Permalänk
Medlem

Problem med Displayport Dell u2412m

Har kopplat en ps3 till DVI porten och nu försöker jag att koppla datorn till displayporten (via en DVI/displayport adapter) men jag får ingen signal till skärmen.

Är det så att det måste vara en viss riktning på signalen genom adaptern? Eller måste jag köra signalen från displayporten på grafikkortet (ASUS HD 6970 DirectCUII) till skärmens displayport?

MVH/Peter

Permalänk
Medlem

Du har nog en displayport till DVI-adapter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Det finns ingen specifik riktning på signalen som ska användas. Det bästa är att köra displayport till displayport utan adaptrar då det ger minst förlust och ger bäst bildkvalite. Beroende på upplösningen som man vill använda kan det vara så att man behöver en aktiv adapter för omvandlingen mellan DVI och displayport för att få det att fungera.
Återkom gärna om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar,
Emma Croona
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Twitter @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Ska köpa en displayport-kabel, så får vi se om det löser problemet.
Har läst om andra som haft problem med displayporten på DELL-Skärmar.
Dock ej på U2412M.

MVH/Peter

Permalänk

Hej Peter, ok, prova med det och återkom gärna per e-mail om du har fler frågor.

Mvh/ Emma

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en DVI-switch i stället (för att vara på den säkra sidan) och det funkar utmärkt.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Mvh/Peter

Permalänk
Medlem

Til trådstarter. Ser du har DirectCU II versjonen av skjermkortet. Det er faktisk en bryter på selve kortet som aktiverer DP utgangene. Helt idiotisk.

Har en som sliter med normale versjon av kortet mot 2 slike skjermer. Takler ikke DP oppløsningen?
Alt blir bare sort.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med min nya u2412m
Har en deltaco hdmi-displayportkabel på 3m som fungerar utmärkt med min htpc.
Däremot när jag provade att använda den till u2412m får jag ingen bild. Via DVI går det bra, men jag behöver den extra ingången för att kunna växla mellan min stationära- och bärbaradator.

Har testat med både min bärbara och min stationära.
Hdmi ut från båda fungerar med min receiver och med dvi-adapter.
Hdmi ut från båda fungerar inte till u2412m med deltaco-kabeln.
Deltaco-kabeln fungerar mellan min htpc(ut) till min receiver.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

Tog en stor tugga av det sura äpplet och köpte en displayport-displayport-kabel. Och visst, nu fungerar skärmen, men inte på det sätt jag hade hoppats.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT2:

Har en som sliter med normale versjon av kortet mot 2 slike skjermer. Takler ikke DP oppløsningen?
Alt blir bare sort.

Han jeg kjenner som hadde samme problem fant løsningen på det da han testet en Mini-DP til DVI overgang. Han hadde rett og slett fått plugget mini-DP pluggen inn motsatt vei på en eller annen måte. Den var litt hard, men gikk. Riktig vei så var det mye lettere.