Permalänk
Medlem

23/24" 120Hz förslag!

Tjenare! Tittar på lite skärmar och känner för att köpa en ny. Precis som de senaste jag saker jag köpt till min dator, samt datorn då. Så vill jag inte ha något medel bra.

Jag letar efter en 120Hz 23/24" skärm med en responstid på under 4ms.

Har kollat på http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz
och undrar ifall ni har bättre förslag.

Tackar:)

Permalänk
Medlem

Ska du ha skärmen endast för spel??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Ska du ha skärmen endast för spel??

Surf och film kollar jag ju såklart på också. Men spel är första prioritet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Måste skaffa en ny skärm själv, har funderat på de du länkar. Utöver 3d från datorn vill jag kunna köra från ps3an då den för tillfället står brevid datorn.
Antar det inte är någon större skillnad mellan de två förutom anslutningarna..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Måste skaffa en ny skärm själv, har funderat på de du länkar. Utöver 3d från datorn vill jag kunna köra från ps3an då den för tillfället står brevid datorn.
Antar det inte är någon större skillnad mellan de två förutom anslutningarna..

Det stämmer, enda skillnaderna är anslutningarna och designen.

Permalänk
Skrivet av landizz:

Tjenare! Tittar på lite skärmar och känner för att köpa en ny. Precis som de senaste jag saker jag köpt till min dator, samt datorn då. Så vill jag inte ha något medel bra.

Jag letar efter en 120Hz 23/24" skärm med en responstid på under 4ms.

Har kollat på http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz
och undrar ifall ni har bättre förslag.

Tackar:)

Har inget bättre förslag då jag själv är toknöjd med min 2420T.

Däremot står det lite felaktigt på Inets sida att skärmen saknar pivot-funktion. Den HAR pivot.

Just skärmens stativ var någonting jag inte hade med i beräkningarna när jag beställde utan det var en mycket positiv överraskning att skärmen gick att höja så pass mycket som den gick samt rotera.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Master of Overkill

Köp Benq 2420T

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Det stämmer, enda skillnaderna är anslutningarna och designen.

Vad tycker du skärmen, ser att du har en. (Film, spel, konsol? eller vad du nu använder den till)

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Vad tycker du skärmen, ser att du har en. (Film, spel, konsol? eller vad du nu använder den till)

Tycker den är as bra! Färgerna brukar vara rätt dåliga(jämfört med IPS) men dem är mycket bra. Antagligen så bra de kan bli på en TN-panel. Min far har en 27" IPS, iMac som jag har använt som referens och det är mycket små skillnader på färgerna.

Sen har ju skärmen 120hz som är guldvärt när man allmänt använder datorn och speciellt för spel. Men till film, gör det ingen större skillnad då de flesta filmer är i cirka 24 fps.

Jag har haft den kopplad till min PS3 för att prova 3D på GT5 och Killzone 3. Den är mycket imponerande, dock värt att notera är att upplösningen på spelen sänks för att PS3an ska palla helt enkelt. Annars har jag bara provat 3D i Flight Simulator X och WoW, CoD Black Ops. Den är grym, dock ser jag hela 3D grejen som något roligt bara. Visserligen bidrog det väldigt mycket till en häftigare upplevelse i Flight Simulator.

Bästa skärmen jag haft hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tycker den är as bra! Färgerna brukar vara rätt dåliga(jämfört med IPS) men dem är mycket bra. Antagligen så bra de kan bli på en TN-panel. Min far har en 27" IPS, iMac som jag har använt som referens och det är mycket små skillnader på färgerna.

Sen har ju skärmen 120hz som är guldvärt när man allmänt använder datorn och speciellt för spel. Men till film, gör det ingen större skillnad då de flesta filmer är i cirka 24 fps.

Jag har haft den kopplad till min PS3 för att prova 3D på GT5 och Killzone 3. Den är mycket imponerande, dock värt att notera är att upplösningen på spelen sänks för att PS3an ska palla helt enkelt. Annars har jag bara provat 3D i Flight Simulator X och WoW, CoD Black Ops. Den är grym, dock ser jag hela 3D grejen som något roligt bara. Visserligen bidrog det väldigt mycket till en häftigare upplevelse i Flight Simulator.

Bästa skärmen jag haft hittills

ok det låter ju schysst.

Ja film vet jag ju är 24 fps, eller 23.9xxx, det är väl mest för hur svart/grånivåerna är samt färgerna som avgör det.
Samt att de flesta ps3 spel är 720p vet jag. Enda är väl GT5 som är 1080p som jag kommer på nu.

3d är väl inget avgörande precis men nu när det enda jag saknar för att kunna köra 3d är just skärmen tänkte jag att ska jag skaffa nytt kan det lika gärna bli en med 3d, om det inte blir en ips, men kommer nog inte bli det nu ändå. Plus att det vore najs o testa tycker jag

Permalänk
Medlem

Fick precis plockat upp min xl2420t och jäklar vilken lättnad haha. Hade i samma veva köpt en bärbar dator med TN panel som var horribel. Absolut ingen betraktningsvinkel och med en ljusgrå svärta. Så mina förväntingar var allt annat än höga när ja skulle trycka igång benq skärmen, MEN den såg riktigt bra ut. färgerna håller samma nyans över hela skärmen utan att tona åt det mörkare eller ljusare hållet och svärtan var bra. Vågar däremot inte uttala mig om hurvida färgerna va exceptionellt bra eller inte men för mitt otränade öga var dom helt okej.
Återkommer imorgon efter att ha testat lite spel i 120hz samt i 3d. Valde nämligen denna monitorn över samsungs s23a700d just pågrund av nvidias 3d vision 2, så det ska bli spännande att se hur den presterar med dom nya brillorna.

Observera dock att jag inte har någon tidigare erfarenhet av varken ips eller andra högkvalitativa skärmar, så ta inte mina ord på att den här monitorn skulle vara något extraordinärt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Kul att BenQ verkar ha lyckats med XL2420T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Kul att BenQ verkar ha lyckats med XL2420T.

Föurtom att det är så jäkla ful.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W