Permalänk
Skrivet av Helchor:

Tips från coachen: Vill man skita i ljudkontroller osv, och hellre köra full n-key rollover (alla tangenter kan registreras samtidigt) är det ju bara att köra en PS2/USB converter. Då kanske man också väljer ett billigare tangentbord utan sagda extrafunktioner, men ändå med mekaniska switchar. Kan rekommendera Filcos "Majestouch" (du kan även välja switchar bland blue, brown, red, white och black). Tyvärr jävligt begränsade här i Sverige.

"Billigare" är väl att ta i, kostar inte ett Filco typ 1200 med frakt och allt?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helchor:

Tips från coachen: Vill man skita i ljudkontroller osv, och hellre köra full n-key rollover (alla tangenter kan registreras samtidigt) är det ju bara att köra en PS2/USB converter. Då kanske man också väljer ett billigare tangentbord utan sagda extrafunktioner, men ändå med mekaniska switchar. Kan rekommendera Filcos "Majestouch" (du kan även välja switchar bland blue, brown, red, white och black). Tyvärr jävligt begränsade här i Sverige.

Alla tjatar om Filcos men dem är ju minst lika dyra som tangentborden som säljs här i Sverige.. Stödjer hellre ett svenskt företag

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

För alla med mionix 5000!

"uppdateringar är på väg och vi är medvetna om problemet. De nya drivarna och den nya mjukvaran kommer inom en mycket snar framtid och jag ska meddela dig när de är redo för nedladdning.
Angående tangentbordet har vi hittills inte haft några problem med Zibal 60's drivare."

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att de kan programmera om funktionsknappen till en windowsknapp via någon firmware uppdatering om det nu finns något sådant, annars blir det nog aldrig något köp för mig, är ändå tveksam nu när jag vant mig vid lågprofil tangenbord. Är dock mycket nöjd med min Mionix Naos 5000, även om den är väldigt känslig för damm, kan bero på att jag kör på tygmatta kanske.

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen mer mekaniska tangentbord i Sverige, det enda som man ser är i princip blåa och svarta. Tycker vi ligger lite bakom utvecklingen, fast sedan är det väl upp till företagen att se till så att det blir en svensk layout också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Behövs verkligen mer mekaniska tangentbord i Sverige, det enda som man ser är i princip blåa och svarta. Tycker vi ligger lite bakom utvecklingen, fast sedan är det väl upp till företagen att se till så att det blir en svensk layout också.

"mainstream" tangentborden har i största del blåa och svarta ja. Men det går tex köpa topre med europeisk layout och unicomp-tangentbord går säkert också att få med svensk/europeisk layout. Sedan har vi både filco och zowie med bruna cherry-switchar.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Å nu fick man äntligen hem detta tangentbord som egentligen skulle kommit för 4 månader sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanUrl:

Å nu fick man äntligen hem detta tangentbord som egentligen skulle kommit för 4 månader sen...

Hur är det?

Permalänk
Medlem

Jag gillar den faktiskt, det är första mekaniska tangentbordet jag har använt och det är verkligen en grym skillnad mellan vanliga dome-switchar. Känns lite jobbigt att köra utan windows-knappen på vänstersidan då jag har använt den ganska flitigt. Men annars så verkar den vara helt OK. Dock så kan man ju undra varför det var en försening på nästan 4 månader på t-bordet...

Permalänk
Medlem

Köpte det här idag och kanske är det jag som suttit uppe för länge men va fan...vad är det för layout!?

http://www.mionix.net/datas/users/nordic-layout_0.jpg

Shift-funktionerna på 8, 9 och 0 är inget jag sett tidigare, varken på svenska eller nordiska tangentbord. Varför finns det två stycken '*' och ingen '=' t ex? Någon som har någon idé?!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Köpte det här idag och kanske är det jag som suttit uppe för länge men va fan...vad är det för layout!?

http://www.mionix.net/datas/users/nordic-layout_0.jpg

Shift-funktionerna på 8, 9 och 0 är inget jag sett tidigare, varken på svenska eller nordiska tangentbord. Varför finns det två stycken '*' och ingen '=' t ex? Någon som har någon idé?!

Alla shift funktioner sitter på samma platser som på andra tangentbord bara att dom valt att lägga 8,9,0 shift ikonerna ifrån något annat lands layout, säkert för att spara pengar eller något ...

Köpte det idag och använder det. Nöjd med allt annat men det känns som det var lite onödigt att inte lägga () och = ikonerna på rätt platser. Inget jag bryr mig om dock, vet ju redan vart dom ligger i princip utantill.

Permalänk
Medlem

Att spela FPS spel med Blue/Brown switchar är bara äckligt som fan imo.

Black är bäst för FPS känner jag. Klassisk känsla. Red funkar med men dom är lite "lättare" på touchen så det kan blir lite fel-skrivningar om du glider mycket över tangentbordet.

Jag kommer nog faktiskt köpa Zibal 60. Jag hade nog gått på ett annat, som Zowie's, men dom kör med bruna (yuck.) och har ingen handledsstöd...

VEM FAN SKIPPAR HANDLEDSSTÖD?;()