Permalänk
Medlem

Viaplay - Hur fungerar tjänsten?

Nu vet jag inte om det här är rätt forumdel, men jag tänkte kolla om någon har tjänsten jag tänkte skaffa.

Viaplay har ett paket för 199:-/mån där sport är inkluderat. Det jag undrar om det är samma kanaler där som det är över digitala nätet.

dvs att jag får Viasat Sport, Viasat Hockey, Viasat Fotboll, Viasat Premier League osv...

Så att jag ser samma sak som dom över digitalboxen?

Permalänk

RE: Viaplay - Hur fungerar tjänsten?

Skrivet av 'K-D:

[Aramis;11270937']Nu vet jag inte om det här är rätt forumdel, men jag tänkte kolla om någon har tjänsten jag tänkte skaffa.

Viaplay har ett paket för 199:-/mån där sport är inkluderat. Det jag undrar om det är samma kanaler där som det är över digitala nätet.

dvs att jag får Viasat Sport, Viasat Hockey, Viasat Fotboll, Viasat Premier League osv...

Så att jag ser samma sak som dom över digitalboxen?

Hej K-D][Aramis

Mitt namn är Hernan och jag jobbar på Viasat. Jag kan förklara lite mer hur det fungerar med Viaplay.se. Viaplay är en tjänst där du kan streama live sändningar av sportevenemang, över 1500 filmer och play kanaler.

Man kan alltså INTE titta på kanalerna live. Utan att när en match eller sportevenemang går igång så öppnas streamet till kanalens sändning. Övrigt tid kan man inte titta på kanalen. Men du kan i vissa fall (om vi har rättigheter), se reprisen av evenemanget.

MVH
Hernan Martinez
Viasat Support

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej K-D][Aramis

Mitt namn är Hernan och jag jobbar på Viasat. Jag kan förklara lite mer hur det fungerar med Viaplay.se. Viaplay är en tjänst där du kan streama live sändningar av sportevenemang, över 1500 filmer och play kanaler.

Man kan alltså INTE titta på kanalerna live. Utan att när en match eller sportevenemang går igång så öppnas streamet till kanalens sändning. Övrigt tid kan man inte titta på kanalen. Men du kan i vissa fall (om vi har rättigheter), se reprisen av evenemanget.

MVH
Hernan Martinez
Viasat Support

Okej! Men kan jag se tex alla Premier League-matcher? Visar ni alla på streamingtjänsten?

Permalänk

Hej igen!
Jajamen, alla matcher kommer att visas och dessutom på streamingtjänsten.

MVH
Linnéa Wannefors
Viasat Support

Permalänk
Medlem

Förbered dig på djävligt dålig fps, fotboll, hockey och andra snabba sporter ser fördjävligt ut. (Har 100 Mb uppkoppling)
Jag kommer säga upp min prenumeration i väntan på bättre tjänst.

Permalänk

vilken tv ?

Eftersom ni på Viasats helpdesk verkar följa tråden, så vitt jag förstår kan man förut på dator se viaplay på en 'internetkopplad' tv som stödjer bläddrare/browsers. Mina undersökningar säger att Samsungs modeller med smart-tv ska funka liksom LGs med samma. Stämmer detta och isf finns det några fler ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej K-D][Aramis

Mitt namn är Hernan och jag jobbar på Viasat. Jag kan förklara lite mer hur det fungerar med Viaplay.se. Viaplay är en tjänst där du kan streama live sändningar av sportevenemang, över 1500 filmer och play kanaler.

Man kan alltså INTE titta på kanalerna live. Utan att när en match eller sportevenemang går igång så öppnas streamet till kanalens sändning. Övrigt tid kan man inte titta på kanalen. Men du kan i vissa fall (om vi har rättigheter), se reprisen av evenemanget.

MVH
Hernan Martinez
Viasat Support

Kört Viaplay nu i några dagar och stör mig på att filmer och annat är suddigt. Har 100mb så det är det inga problem med. Förstår att felet beror på att silverlight anpassar sig till sämre bitrate på grund av det tror att man har dålig uppkoppling. Går det att gå runt detta?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Hej!

Svar till sesailorse:
I dagsläget är det genom Samsung och LG SmartTV som man kan använda Viaplay-appen genom. Vi har för närvarande inte andra tillverkare i denna grupp.

Svar till alindvall:
Smooth Streaming är en adaptiv teknik som anpassar kvalitén efter användarens datorkapacitet och internetuppkoppling. Det innebär att den känner av både CPU belastning och bandbredd var 30:e sekund.

Är det så att man kör många program samtidigt (når 100% CPU användning) på datorn så kommer kvalitén på sändningen att sjunka. Detsamma kan uppkomma om du har nerladdningar som pågår i bakgrunden och upptar kapaciteten på din uppkoppling. Tipset är då att inte ha något annat igång i bakrunden. Så för att svara på frågan finns det inte ett sätt att kringgå detta vad vi känner till. Om det finns ett sätt så är det inget vi har support på just nu.

Vi hoppas att ni har en god fortsättning!
Mvh Angel
Viasat support

Permalänk

Angel på Viasat.

Det du nyss skrev är ren och skär bullshit.

Jag brukar vid tillfälle se sändningar på jobbet där vi brukar MPLS uppkoppling (från en av världens största wan operatörer med backbone på 10gbit)
Datorn jag använder har tyngre komponenter än vad som kan köpas i affären för vanliga användare, och även fast jag sitter på denna setup så buffrar sändningen samt gör bedömningen att "CPU är överbelastad" och sänker kvalitén.

Mår illa när ni ljuger om förutsättningarna när det är ni själva som snålar med kvalitén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej!
Är det så att man kör många program samtidigt (når 100% CPU användning) på datorn så kommer kvalitén på sändningen att sjunka. Detsamma kan uppkomma om du har nerladdningar som pågår i bakgrunden och upptar kapaciteten på din uppkoppling. Tipset är då att inte ha något annat igång i bakrunden. Så för att svara på frågan finns det inte ett sätt att kringgå detta vad vi känner till. Om det finns ett sätt så är det inget vi har support på just nu.

Vi hoppas att ni har en god fortsättning!
Mvh Angel
Viasat support

om vi då leker vi har bästa förutsättningar som går att få, alltså allt går på max ...vilken kvalité är max ni sänder i?? måste vara långt i från HD iaf????

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonvitoQQ:

Angel på Viasat.

Det du nyss skrev är ren och skär bullshit.

Jag brukar vid tillfälle se sändningar på jobbet där vi brukar MPLS uppkoppling (från en av världens största wan operatörer med backbone på 10gbit)
Datorn jag använder har tyngre komponenter än vad som kan köpas i affären för vanliga användare, och även fast jag sitter på denna setup så buffrar sändningen samt gör bedömningen att "CPU är överbelastad" och sänker kvalitén.

Mår illa när ni ljuger om förutsättningarna när det är ni själva som snålar med kvalitén.

Då gör du ju uppenbarligen något galet.
Den tiden jag hade Viaplay fungerade det "ypperligt". Visst, det är inte HD-kvalité men jag upplevde inte någon bild som eftersläpande eller liknande (som tidigare person nämnde), jag upplevde heller inga stopp i sändningen pga av buffring.. och, enligt dig, sitter jag ju på betydligt sämre setup och lina (~20/3).

Det jag störde mig på, och anledningen till att jag sa upp det, var att jag inte kunde köra fullskärm på ena skärmen och använda den andra till annat (när det verkar sjukt lätt att implementera dessutom). Fick till svar av supporten att det var för att "...detta skulle kräva för mycket utav er kunders dator.".
När denna funktion implementeras betalar jag gärna för viaplay igen.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Då gör du ju uppenbarligen något galet.
Den tiden jag hade Viaplay fungerade det "ypperligt". Visst, det är inte HD-kvalité men jag upplevde inte någon bild som eftersläpande eller liknande (som tidigare person nämnde), jag upplevde heller inga stopp i sändningen pga av buffring.. och, enligt dig, sitter jag ju på betydligt sämre setup och lina (~20/3).

Det jag störde mig på, och anledningen till att jag sa upp det, var att jag inte kunde köra fullskärm på ena skärmen och använda den andra till annat (när det verkar sjukt lätt att implementera dessutom). Fick till svar av supporten att det var för att "...detta skulle kräva för mycket utav er kunders dator.".
När denna funktion implementeras betalar jag gärna för viaplay igen.

Du tittade aldrig heller på hockeyallsvenskan förstår jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonvitoQQ:

Du tittade aldrig heller på hockeyallsvenskan förstår jag?

Korrekt, fotbollen är det som intresserar mig.
Är väl inte omöjligt att det är olika signaler för fotbollen och hockeyn. Men de problem du upplever har inte jag upplevt när jag kollat fotbollen.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Kan vara problem ibland när det är "stora" matcher, har hänt någon gång för mig, men oftast så är bilden bra. Vore ju fett om det skulle erbjudas HD sändningar (tänker mest på fotboll/f1 för mig själv). Är det något som finns i planerna för framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonvitoQQ:

Datorn jag använder har tyngre komponenter än vad som kan köpas i affären för vanliga användare...

Nu blev jag nyfiken på vad du har för tyngre komponenter i datorn som inte är möjliga att köpa för vanliga användare?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av DonvitoQQ:

Angel på Viasat.

Det du nyss skrev är ren och skär bullshit.

Jag brukar vid tillfälle se sändningar på jobbet där vi brukar MPLS uppkoppling (från en av världens största wan operatörer med backbone på 10gbit)
Datorn jag använder har tyngre komponenter än vad som kan köpas i affären för vanliga användare, och även fast jag sitter på denna setup så buffrar sändningen samt gör bedömningen att "CPU är överbelastad" och sänker kvalitén.

Mår illa när ni ljuger om förutsättningarna när det är ni själva som snålar med kvalitén.

Om detta är fallet så måste sänkningen bero på något annat då vi inte upplever samma problem på våra datorer som är långt under den prestandan som du beskriver att du använder, om det inte är något utsändningsfel på det specifika eventet. Upplever du detta på några speciella matcher eller är det på allt material och alla live event?

Det du kan testa med är en vanlig felsökning genom att helt enkelt rensa webbhistorik, byta webbläsare, installera om silverlight och se över så att ni ej har brandväggar som stör kopplingen till oss. Ett annat test som man kan göra är att gå in på en annan sida som använder och benchmarkar silverlight för att se vilken hastighet du kommer upp i då.

Angående frågan om våran kvalitet så skall den vara liknande en vanlig TV-sändning, förutsatt att man kommer upp i den högsta hastigheten.

Mvh
Simon Eklund

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Kan vara problem ibland när det är "stora" matcher, har hänt någon gång för mig, men oftast så är bilden bra. Vore ju fett om det skulle erbjudas HD sändningar (tänker mest på fotboll/f1 för mig själv). Är det något som finns i planerna för framtiden?

de säger ju själva att de sänder i HD kvalite vilket är ren bullshit
deras max stram är på 2000kbps
vilket inte är mycket till kvalite

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Hej Sokar!

Det stämmer inte att vi säger att vi streamar i HD, de sändningar vi har som är i HD är just nu bara NHL så vitt jag vet. Har du hört det av oss eller är det från annat håll du har hört att vi ska sända allt i HD på Viaplay?

Mvh Kim
Viasat Support

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

de säger ju själva att de sänder i HD kvalite vilket är ren bullshit
deras max stram är på 2000kbps
vilket inte är mycket till kvalite

Skrivet av ViasatSupport:

Hej Sokar!

Det stämmer inte att vi säger att vi streamar i HD, de sändningar vi har som är i HD är just nu bara NHL så vitt jag vet. Har du hört det av oss eller är det från annat håll du har hört att vi ska sända allt i HD på Viaplay?

Mvh Kim
Viasat Support

Det enda jag sett om HD sändningar är i vanliga frågor om livestreaming:

Vilken kvalitet har ni på era livesändningar?
Vi utnyttjar Smooth Streaming-teknologin som anpassas automatiskt till din aktuella bandbredd, upp till 3.0 Mbit/s. Vi sänder event både i HD och SD kvalitet.

Samt att om jag kommer ihåg rätt att det var nån testsändning i hd läänge sen (typ cl finalen 2 år sen eller nåt). Sen har jag inte sett nåt mer om det.. Vilket är anledningen att jag frågade. För min del är det väl främst F1 som jag bryr mig om.

Hur som helst skulle det vara najs med en markering ifall det är i hd för livesporten(det kanske ni redan har men jag har inte sett isf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej Sokar!

Det stämmer inte att vi säger att vi streamar i HD, de sändningar vi har som är i HD är just nu bara NHL så vitt jag vet. Har du hört det av oss eller är det från annat håll du har hört att vi ska sända allt i HD på Viaplay?

Mvh Kim
Viasat Support

som ni har skrivit på eran site så står de HD

"Vi utnyttjar Smooth Streaming-teknologin som anpassas automatiskt till din aktuella bandbredd, upp till 3.0 Mbit/s. Vi sänder event både i HD och SD kvalitet"

men så är de med alla marknadsföring man säger man har HD att erbjuda så är den 1 av 1000 sädningar som går i HD...
vilket är ett jivla sätta å marknasföre på
men men

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Skrivet av sokar:

som ni har skrivit på eran site så står de HD

"Vi utnyttjar Smooth Streaming-teknologin som anpassas automatiskt till din aktuella bandbredd, upp till 3.0 Mbit/s. Vi sänder event både i HD och SD kvalitet"

men så är de med alla marknadsföring man säger man har HD att erbjuda så är den 1 av 1000 sädningar som går i HD...
vilket är ett jivla sätta å marknasföre på
men men

Hej!

Vi sänder en hel del filmer i HD;
http://viaplay.se/film/hd-filmer/8704#filtered

Men vi vill tacka för era synpunkter och tar all feedback vidare intern!

Mvh
Aiona
Viaplay Support

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej!

Vi sänder en hel del filmer i HD;
http://viaplay.se/film/hd-filmer/8704#filtered

Men vi vill tacka för era synpunkter och tar all feedback vidare intern!

Mvh
Aiona
Viaplay Support

hela tråden tar upp live sändningar inget nämner något om filmer...
de är live sändningarna man villl ha HD kvalite inget annat

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

hela tråden tar upp live sändningar inget nämner något om filmer...
de är live sändningarna man villl ha HD kvalite inget annat

Inte riktigt on topic, men ser att du bor i karlshamn, vad har du för uppkoppling?
Kan hålla med att live-sändningar borde va hd, iaf 720p, är väl väldigt få datorer som inte klarar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Inte riktigt on topic, men ser att du bor i karlshamn, vad har du för uppkoppling?
Kan hålla med att live-sändningar borde va hd, iaf 720p, är väl väldigt få datorer som inte klarar det.

har bbb 100/10 fiber
dock osäker om de bara är 10 upp

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Då gör du ju uppenbarligen något galet.
Den tiden jag hade Viaplay fungerade det "ypperligt". Visst, det är inte HD-kvalité men jag upplevde inte någon bild som eftersläpande eller liknande (som tidigare person nämnde), jag upplevde heller inga stopp i sändningen pga av buffring.. och, enligt dig, sitter jag ju på betydligt sämre setup och lina (~20/3).

Det jag störde mig på, och anledningen till att jag sa upp det, var att jag inte kunde köra fullskärm på ena skärmen och använda den andra till annat (när det verkar sjukt lätt att implementera dessutom). Fick till svar av supporten att det var för att "...detta skulle kräva för mycket utav er kunders dator.".
När denna funktion implementeras betalar jag gärna för viaplay igen.

Den implementeringen hade jag gärna sett att den blev av. Utöver viaplay så har jag även csports.se vilket också använder sig av silverlight. För att vi ska kunna titta i fullskärmsläge på ena skärmen och använda den andra skärmen samtidigt utan att fullskärmen "försvinner" så måste det läggas till en rättighet i silverlight.
Jag har försökt att fixa det, men har inte fått till det. Antagligen för att jag använder fel länk till sändningen.
Jag kan ta som exempel med csports.se
Där är rättigheten inte satt mot adressen https://csports.se utan mot http://cdn01.csports.se (vilket man inte ser i adressfältet). Antagligen har viaplay någon likande adress som går mot sändningen.
Rättigheten finns satt i registret enligt nedan.
HKEY_CURRENT_USER -> Software -> AppDataLow -> Software -> Microsoft -> Silverlight -> Permissions -> http://cdn01.csports.se:80 (med värde 11 (REG_DWORD))
Lägger man till en likadan nyckel där fast med tex. http://viaplay.se:80 eller http://viasat.viaplay.se:80 så gör det tyvärr ingen skillnad, men som sagt, antagligen för att det inte är samma adress som går mot sändningen (eller spelaren), eller så måste viasat själva göra en implementering i silverlight, men det känns inte så.
Rättigheten kan man även se om man högerklickar i spelaren och väljer silverlight, där i finns permissions och en förklaring till vad för permission det handlar om. Vilket är "Full-Screen: Stay full-screen when unfocused".
Hade varit intressant att veta om det är en annan adress mot sändningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PAT84:

Den implementeringen hade jag gärna sett att den blev av. Utöver viaplay så har jag även csports.se vilket också använder sig av silverlight. För att vi ska kunna titta i fullskärmsläge på ena skärmen och använda den andra skärmen samtidigt utan att fullskärmen "försvinner" så måste det läggas till en rättighet i silverlight.
Jag har försökt att fixa det, men har inte fått till det. Antagligen för att jag använder fel länk till sändningen.
Jag kan ta som exempel med csports.se
Där är rättigheten inte satt mot adressen https://csports.se utan mot http://cdn01.csports.se (vilket man inte ser i adressfältet). Antagligen har viaplay någon likande adress som går mot sändningen.
Rättigheten finns satt i registret enligt nedan.
HKEY_CURRENT_USER -> Software -> AppDataLow -> Software -> Microsoft -> Silverlight -> Permissions -> http://cdn01.csports.se:80 (med värde 11 (REG_DWORD))
Lägger man till en likadan nyckel där fast med tex. http://viaplay.se:80 eller http://viasat.viaplay.se:80 så gör det tyvärr ingen skillnad, men som sagt, antagligen för att det inte är samma adress som går mot sändningen (eller spelaren), eller så måste viasat själva göra en implementering i silverlight, men det känns inte så.
Rättigheten kan man även se om man högerklickar i spelaren och väljer silverlight, där i finns permissions och en förklaring till vad för permission det handlar om. Vilket är "Full-Screen: Stay full-screen when unfocused".
Hade varit intressant att veta om det är en annan adress mot sändningen.

viasatondemand.com var det när jag hade viaplay (är ju inte allt för svårt att kolla upp adressen om man har tillgång till viaplay..). Men som jag tolkade det efter att ha försökt läsa på lite om fullscreen i silverlight krävdes det en implementering på något sätt på serversidan, men det kanske bara var för att tillåta att rättigheten sätts på något sätt?
Ska definitivt testas om jag får för mig att testa viaplay igen nu när champions league drar igång på riktigt..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Det är numera möjligt att köra fullscreen på ena skärmen och jobba på andra utan att fullscrenen försvinner.
Vet inte om det var någon silverlight uppdatering som fixade problemet för mig. Förra veckan bara fungerade det helt plötsligt.

EDIT: Bara för att jag skrev det har det slutat fungera nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av PAT84:
Skrivet av Lecont:

Det är numera möjligt att köra fullscreen på ena skärmen och jobba på andra utan att fullscrenen försvinner.
Vet inte om det var någon silverlight uppdatering som fixade problemet för mig. Förra veckan bara fungerade det helt plötsligt.

EDIT: Bara för att jag skrev det har det slutat fungera nu

Ja, fyfan! Köpte viaplay nu inför CL. Applicerade "fixen" som PAT84 nämnde fast med adressen viasatondemand.com (vet inte om det fungerar utan..kan mycket väl vara så). Men ta mig fan, det fungera! Underbart!! Nu blir det viaplay kvarvarande säsongen av CL.

"Fixen:"(?)
Lägg in i notepad -> döp till viaplay.reg -> dubbelklicka -> ??? -> PROFIT

Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\AppDataLow\Software\Microsoft\Silverlight\Permissions\http://viasatondemand.com:80] "StaysInFullScreenWhenUnfocused"=dword:00000011

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Ja, fyfan! Köpte viaplay nu inför CL. Applicerade "fixen" som PAT84 nämnde fast med adressen viasatondemand.com (vet inte om det fungerar utan..kan mycket väl vara så). Men ta mig fan, det fungera! Underbart!! Nu blir det viaplay kvarvarande säsongen av CL.

"Fixen:"(?)
Lägg in i notepad -> döp till viaplay.reg -> dubbelklicka -> ??? -> PROFIT

Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\AppDataLow\Software\Microsoft\Silverlight\Permissions\http://viasatondemand.com:80] "StaysInFullScreenWhenUnfocused"=dword:00000011

Snyggt!!
Det fungerar väldigt bra nu Nu kan man kolla på golf touren och pyssla med annat under tiden! Och Mr.Zlatan själv alldeles strax, underbart.

Permalänk
Medlem

såg de börjat sända några matcher från PL i "HD" någon som testat å kan säga om de är 720p minst eller bara bluff???

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |