Permalänk
Medlem

Ambient lighting

Hej.

Jag har en kompis som undrar om man kan koppla LED-slingor bakom skärmen(ambient light) och isf hur man gör det...

Tack

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

ikea har led slingor bara tejpa fast och köra
finns också någon som man kopplar i usb men kommer inte ihåg vad den heter.

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Jag tänker fortsätta vänta på ett inlägg som hjälper mig med det som tråden handlar om...

Förklara lite bättre så ska vi se!

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Jag tänker fortsätta vänta på ett inlägg som hjälper mig med det som tråden handlar om...

Du frågade om ledlampor bakom skärmen och han gav dig tips. Tror du får specificera frågan närmare. Dessutom ganska drygt sätt att svara på när någon försöker hjälpa, om du inte kan göra dig förstådd så gör dig inte rolig över honom för det.

Permalänk
Medlem

Nae med den attityden till folk som försöker ge råd så lär man inte få många fler svar..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

OKEJ! Jag ber om ursäkt till alla som blev sura...

Min kompis menar mer i stilen med ljus som ändras till det som visas på skärmen...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Slipa glasögonen och dra ut det som gör dig dryg ur röven.

Han du avfärdade nämnde en usb anslutning. Googla lite eller visa respekt för dom som använder sin tid för att hjälpa dig..

Kan man inte saker har man inte "råd" att vara dryg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

mm... IKEA LED, budget ftw...

Min kompis menar mer i stilen med ljus som ändras till det som visas på skärmen... (Tror inte IKEA säljer sånna)

säg det ifrån början då att skriva "koppla LED-slingor bakom skärmen" är som att skriva taklampa istället för kristallkrona.

Permalänk
Medlem

Googla DIY anbient lighting.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

säg det ifrån början då att skriva "koppla LED-slingor bakom skärmen" är som att skriva taklampa istället för kristallkrona.

Trådnamn: Ambient Lighting

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Trådnamn: Ambient Lighting

http://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_lighting

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Trådnamn: Ambient Lighting

Ja och vad betyder Ambient? Inte fan betyder det att det ändrar färg, det betyder omgivande, det syftar till omgivningen. Sätter du en vanlig lampa bakom TVn så ger den "Ambient Lightning". Om du inte ens vet vad din egen fråga betyder så var inte dryg mot de som vet.

Permalänk
Medlem

*suck* Skit i de då... (antar att folk kommer att hänga efter mig som gamar och hacka mig i nacken i ett par veckor framöver)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

*suck* Skit i de då... (antar att folk kommer att hänga efter mig som gamar och hacka mig i nacken i ett par veckor framöver)

Du har fått en länk där man kan köpa ett kit billigt och där de berättar om hur man gör det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du har fått en länk där man kan köpa ett kit billigt och där de berättar om hur man gör det själv.

Litar inte riktigt på länkar som jag får från folk när de flesta är irriterade.
Brukar innehålla en massa skit bara...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Litar inte riktigt på länkar som jag får från folk när de flesta är irriterade.
Brukar innehålla en massa skit bara...

Hur fan kan www.amblone.com se misstänkt ut?

Permalänk
Medlem

Amblight kallas det också, förkortning på Ambient Lighting
http://en.wikipedia.org/wiki/Ambilight

Finns tydligen en mer PC-anpassad version också.
http://en.wikipedia.org/wiki/AmBX

Visste att det finns vissa TV med amblight men hade faktiskt ingen aning att det gick att skaffa i efterhand.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Fel tråd sry

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

TSMC står ju för bådas produktion AMD och nvidia. Fermis försening berode väll på TSMC till största del?
Nu när AMD har TSMC 28 redo, måste nvidia också ha det redo antar jag. Såvida nvidia inte har designfel eller design som är svårare att konstruera än AMD på TSMC 28.
Läste någonstans igår att nvidia vill ha sin 600/700 senast redo för Ivy bridge.

Fel tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

TSMC står ju för bådas produktion AMD och nvidia. Fermis försening berode väll på TSMC till största del?
Nu när AMD har TSMC 28 redo, måste nvidia också ha det redo antar jag. Såvida nvidia inte har designfel eller design som är svårare att konstruera än AMD på TSMC 28.
Läste någonstans igår att nvidia vill ha sin 600/700 senast redo för Ivy bridge.

Bästa svaret! Håller med

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Inaktiv

Tjena! Vore tacksam för ett seriöst svar då även jag är intresserad av ljus bakom skärmen som anpassar sig efter bilden. Är det någon som har erfarenhet av det så är jag tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Tjena! Vore tacksam för ett seriöst svar då även jag är intresserad av ljus bakom skärmen som anpassar sig efter bilden. Är det någon som har erfarenhet av det så är jag tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Läs tråden. Länken ni behöver har redan kommit upp 2 gånger. Men en gång till då: www.amblone.com