Permalänk
Medlem

Återanvända TRUE eller köpa nytt ?

Hallå !

Efter att jag tröttnat på originalkylaren på processorn så har jag bestämt mig för att byta den.
Kom på att jag hade en gammal TRUE-kylare liggandes till socket 775 och letade fram ett nytt fäste:
http://www.inet.se/produkt/6308752/thermalright-intel-boltthr...
Har även kylpastan jag fick med till kylaren liggandes kvar men jag skulle behöva köpa en fläkt till den.

Känns detta som en vettig idé eller man bör satsa på någon nyare och modernare kylare ?

MVH

LÖVTRÄ

Permalänk
Medlem

Nej.
Om du inte av någon anledning bryr dig om några grader kallare CPU, vilket i praktiken är skit samma. Möjligen att en ny fläkt kan vara värt pengarna om den gamla börjar bli sliten och låta illa.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

TRUE är fortfarande en väldigt bra presterande kylare, så ska du inte extremöverklocka eller liknande tycker jag du bör köra på den

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med dem andra.....kör med TRUE!!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren !
Glömde att nämna att det blir lite överklockning men inget extremt

Permalänk

Med en bra batch så kan du nog köra 5GHz på en True-kylare. Det är en riktigt bra kylare som funkade bra på de gamla krafttörstiga Quadarna som i stort sätt var två C2D på en platta så den har ju knappast några problem med att kyla en modern betydligt svalare Quad.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]