Permalänk
Medlem

BenQ G2750 eller Philips 273E3LS

Jag var på väg att köpa en BenQ G2750 tills jag fick syn på en Philips 273E3LS som hade tydligen bättre dynamisk kontrast.
Tänkte höra mig för någon som kan eller har testat båda, och kan därmed tipsa mig om vilken som kan väljas.

Ja, jag spelar lite men mestadels används datorn till musikproduktion.
Har tidigare haft en BenQ och har varit nöjd, därav intresset för just BenQ modellen. Philips har jag inte haft så mycket erfarenhet av.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skittle:

Jag var på väg att köpa en BenQ G2750 tills jag fick syn på en Philips 273E3LS som hade tydligen bättre dynamisk kontrast.
Tänkte höra mig för någon som kan eller har testat båda, och kan därmed tipsa mig om vilken som kan väljas.

Ja, jag spelar lite men mestadels används datorn till musikproduktion.
Har tidigare haft en BenQ och har varit nöjd, därav intresset för just BenQ modellen. Philips har jag inte haft så mycket erfarenhet av.

Tack på förhand.

Dynamisk kontrast är bara en marknadsföringsploj. De allra flesta stänger av dynamisk kontrast för att det är extremt irriterande att ha på.

Däremot har Philipsen ovanligt hög kontrast och har också öägre effektförbrukning så kör på den om du är likgiltig. Det är ju samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Däremot har Philipsen ovanligt hög kontrast och har också öägre effektförbrukning så kör på den om du är likgiltig. Det är ju samma pris.

Hade för mig att högre dynamisk kontrast var snällare för ögonen?
Lägre energiförbrukning var något som drog i mig gällande Philips skärm.

Kol, så det spelar ingen roll vilken av bägge menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skittle:

Hade för mig att högre dynamisk kontrast var snällare för ögonen?
Lägre energiförbrukning var något som drog i mig gällande Philips skärm.

Kol, så det spelar ingen roll vilken av bägge menar du?

Nej i stort sett inte. Skillnaderna mellan de här TN-skärmarna är marginella.

Att det skulle vara snällare för ögonen med dk var något nytt för mig och jag skulle snarare tro motsatsen.

Permalänk
Medlem

Tacksam för din hjälp, väldigt uppskattat.