Permalänk
Medlem

Vattenkylningkit utanför datorn?

Kopplade idag in 4 fläktar på en 4*120mm radiator och satte dem på väldigt låg hastighet så de knappt hörs om man inte lyssnar väldigt noga och det systemet klarar av att kyla processor och 2st gtx 480 i sli makalöst bra, om man känner på slangarna kan knappt känna någon värme skillnad på avstäng och påslaget system.

Jag har inte sett någon vattenkylninglösning som denna förutom zalmans passiva kylning. Finns det kanske? det tar ju inte mycket till utrymme om man skulle bygga ihop allt detta i ett kit och det låter ingenting... eller är det så hemst att ha en enhet utanför datorn?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Något färdigt kit med fläktar och radiator finns nog inte, men det är väl rätt många som monterar utvändigt...

Permalänk
Skrivet av SStar:

Kopplade idag in 4 fläktar på en 4*120mm radiator och satte dem på väldigt låg hastighet så de knappt hörs om man inte lyssnar väldigt noga och det systemet klarar av att kyla processor och 2st gtx 480 i sli makalöst bra, om man känner på slangarna kan knappt känna någon värme skillnad på avstäng och påslaget system.

Jag har inte sett någon vattenkylninglösning som denna förutom zalmans passiva kylning. Finns det kanske? det tar ju inte mycket till utrymme om man skulle bygga ihop allt detta i ett kit och det låter ingenting... eller är det så hemst att ha en enhet utanför datorn?

Har sett vissa som har tuben på baksidan av datorn inte så vanligt däremot men det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

... eller är det så hemst att ha en enhet utanför datorn?

Inte alls. Har sett på något forum (SweC?) en snubbe som monterade sin radiator på husväggen. Något jag själv överväger faktisk, det skulle göra datorn HELT ljudlös (SSD och ingen CD/DVD i ODD)

Edit: Glömde PSU:n...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

En RADBOX vill du ha, det finns exempel på personer som byggt egna i galleriet, och det finns vissa företag som säljer dom också, men här är den hembyggda:
http://www.sweclockers.com/galleri/8677-radbox-budgetversion

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Det finns ett par tillverkare som gör externa vattenkylare, tror koolance och termochill har (rätta mig om jag har fel).. Kolla på ebay..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Aquaduct XT är i princip det du säger: http://aquacomputer.de/aquaduct-xt.html