Video: NZXT inleder med lyxlådan Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Addtronics 7980 är ju redan släppt Köp ett sånt på loppis vet ja och njut av ett garanterat fult chassie. Dock är ju fronten av plast på den. Och det är ju större än det här, så det är nog mer plast i Addtronicsen än i detta

Förstår inte riktigt vad du gnäller över. Det kommer säkerligen mer chassin. Och det är ju inte direkt så att nån tvingar dig att köpa det här. Även om nån tvingade di så kan du ju stänga av ljuset.

Snackar inte om köp utan om fler chassin då Sweclockers har varit på CES 2012 och det borde finnas mer chassin än ett. Skiter i vem som köper det skräpet men hade gärna sett Lian Li & Silverstone chassin från CES 2012.

Permalänk
Medlem

Varför kallar du det skräp? Bara för att det har ett fönster och lysrör? Finns Lian-Li med sånt med. Och just Lian-Li är väl bland de mest deprimernade tillverkarna som finns. Hade ett PC-60 för många många år sedan och de är väl kvar på ungefär samma plats fortarande känns det som, fast de har 120-fläktar istället för 80. Och andra hårddiskburar. Kostar det tredubbla gör de med, utan att erbjuda något extra utöver aluminiumfront.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut tycker jag! Skulle lätt kunna ha den själv.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Varför kallar du det skräp? Bara för att det har ett fönster och lysrör? Finns Lian-Li med sånt med. Och just Lian-Li är väl bland de mest deprimernade tillverkarna som finns. Hade ett PC-60 för många många år sedan och de är väl kvar på ungefär samma plats fortarande känns det som, fast de har 120-fläktar istället för 80. Och andra hårddiskburar. Kostar det tredubbla gör de med, utan att erbjuda något extra utöver aluminiumfront.

1. Det är ett plastigt chassi som kallas för lyx som är helt fel.
2. Lian Li är marknadsledande med en massa lösningar som inte många andra har med bland annat hdd-burar,hdd-snabbfästen, chassin i unik design m.m.
3. Gå och titta på Lian Lis hemsida och säg någon annan chassitillverkare som har ett större utbud samt chassin för många olika ändamål.
4. Lian Li har 140mm fläktar sedan länge.
5. 100% aluminiumchassi kostar mer än plåt och plast.
6. Lian Lis chassin har ej bara aluminiumfront utan de är helt av aluminium.
7. PC-60 är ett chassi som tillverkats 2005 vilket är från dinosaurietiden.

Ditt inlägg är så FAIL det kan bli, du har noll kunskap om detta område. Inte ett enda rätt, grattis.

Permalänk
Skrivet av Pöjk:

1. Det är ett plastigt chassi som kallas för lyx som är helt fel.

Tänkte bara hoppa in och påpeka att det finns otaligt många lyxiga designmöbler tillverkade av just plast. Det finns plast av varierande kvalitet, och även om något är gjort delvis av plast behöver det inte vara dåligt. Dessutom har du inte ens känt på chassit, du har enbart sett ett par få bilder. Jag gärna 500 spänn mindre för att ha delar av datorn i högkvalitativ plast. Det är inte som att det går sönder lättare när det kommer till sådana delar.

Själv så tycker jag du verkar otroligt jäv gentemot Lian Li. T. ex. så har Corsair unika designer, hdd-burar, snabbfästen, kabeldragningslösningar med mera, och även de är marknadsledande. 800D är nog utan tvekan det mest omtyckta chassit för tillfället. Innan det så var nog Antecs P180-182 populärast.

Sen så för att dra upp några andra punkter;

3. Gå och titta på Lian Lis hemsida och säg någon annan chassitillverkare som har ett större utbud samt chassin för många olika ändamål.
Kvantitet är inte alltid något positivt. De har många chassin, men är alla så fantastiskt bra som du får det att låta?

4. Lian Li har 140mm fläktar sedan länge.
Detta gör det bara jobbigare om man vill byta ut fläktarna pga. mindre urval.

5. 100% aluminiumchassi kostar mer än plåt och plast.
Det finns massor av material som är bättre och kostar mer än aluminium. Ska vi börja använda de istället kanske? Dyrt är väl bra, eller hur?

6. Lian Lis chassin har ej bara aluminiumfront utan de är helt av aluminium.
Se ovan. Är det verkligen nödvändigt att ha ett helt chassi i aluminium?

Visst, Lian Li gör lite galna lösningar på saker ibland, men sen kostar de så förbannat mycket att det inte är värt det om man inte är rik. Själv vill jag inte lägga 2500-4000 på ett chassi.

Tycker ärligt talat att ditt inlägg känns rätt så "fail" och ogenomtänkt. Personliga påhopp är inte min grej men.. ja. Försök åtminstone se saker lite mer objektivt nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Tänkte bara hoppa in och påpeka att det finns otaligt många lyxiga designmöbler tillverkade av just plast. Det finns plast av varierande kvalitet, och även om något är gjort delvis av plast behöver det inte vara dåligt. Dessutom har du inte ens känt på chassit, du har enbart sett ett par få bilder. Jag gärna 500 spänn mindre för att ha delar av datorn i högkvalitativ plast. Det är inte som att det går sönder lättare när det kommer till sådana delar.

Själv så tycker jag du verkar otroligt jäv gentemot Lian Li. T. ex. så har Corsair unika designer, hdd-burar, snabbfästen, kabeldragningslösningar med mera, och även de är marknadsledande. 800D är nog utan tvekan det mest omtyckta chassit för tillfället. Innan det så var nog Antecs P180-182 populärast.

Sen så för att dra upp några andra punkter;

3. Gå och titta på Lian Lis hemsida och säg någon annan chassitillverkare som har ett större utbud samt chassin för många olika ändamål.
Kvantitet är inte alltid något positivt. De har många chassin, men är alla så fantastiskt bra som du får det att låta?

4. Lian Li har 140mm fläktar sedan länge.
Detta gör det bara jobbigare om man vill byta ut fläktarna pga. mindre urval.

5. 100% aluminiumchassi kostar mer än plåt och plast.
Det finns massor av material som är bättre och kostar mer än aluminium. Ska vi börja använda de istället kanske? Dyrt är väl bra, eller hur?

6. Lian Lis chassin har ej bara aluminiumfront utan de är helt av aluminium.
Se ovan. Är det verkligen nödvändigt att ha ett helt chassi i aluminium?

Visst, Lian Li gör lite galna lösningar på saker ibland, men sen kostar de så förbannat mycket att det inte är värt det om man inte är rik. Själv vill jag inte lägga 2500-4000 på ett chassi.

Tycker ärligt talat att ditt inlägg känns rätt så "fail" och ogenomtänkt. Personliga påhopp är inte min grej men.. ja. Försök åtminstone se saker lite mer objektivt nästa gång.

1. Plast är fortfarande inte lyx och aluminium kyler bättre. Ser att detta chassi har samma uppbyggnad och plast som NZXT Source och det har jag känt på. Har du känt på nya NZXT chassin? Fail från din sida.

2. Visst, Obsidian 800D är ett bra chassi då jag själv har haft ett och aldrig sagt att det är ett dåligt chassi = fail från din sida.

3. Alla Lian Li är inte bra men de har fortfarande de bästa materialen för chassin och var säger jag att alla är så bra? Fail igen från dig.

4. Nästan varje fläkttillverkare har 140mm fläktar = Noctua, Scythe, Thermalright, Fractal Design, NZXT, CM, Xigmatek, Silverstone, Lian Li, Noiseblocker, Be-Quiet m.m. Det finns även adaptrar 120mm-140mm vilket får dig att ha en 120mm fläkt på 140mm plats och tvärtom. Här är det ett riktigt stort misslyckande från din sida då du inte har kunskap inom området = EPIC FAIL.

5. Aluminium är det bästa för chassit för kylning och utseende/lyxkänsla/kostnad då ett chassi av silver eller guld skulle kosta mer än de bästa och dyraste hårdvaran för en komplett dator. Dyrt är bra, men inte alltid. Man får ett bättre resultat och det behöver inte kosta hundratalstusen. Har ett Lian Li PC-2120 och det pröjsade jag 3300kr och ett Plastchassi som switch kostar 1700kr och det är hälften av Lian Lis. Och har vi dessa bredvid varandra så kallar man inte Switch för ett lyxchassi.

6. För att du inte har råd med ett Lian Li Chassi så tycker inte du att det är värt att köpa den. Du tycker att ett chassi som du har råd att köpa är ett lyxchassi. Då kallar du väl Volvo för lyxbil eftersom du tycker Mercedes är för dyr för din plånbok.

7. Dina påståenden och dina inlägg är katastrofala och du säger att mina inlägg är ogenomtänkta, haha. Skriv inte mer här då du inte vet ett skit om materialkännedom, kvalité eller någonting annat för den delen heller. Skaffa dig ett jobb/utbildning och tillbaka om några år när du har mer kunskap.

Permalänk
Skrivet av Pöjk:

1. Plast är fortfarande inte lyx och aluminium kyler bättre.

Där tappade jag intresse. Det är chassin vi pratar om här, inte kylare. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag bidrar med en YT-länk för den som vill se mer av detta chassi: http://www.youtube.com/watch?v=ZMsruac6tG0

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pöjk:

1. Plast är fortfarande inte lyx och aluminium kyler bättre. Ser att detta chassi har samma uppbyggnad och plast som NZXT Source och det har jag känt på. Har du känt på nya NZXT chassin? Fail från din sida.

2. Visst, Obsidian 800D är ett bra chassi då jag själv har haft ett och aldrig sagt att det är ett dåligt chassi = fail från din sida.

3. Alla Lian Li är inte bra men de har fortfarande de bästa materialen för chassin och var säger jag att alla är så bra? Fail igen från dig.

4. Nästan varje fläkttillverkare har 140mm fläktar = Noctua, Scythe, Thermalright, Fractal Design, NZXT, CM, Xigmatek, Silverstone, Lian Li, Noiseblocker, Be-Quiet m.m. Det finns även adaptrar 120mm-140mm vilket får dig att ha en 120mm fläkt på 140mm plats och tvärtom. Här är det ett riktigt stort misslyckande från din sida då du inte har kunskap inom området = EPIC FAIL.

5. Aluminium är det bästa för chassit för kylning och utseende/lyxkänsla/kostnad då ett chassi av silver eller guld skulle kosta mer än de bästa och dyraste hårdvaran för en komplett dator. Dyrt är bra, men inte alltid. Man får ett bättre resultat och det behöver inte kosta hundratalstusen. Har ett Lian Li PC-2120 och det pröjsade jag 3300kr och ett Plastchassi som switch kostar 1700kr och det är hälften av Lian Lis. Och har vi dessa bredvid varandra så kallar man inte Switch för ett lyxchassi.

6. För att du inte har råd med ett Lian Li Chassi så tycker inte du att det är värt att köpa den. Du tycker att ett chassi som du har råd att köpa är ett lyxchassi. Då kallar du väl Volvo för lyxbil eftersom du tycker Mercedes är för dyr för din plånbok.

7. Dina påståenden och dina inlägg är katastrofala och du säger att mina inlägg är ogenomtänkta, haha. Skriv inte mer här då du inte vet ett skit om materialkännedom, kvalité eller någonting annat för den delen heller. Skaffa dig ett jobb/utbildning och tillbaka om några år när du har mer kunskap.

Jag håller med dig att Lian Li är bra chassin äger själv ett litet Lian Li ! Men du verkar vara en som köper Lian Li för statusen och jusst nu har du inte vunnit någon e-penis respekt på dom där inläggen (fail på dig och liknande kommentarer...)
Dessutom verkar switch som ett trevligt chassi! men jag vill att jonas testar det fösrt så jag kan bilda mig en uppfattning om hur det är jämt emot ett p280.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jag håller med dig att Lian Li är bra chassin äger själv ett litet Lian Li ! Men du verkar vara en som köper Lian Li för statusen och jusst nu har du inte vunnit någon e-penis respekt på dom där inläggen (fail på dig och liknande kommentarer...)
Dessutom verkar switch som ett trevligt chassi! men jag vill att jonas testar det fösrt så jag kan bilda mig en uppfattning om hur det är jämt emot ett p280.

Statusen? Ett datorchassi status, haha det blir bara värre i den här tråden. Vem har chassi för status? Som sagt köper inte chassin av plast då det finns bättre och snyggare material som aluminium eller stål. Jag skulle personligen vilja ha ett chassi helt i stål men det finns inte speciellt många. Just nu har jag ett splitter nytt Hiper Anubis som jag bygger på och den är snäppet högre i kvalité än Lian Li. Det här är sista inlägget jag skriver här på Sweclockers då IQ nivån har nått nya lågpunkter. Status för ett datorchassi hahahaa, fy fan. Hallå bruden vill du komma hem till mig och titta på mitt chassi!!! Haha ajöss töntar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pöjk:

Statusen? Ett datorchassi status, haha det blir bara värre i den här tråden. Vem har chassi för status? Som sagt köper inte chassin av plast då det finns bättre och snyggare material som aluminium eller stål. Jag skulle personligen vilja ha ett chassi helt i stål men det finns inte speciellt många. Just nu har jag ett splitter nytt Hiper Anubis som jag bygger på och den är snäppet högre i kvalité än Lian Li. Det här är sista inlägget jag skriver här på Sweclockers då IQ nivån har nått nya lågpunkter. Status för ett datorchassi hahahaa, fy fan. Hallå bruden vill du komma hem till mig och titta på mitt chassi!!! Haha ajöss töntar.

Lugna ner dig lite så ska vi nog lösa det, jag menade inte att verka fittig mot dig, men du verka bara bli arg när killen inte tyckte lian li var prisvärda chassin.

Förövrigt läste jag ett test av switch810 igår, det enda dom klagade på var frontens plastighet och spjällen på taket.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Statusen? Ett datorchassi status, haha det blir bara värre i den här tråden. Vem har chassi för status? Som sagt köper inte chassin av plast då det finns bättre och snyggare material som aluminium eller stål. Jag skulle personligen vilja ha ett chassi helt i stål men det finns inte speciellt många. Just nu har jag ett splitter nytt Hiper Anubis som jag bygger på och den är snäppet högre i kvalité än Lian Li. Det här är sista inlägget jag skriver här på Sweclockers då IQ nivån har nått nya lågpunkter. Status för ett datorchassi hahahaa, fy fan. Hallå bruden vill du komma hem till mig och titta på mitt chassi!!! Haha ajöss töntar.

Intressant att du inte efterfrågar ett kopparchassi med tanke på din andra tråd. Det som också förvånar mig är hur du kan påstå att andra medlemmars IQ-nivå är låga när det faktiskt är du som verkar ha svårt att se utanför din lilla sfär av exklusiva råmaterial. Gällande "statusen" för olika chassin så har väl designen ändå rätt mkt med val av chassi att göra? Du ville ju, i en annan tråd, ha snygga (men för ändamålet, bevisligen helt onödiga) kopparflänsar på ditt moderkort, bara för att du "betalat så mkt för det"... Är det kanske det du ska visa bruden du snackar om istället? I så fall behöver du ju ett fönster på chassit, din tok!
Personligen har jag, när det kommer till design, väldigt svårt för de flesta prylar som sträcker sig utanför "stilren" design. Och då "stilrent" inte har någon bra (allmän) definition så menar jag "enkelt och utan massa pryttlar", tex lysrör och fönster. Jag föredrar denna design eftersom den passar bra i mitt hem. Lika väl är det väl inte så svårt att någon tilltalas av den raka motsatsen - "mest pryttlar vinner" om man känner sig hemma med sånt.
Det synd att du inte vill vara kvar här på SweC.. Du kanske skulle kunna lära dig en sak eller två, både om hur saker- och andra människor fungerar och hur du kan integrera med dessa på ett lämpligt sätt.

Permalänk
Skrivet av Pöjk:

Statusen? Ett datorchassi status, haha det blir bara värre i den här tråden. Vem har chassi för status? Som sagt köper inte chassin av plast då det finns bättre och snyggare material som aluminium eller stål. Jag skulle personligen vilja ha ett chassi helt i stål men det finns inte speciellt många. Just nu har jag ett splitter nytt Hiper Anubis som jag bygger på och den är snäppet högre i kvalité än Lian Li. Det här är sista inlägget jag skriver här på Sweclockers då IQ nivån har nått nya lågpunkter. Status för ett datorchassi hahahaa, fy fan. Hallå bruden vill du komma hem till mig och titta på mitt chassi!!! Haha ajöss töntar.

Nu när du har så hög IQ-nivå och allt så är du nog fullt medveten om att ord som "splitternytt" inte stavas splitter nytt. Men vad vet jag, jag är ju bara en Sweclockers-anhängare med låg IQ.

Om du prompt måste kritiserra andra medlemmar med påhopp som detta, se till att ditt egna inlägg i alla fall ligger över den standarden du själv kritiserar.

NZXT ligger över medel när det gäller kvalité på datorchassi. Medelsvensson kostar sällan på sig ett chassi utan nöjer sig blint med det som "datan" de köpt på Siba levereras i.

Det är en liten procent, eller promille vågar jag nog påstå, och det är vi på Sweclockers som faktiskt kostar på oss ett särskilt utvalt chassi baserat på dess egenskaper. Således måste detta alltså räknas till lyxchassi. (självklart finns entusiaster på annat håll, men detta ser jag som underförstått)

Sedan att det finns värre modeller gör inte dessa till mindre lyxiga.

Det är ungefär lika logiskt som att påstå att tex (bara som exempel) Mazda XC-9 som kostar ca 400.000 ny är en budgetbil och sedan jämföra med en Hummer som kostar 2 miljoner bilen. Logiskt och enkelt. Eller hur?

Men visst, i din bubbla kanske detta är fullt normalt. Vad vet jag, du kanske "kryddar" dina cherios med diamantstoft?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag I ett chassi som är lika dant med den stora rutan på? Funderar på det vanliga 810 men ser detta och vill helst a med det stora fönstret som denna har, är helt såld

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]