Permalänk
Medlem

OCCT stabilitet?

Börjar undra hur det är mer detta under Windows 7 64bit?
Körde först testet en gång utan minsta fel i 8 timmar, startade det igen kort efter (inget ändrat) och 5min in kvacka det till, jämfört med Prime95 och IntelBurn test m.m. känns OCCT väldigt random i sina resultat? Om jag kan köra Intel eller Prime95 engång i 8 timmar börjar det aldrig skrika efter ett 5min test sedan?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Intelburntest använder linpack precis som OCCT.
Det är inget fel på OCCT snarare väldigt bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Intelburntest använder linpack precis som OCCT.
Det är inget fel på OCCT snarare väldigt bra.

Jo vet att de använder samma, därav förvånad att OCCT verkar så random när IntelBurn Test inte verkar det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jo vet att de använder samma, därav förvånad att OCCT verkar så random när IntelBurn Test inte verkar det.

Körde du på small eller large data set?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Körde du på small eller large data set?

Large

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Då är det väl bara bra om den hittar fel. Då vet du att din överklock inte är tillräckligt stabil.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Då är det väl bara bra om den hittar fel. Då vet du att din överklock inte är tillräckligt stabil.

Jo jag vet vad det betyder, men jag tycker det verkar udda att IBT inte hittar något (12timmar), Prime95 (12timmar + massa kortare intervaller) inte hittar något och OCCT funkade ena gången 8 timmar sedan varierat allt mellan 2 timmar+ och sekunden jag trycker på start knappen innan den avbryter för fel, även märkt att den ungefär 50% av gångerna skriker att det är fel om man själv avbryter testet med stop knappen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Okej nu är jag fan 100% på att OCCT har stabilitetsproblem, kanske inte linpack men skalet har iaf, IBT kör utan minsta problem hur många tester jag än kör, Prime95 samma sak, även testat att sänka min OC samt köra i stock m.m. och OCCT muppar iaf från och till ibland visar den error direkt när man trycker på start som sagt.
Om det inte är så att OCCT använder något magiskt program i bakgrunden som testar något extremt så måste det vara något i OCCT som är ostabilt under Win 7 64bit iaf för om OCCT hittar fel efter 5sekunder ofta och IBT klarar 20000+ tester utan minsta problem och båda använder samma.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood