Instickskort för digital-TV till min Samsung TV, vart finns det att köpa?

Permalänk
Medlem

Instickskort för digital-TV till min Samsung TV, vart finns det att köpa?

Hej!

Har försökt klura ut var man kan köpa dessa instickskort man stoppar i TV'n för att slippa använda extern digitalbox, är trött på att ha fler fjärrkontroller nu, så tänkte att det var dags att köpa ett sådant kort och stoppa rakt in i TV'n då den har inbyggd box.

Problemet jag har är att jag hittar inte vart det finns, för jag vet inte ens vad dom heter, dom där korten som man stoppar i TV'n för att kunna stoppa i sitt comhem kort i.

Har provat googla på tv-kort och allt möjligt liknande men får till min förbannelse bara upp tv-kort som är till datorn, vilket jag inte är intresserad av, hehe.

Och manualen till min TV specifierar sig inte riktigt om vad själva instickskortet har för "namn" så har fått nog av att slösa timmar på att leta och försöker nu ta den lätta vägen ut och fråga någon här som vet bättre förhoppningsvis

Räcker med att jag vet vad dessa instickskort kallas för så kan jag nog hitta resten om vart man kan köpa dessa, om ni nu inte har något bra tips på vart dom finns att köpa för en rimlig summa!

Tack på förhand.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

El-Giganten t.ex kostar några hundralappar.

http://www.elgiganten.se/search?WFSimpleSearch_NameOrID=ca+mo...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Rekordmedlem

Digitaltv har du nog annars finns det inget att stoppa i som ger dig det.
Du menar väl att du ska ha en dekoder för nått visst kanalpaket, en ca modul, dessa finns att köpa i tv handeln eller från din programleverantör, alla kombinationer fungerar inte tillsammans, det är därför det kan stå att tvn/dekodern är godkänd av en viss programleverantör. Se till att välja rätt modell för det du ska titta på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Tusen tack! Ca-modul heter det alltså Och tack för länken dit!

Skrivet av mrqaffe:

Digitaltv har du nog annars finns det inget att stoppa i som ger dig det.
Du menar väl att du ska ha en dekoder för nått visst kanalpaket, en ca modul, dessa finns att köpa i tv handeln eller från din programleverantör, alla kombinationer fungerar inte tillsammans, det är därför det kan stå att tvn/dekodern är godkänd av en viss programleverantör. Se till att välja rätt modell för det du ska titta på.

Givetvis, som jag skrev, har jag en extern box jag använder för tillfället och är trött på att behöva ha flera fjärrkontroller till TV'n

Ah, bra tips! Tänkte väl att det var att man behövde titta efter specifikationer på så sätt och att det inte funkar med allt så att säga!

Tack!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Har du comhem skall du ha en Conax modul.
Har du boxer skall du ha en viaccess modul.

Permalänk
Medlem

ComHem HD eller ej ?

Glöm inte att det finns vanliga CA-kort och de som du kan använda för HD Tv. Comhem har en drive som du testa large paket i 3 mån. och få en gratis
CA HD-modul. Enda nackdelen är att om du säger om large paketet inom 3 månader så har du bundit ditt nuvarande aboonemang till 1 år från det du
tecknade provpaketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har du comhem skall du ha en Conax modul.
Har du boxer skall du ha en viaccess modul.

Jag förstår
Tittat på denna och lär nog införskaffa mig den också: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/ovriga-produkter-l...

Då den lär funka kalas enligt er

Skrivet av mikeg:

Glöm inte att det finns vanliga CA-kort och de som du kan använda för HD Tv. Comhem har en drive som du testa large paket i 3 mån. och få en gratis
CA HD-modul. Enda nackdelen är att om du säger om large paketet inom 3 månader så har du bundit ditt nuvarande aboonemang till 1 år från det du
tecknade provpaketet.

Vad är det för CA-kort som stödjer HD-TV? min TV är av full-HD typ så är ju alltid nice att nyttja det bästa av det man har. Vad är skillnaden på vanliga CA-kort och de för HD TV? Funkar inte båda till båda-dera så att säga? Tänkte bara ifall man skulle fixa ett som stödjer HD, så man har det inför framtida bruk med comhem.
Då jag redan har abb hos comhem sen ett tag tillbaka med riktigt bra pris (har kontakter där) dock inga HD-tv utbud som jag använder utan mest 100Mbit och medium tv paketet, så en gratis CA-modul blir nog svårt för mig att fixa med tanke på det, men jag tackar så mycket för att du nämner det ändå, hade jag inte haft det så hade jag kört på det antagligen

Uppskattar era svar jättemycket!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag förstår
Tittat på denna och lär nog införskaffa mig den också: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/ovriga-produkter-l...

Då den lär funka kalas enligt er

Vad är det för CA-kort som stödjer HD-TV? min TV är av full-HD typ så är ju alltid nice att nyttja det bästa av det man har. Vad är skillnaden på vanliga CA-kort och de för HD TV? Funkar inte båda till båda-dera så att säga? Tänkte bara ifall man skulle fixa ett som stödjer HD, så man har det inför framtida bruk med comhem.
Då jag redan har abb hos comhem sen ett tag tillbaka med riktigt bra pris (har kontakter där) dock inga HD-tv utbud som jag använder utan mest 100Mbit och medium tv paketet, så en gratis CA-modul blir nog svårt för mig att fixa med tanke på det, men jag tackar så mycket för att du nämner det ändå, hade jag inte haft det så hade jag kört på det antagligen

Uppskattar era svar jättemycket!

Se denna länk http://www.comhem.se/comhem/tv/digitalboxar/-/5670/5670/-/ind... . Jag tror faktiskt att du kan utnyttja deras kampanjerbjudande. Ring och hör med dem !