NZXT lanserar fulltowerlådan Switch 810

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se en recension från Sweclockers på denna låda! Verkar vara riktigt mysig. Nästan så jag vill kasta iväg min.

Permalänk
Medlem

Bildspelet har "fått spel". Om man använder den förstorade versionen hoppar den från 15 -> 16 -> 15 -> 16 -> 15 osv när man trycker på nästa, vilket kan bero på att bild#15 och bild#17 är exakt samma bild.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant för mig som vill uppgradera till ett större chassi för att vattenkyla.
Ska invänta recensioner och sen välja mellan det här och ett 800D.

Något jag skulle tycka var jättekul är en recension med vattenkylning i... Eftersom det ju i princip det som är poängen med chassit... Men jag kan förstå att det kanske inte är lika genomförbart...

Skrivet av qmfg:

Skulle gärna vilja se en recension från Sweclockers på denna låda! Verkar vara riktigt mysig. Nästan så jag vill kasta iväg min.

Ett recensionsex lär vara på väg/framme enligt Jonas i videon från CES.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retur1:

Finns det inget nytt bra snyggt shassi som inte har fläktar på ovansidan?
För ungkarlar som inte är hemma regelbundet och använder datorn kontinuerligt så lägger det sig ett lager dam på ovansidan, som då hamnar rakt ner i chassit
Gärna midtower

Fractal Design ARC har filter på hela åvansidan.
FD Define har luckor för oanvända fläktplatser.
Det är väl bra?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Skrota fönstret bara så är Bob vår farbror!

WORD!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Fractal Design ARC har filter på hela åvansidan.
FD Define har luckor för oanvända fläktplatser.
Det är väl bra?

Okej, menar du att filtret är så finmaskigt att dammet ligger kvar ovanpå och när man sen startar så kommer ett moln av damm?
Eller menar du, att man kan sätta för fläkthålen ovapå med luckorna som följde med?

Alla förslag välkomnas, men det ska vara av senaste sort med usb3.

Permalänk

min erfarenhet av vita chassin är att plasten gulnar efter ett tag, så ser ut som ngn pissat på det ..gäller även vit färg på metall

Permalänk
Medlem

jäklar vad nice, ser riktigt riktigt nice ut

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Montalva:

Jag skulle inte säga nej till detta chassi men tror tyvärr p280 är av högre kvalitet, denna ser väldigt plastig ut.

Jag tror det kan ligga något i det du säger, dock så är jag sugen på ett 280 i andra färjer än det gråa! vet någon om det kommer att släppas?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retur1:

Okej, menar du att filtret är så finmaskigt att dammet ligger kvar ovanpå och när man sen startar så kommer ett moln av damm?
Eller menar du, att man kan sätta för fläkthålen ovapå med luckorna som följde med?

Alla förslag välkomnas, men det ska vara av senaste sort med usb3.

Define har luckor av plast med isolering på insidan, den blir som ett tak, men man kan byta ut den mot en fläkt, när du köper en dammsugare
På ARC är det ett filter, samma som på framsidan av många datorer, om du har riktigt dammigt och har haft datorn avstängd i ett par dagar så kan ju det bli en liten fontän, men de sipprar ju inget innåt.
Allt beror på om man vill ha många fläktar eller inte
Alla nya FD utom Core serien, har USB 3.0 som passar nyare moderkort med den nya interna kontakten.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag diggar den vita versionen!
Är intresserad att köpa detta chassi(som alla andra )

Detta är nog bland det bästa chassit jag har sett från NZXT!

Permalänk

Väldigt snyggt chassi måste jag säga! Fastän jag är en inbiten Lian Li-ägare som faller för stilrenhet och minimalism!

Dock såg det väldigt plastigt ut i youtube-klippet. När snubben drog loss panelerna - njae, tyvärr verkar det som om kvaliteten inte kan stå sig gentemot Obsidian, och andra "metallburkar."

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkligt snyggt chassi måste jag säga. Dock stör jag mig på att det inte finns någon dörr i fronten, speciellt på den vita modellen då det sällan finns optiska enheter eller fläktstyrning i samma vita nyans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Ser fint ut men passar inte hos mig då glaset skulle stå mot väggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Fractal Design ARC har filter på hela åvansidan.
FD Define har luckor för oanvända fläktplatser.
Det är väl bra?

Skrivet av AMD_PERA:

Define har luckor av plast med isolering på insidan, den blir som ett tak, men man kan byta ut den mot en fläkt, när du köper en dammsugare
På ARC är det ett filter, samma som på framsidan av många datorer, om du har riktigt dammigt och har haft datorn avstängd i ett par dagar så kan ju det bli en liten fontän, men de sipprar ju inget innåt.
Allt beror på om man vill ha många fläktar eller inte
Alla nya FD utom Core serien, har USB 3.0 som passar nyare moderkort med den nya interna kontakten.

Tack för du tog dig tid Den var bra den där med dammsugare
Tittade på dom modellerna som du rekommenderade och Arken var ju klart snyggare, men den andra verkar bättre för dammiga mig Jag har faktiskt ett rätt rent hem, men jag är urusel på att damma
Dröm chassit vore nogåt i stil med Lion röd aluminium, men med ren ovansida och usb3.
Den du rekommenderade är nog det närmaste jag kan komma.

Damsug var bra, men fel stavat.
Permalänk
Avstängd

Ser fram emot recensionen, men framför allt cosmos II recensionen, CII kostar ju nästan dubbelt så mycket och ser otroligt bra ut men är det prisvärt jämfört med Switch 810 ? Får man nästan lika bra kvalitet/ljudnivå/luftflöde med detta chassie? Intressant.
Annars är jag beredd att lägga lite extra pengar för ett cosmos II. Chassi byter man ju trots allt inte (i min värld) varje dag utan är något man har i flera år.
Så vilket är bäst?

Permalänk
Medlem

får de plats 360 + 240 radiatorer?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,2Ghz | Corsair Vengeance 1600mhz 16gb | OCZ Agillity 3 120gb | WD 1TB sata6 caviar black | ASRock P67 Pr/Fatal1ty Socket 1155, P67, ATX B3 | HD7970 3GB + EKWB EK-FC7970 - Acetal+EN (Nickel) | Corsair HX 850W PSU |
NZXT 810switch | Asus VG278HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekft:

får de plats 360 + 240 radiatorer?

japp, 360 i toppen och efter tagit bort 1 hårddiskbur och skruvat bort två(?) skruvar kan du få in en 240 i botten

Visa signatur

Citera för garanterat svar