Permalänk

Ny fläkt!

Jag skulle vilja köpa denna fläkt från http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488364 och sätta in den istället för den fläkt som kom med datorn. Men själv har jag ingen som helst aning om hur? Är det svårt?
Och vad betyder det med att den är 92 mm hur vet jag då hur stor min är annars kanske de inte går att byta ut?

Bild på fläkten som jag ska byta ut, dålig bild vet : ( PÅ bilden står det att det är den högra fläkten men det är igentligen den vänstra jag vill byta
http://www.imghack.se/46655

Mvh Jonteee98

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

/thread

Permalänk

@Mr.Azum Nu var det ju inte det jag huvudsakligen ville veta. Men nu förstår jag hur man man mäter fläkten, men det är inte lösningen på hur man byter den?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jonteee98:

@Mr.Azum Nu var det ju inte det jag huvudsakligen ville veta. Men nu förstår jag hur man man mäter fläkten, men det är inte lösningen på hur man byter den?

Använd citatfunktionen när du svarar på folk

Det är mycket enkelt att byta en chassifläkt. Ta reda på diametern med någon form av mätinstrument. Köp en fläkt som har samma diameter. Fram med stjärnskruvmejseln och skruva loss den gamla fläkten, tänk på att titta på vilket håll luftflödet går. Skruva dit den nya fläkten på samma sätt som den gamla satt fast och koppla in den på samma kontakt som den gamla satt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Använd citatfunktionen när du svarar på folk

Det är mycket enkelt att byta en chassifläkt. Ta reda på diametern med någon form av mätinstrument. Köp en fläkt som har samma diameter. Fram med stjärnskruvmejseln och skruva loss den gamla fläkten, tänk på att titta på vilket håll luftflödet går. Skruva dit den nya fläkten på samma sätt som den gamla satt fast och koppla in den på samma kontakt som den gamla satt i

as he said

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Använd citatfunktionen när du svarar på folk

Det är mycket enkelt att byta en chassifläkt. Ta reda på diametern med någon form av mätinstrument. Köp en fläkt som har samma diameter. Fram med stjärnskruvmejseln och skruva loss den gamla fläkten, tänk på att titta på vilket håll luftflödet går. Skruva dit den nya fläkten på samma sätt som den gamla satt fast och koppla in den på samma kontakt som den gamla satt i

Tack för hjälpen