpper ut värmen ur platan när den blir varm (typ tittar på hd film) den kanske har en ventil?
Annars laggar den ner hela systemet när den blir för varm.

De funkar som alla andra plattor, skalet leder ut värmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Undrar hur den släpper ut värmen ur platan när den blir varm (typ tittar på hd film) den kanske har en ventil?
Annars laggar den ner hela systemet när den blir för varm.

doppa den i kallt vatten^-^

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vilket djup den tål. Det som fattas nu är en stötsäker platta utan att vara tjock som en tegelsten. Då kan jag köpa en surfplatta utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mordarosten:

Frågan är ju vilket djup den tål. Det som fattas nu är en stötsäker platta utan att vara tjock som en tegelsten. Då kan jag köpa en surfplatta utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tegelsten med pekskärm?... hmmm...
Nu har du satt den potatisen!

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

det här verkar va något för porrsurfare

Permalänk
Medlem

En tålig platta är ju en grym idé... hade vart perfekt att använda till geocaching! Om den nu har gps och kartprogram, vilket ifrågasattes innan... men det tar jag för givet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Tegelsten med pekskärm?... hmmm...
Nu har du satt den potatisen!

Wat, var skrev jag en tegelsten med pekskärm? Dude jag menar tjockleken av en tegelsten som det brukar va på stötåliga skydd till tex ajpåhn. En tablet är ju otymplig om något och jag slipper gärna att droppa en platta för 5K i backen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mordarosten:

Wat, var skrev jag en tegelsten med pekskärm? Dude jag menar tjockleken av en tegelsten som det brukar va på stötåliga skydd till tex ajpåhn. En tablet är ju otymplig om något och jag slipper gärna att droppa en platta för 5K i backen.

Skickades från m.sweclockers.com

Lugn i stormen.
Vad jag menar är, att man nu fick en plötslig lust att modda om en tegelsten och bygga in en platta i den.
Du får inte ge mig sådana här idéer. Man vet aldrig vart det slutar...
Bokstavligen en tegelsten med pekskärm. Det vore ett rätt intressant modd-projekt. Detta måste undersökas närmare!

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Kör för närvarande med förlängsningssladd o ett gammalt headset för att lyssna på musik från spotify badet.

Det här känns som en pryl för mig

C

ps, kan man bli elektrifierad av ett headset...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av crilloan:

...

ps, kan man bli elektrifierad av ett headset...

Om aparaten är ansluten till elnätet: Ja. Att du ens vågar =O
Om aparaten är batteridriven, och spänningen inte överstiger 20-30 volt: Nej. Rocka på!

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Fujitsu Arrow In The Knee.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Lugn i stormen.
Vad jag menar är, att man nu fick en plötslig lust att modda om en tegelsten och bygga in en platta i den.
Du får inte ge mig sådana här idéer. Man vet aldrig vart det slutar...
Bokstavligen en tegelsten med pekskärm. Det vore ett rätt intressant modd-projekt. Detta måste undersökas närmare!

Hmm, nu vart jag confused. Jag tänkte på byggmaterialet tegelsten men en moddad Ericsson tegelsten(glömt namnet) vore ju ballt. Snacka om batteritid!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mordarosten:

Hmm, nu vart jag confused. Jag tänkte på byggmaterialet tegelsten men en moddad Ericsson tegelsten(glömt namnet) vore ju ballt. Snacka om batteritid!

Ja, precis. En sån här:

Gröp ur den, stoppa in et extra stort batteri och elektroniken. På med en pekskärm ungefär lika stort som stenen i sig.

Kalla den sedan: SmartBrick.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Ja, precis. En sån här:
http://earth911.com/wp-content/uploads/2008/11/single-brick.j...

Gröp ur den, stoppa in et extra stort batteri och elektroniken. På med en pekskärm ungefär lika stort som stenen i sig.

Kalla den sedan: SmartBrick.

Jag vill ha 40% av intäkterna, duh.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av anton:

Apple var inte först. Eftersom de kopierat, så tror jag inte det är patent påt

Nummer 2. Touchen måste ju vara förjävlig när det är blött. Har jag märkt själv på min ipad. Tar ju helt fel

Men vem det än är som var först borde ta patent... elr?

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|