Permalänk
Medlem

Köpråd skärm - max pris 2000kr

Hej!

Tänkte införskaffa en ny skärm i storleken 23-24" och behöver få lite råd angående vilken/vilka skärmar som ger mest för pengarna. Skärmen skall användas främst till gaming och surfande. Jag spelar allt från dota till bf3 och har inte skyhöga krav på bra färger etc men något som är viktigt är att skärmen är snabb och prisvärd.

Budgeten ligger på max 2k, har tittat lite på olika benQ skärmar i den prisklassen, är dom något att ha?

OBS skärmen får max vara 46cm hög!

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GURR-162:

Hej!

Tänkte införskaffa en ny skärm i storleken 23-24" och behöver få lite råd angående vilken/vilka skärmar som ger mest för pengarna. Skärmen skall användas främst till gaming och surfande. Jag spelar allt från dota till bf3 och har inte skyhöga krav på bra färger etc men något som är viktigt är att skärmen är snabb och prisvärd.

Budgeten ligger på max 2k, har tittat lite på olika benQ skärmar i den prisklassen, är dom något att ha?

OBS skärmen får max vara 46cm hög!

Tack på förhand!

Dell U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Dell U2312HM

Motivera gärna! Har inte hört så mycket gott om den skärmen.

Permalänk
Medlem

Den skärmen har ju precis det som han inte tyckte var så viktigt, färger, inte snabbhet som han prioriterar.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingsX:

Den skärmen har ju precis det som han inte tyckte var så viktigt, färger, inte snabbhet som han prioriterar.

Permalänk
Medlem

Input lag och response time är två olika saker. Den har 8ms responstid... Input lag känns medans responstiden syns och kan orsaka t.ex. ghosting och blur.

Har aldrig provat skärmen själv men kan tänka mig att man kan få ut mycket i spel pga bättre färg osv. Upp till trådskaparen att avgöra gissar jag.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingsX:

Input lag och response time är två olika saker. Den har 8ms responstid... Input lag känns medans responstiden syns och kan orsaka t.ex. ghosting och blur.

Har aldrig provat skärmen själv men kan tänka mig att man kan få ut mycket i spel pga bättre färg osv. Upp till trådskaparen att avgöra gissar jag.

Input lag ar grundlaggande for en snabb skarm. Snabbhet ar inte synonymt med responstid utan ar en benamning dar saval input lag, responstid och uppdateringsfrekvens kan inkluderas.

..och 8ms i sig ar inte tillrackligt for att inte kalla det en snabb skarm i konkurrensen. Angiven responstid ar en indikation pa ghosting men dar slutar det. Darfor bor man vara forsiktig med att utga fran angiven respons tid over huvud taget utan lasa recensioner och tester vad galler ghosting.

Om han vill ha en snabbare skarmen an den jag rekommenderade ska han kopa en 120Hz skarm men da far han lagga fram 2500.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Kan passa på att nämna att skärmen kommer stå "inbyggd" så reflektioner osv kommer inte att vara ett problem, så någon tjock coating på skärmen behövs inte.

Va tycks om den här skärmen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424#reviews