Permalänk

Fel mått eller något?

tjabba alla på sweclockers , god fortsättning . Nu är det så att jag har nyss varit och köpt en ny datorskärm men den hittar typ inte måttet på den , det är svart på 1 cm på undersidan och översidan och typ 2 cm vid sidorna , har denna skärmen http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

MVH Liam

Permalänk

Skärmar anslutna via HDMI brukar få problemet med svart ram runt bilden.
Gå in i "AMD Vision Engine Control Center" (om du har AMD grafikkort) och klicka fram "Mina digitala platta bildskärmar" - "Skalningsalternativ (digital platt skärm)" - Ställ in reglaget till Översvep 0%.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Skärmar anslutna via HDMI brukar få problemet med svart ram runt bilden.
Gå in i "AMD Vision Engine Control Center" (om du har AMD grafikkort) och klicka fram "Mina digitala platta bildskärmar" - "Skalningsalternativ (digital platt skärm)" - Ställ in reglaget till Översvep 0%.

vart hittar jag AMD vision engine control center då?

Permalänk
Medlem

Går att justera i Catalyst control center. >My digital flatpanels

Visa signatur

Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel® Core i5-2500K | Radeon HD 6970 2GB GDDR5 |8 Gig Corsair 1600 Mhz | Cooler Master Silencio 550

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

vart hittar jag AMD vision engine control center då?

Där som Eddsson skrev... För några versioner sedan hette det CCC men kör du senare drivrutin så är namnet bytt.
Högerklicka på Skrivbordet och välj översta alternativet "AMD VISION ...".

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner? Om inte, gör det snarast.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Eddsson:

Går att justera i Catalyst control center. >My digital flatpanels

hittar inte :/

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

hittar inte :/

Ange vilket grafikkort du har. Förslaget du fick beskrivet var för AMD.
Nvidias kontrollpanel startas på samma vis men har andra text...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Ange vilket grafikkort du har. Förslaget du fick beskrivet var för AMD.
Nvidias kontrollpanel startas på samma vis men har andra text...

jag har AMD radeon 6950