Fredagspanelen 28: Nyheter från CES 2012

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NinTrance:

Hej!
Ni (Swec) som flyger runt världen hur är er syn på nätprestanda runt välden jämfört med Sverige?

nu jobbar ju inte jag på swe clockers, men kan säga att jag är nästan 100 på att sverige har i jämförelse med omvärlden väldigt bra uppkoppling generellt.. vad det beror på vet jag inte, kan vara att nätjätten Telia äger varenda kopparlinja på globen känns det som, vem vet :)=

bara för att dra en parallel, när jag bodde i miami för 2 år sen så kostade en 24 mbit adsl uppkoppling 1000kr i månaden.

Permalänk
Medlem

Gillar att dem snacka i början om att se alla sagan om ringen filmerna. Blev precis klar med 3:an av dem så nu har jag sätt igenom alla tre i extended versionerna! ^^

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

Måste ge er cred för en mycket bra rapportering, kul att ni lyckades se så pass mycket som ni ändå gjorde med tanke på hur enorm mässan är!

Skrivet av snellist:

ni säjer i videon att det är några hotell bort och det är inte långt ingen taxi ledig men för guds skull ANVÄND BENA.

Det är ett helvete att ta sig någonstans med benen i princip överallt i USA, skulle inte tro att Vegas är något undantag, snarare tvärtom. I princip inga trotoarer, övergångsställen osv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Ser jag i syne eller ? är Jonas bakfull eller är det bara jag som tycker att han är lite på lyset

Permalänk
Medlem

Som vanligt bra men måste ni hålla på att flamsa så mycket. Var lite mer sakliga så blir det kanon.

Visa signatur

Asus P8Z68-VPro/Intel i5 2500k/Corsair SSD Force 60GB/GeForce GTX570/Crucial DDR3 1333MHz 8GB/Corsair Graphite 600T/Corsair Powersupply HX 750W/Samsung SA950 LS27A950

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoagda:

Som vanligt bra men måste ni hålla på att flamsa så mycket. Var lite mer sakliga så blir det kanon.

Tyckte själv att den komiska tajmningen dem båda emellan var bättre än någonsin.
Tråkigt om de bara står och rabblar fakta rakt upp och ned...."Vart fan är Kepler"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Tyckte själv att den komiska tajmningen dem båda emellan var bättre än någonsin.
Tråkigt om de bara står och rabblar fakta rakt upp och ned...."Vart fan är Kepler"....

Du har nog rätt, kanske en aning mindre svammel denna gång. Så ett steg i rätt riktning kanske.
Brukar som sagt irritera mig på det plus all upprepning. Programmet skulle kunna dras ner till halva tiden. Men som sagt bra och intressant kärninnehåll annars,,, men tyvärr så utdraaaaaaaaaaaget.... Ja, men bra, men seeegt alldeles för segt.......... (märker ni ironin)

Visa signatur

Asus P8Z68-VPro/Intel i5 2500k/Corsair SSD Force 60GB/GeForce GTX570/Crucial DDR3 1333MHz 8GB/Corsair Graphite 600T/Corsair Powersupply HX 750W/Samsung SA950 LS27A950

Permalänk
Datavetare

Om Trinity har ännu svagare CPU-del jämfört med Llano så känns ju den rätt ointressant. Vilken är i så fall kundgruppen man riktar sig mot? De som använder sin dator för jobb behöver en snabb CPU mycket mer än de behöver en snabb GPU. De som vill spela lär knappast nöja sig med en budget-dator. Så vilka finns kvar?

Däremot tror jag stenhårt på Fusion på pekplattor. Har tillslut skaffat en pekplatta och kan inte förstå hur folk kan hylla dessa till skyarna. En sak som fungerar extremt dåligt är att surfa på "vanliga" web-sidor och problemet verkar till 100% sitta i att CPU är alldeles för svag (dual core ARM Cortex A9). När väl sidan är färdigredrerad så är det extremt mjukt att scrolla runt, antagligen för att GPUn kan hantera detta. Men att rendrera sidan är långt mycket segare jämfört med en "vanlig" dator. Visst kan man använda "mobil" varianten av sidorna och då går det riktigt snabbt, men när man har en 10" skärm så vill man ju utnyttja det till att se den "riktiga" webbsidan.

Å andra sidan ska man kanske inte vara allt för förvånad. Intel siffror (som reproducerats av AnandTech) visar ju att en single core Atom på 1.3 GHz (som kan "turbo-core:a" sig till 1.6GHz) är ju snabbare i web-benchmarks än 1.2GHz dual core ARM Cortex A9 när båda plattformarna kör Android. Zacate (CPUn i Fusion-plattformen som konkurrerar mot Atom) har ju klart bättre prestanda per CPU-kärna och GPU i Fusion är ju klart kraftigare än något som finns för ARM-baserad pekplattor. Så är väldigt intresserad att lägga vantarna på en Fusion baserad Android 4 platta, då kanske man kan få en platta som faktiskt går att använda som "surfplatta"!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Fan trodde du hade bättre smak Jonas!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nastassja_Kinski

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ottoagda:

Du har nog rätt, kanske en aning mindre svammel denna gång. Så ett steg i rätt riktning kanske.
Brukar som sagt irritera mig på det plus all upprepning. Programmet skulle kunna dras ner till halva tiden. Men som sagt bra och intressant kärninnehåll annars,,, men tyvärr så utdraaaaaaaaaaaget.... Ja, men bra, men seeegt alldeles för segt.......... (märker ni ironin)

Ironin? Är du sarkastisk eller? Menar du att det inte alls är utdraget eller vad snackar du om?

Jag tycker det är fantastiskt kul med långa avsnitt, även om man kanske inte hinner se dem på en gång så är de värda att ses!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Om man sett allt från Swec CES, kommer man då bara se upprepningar i denna videon, eller finns det något nytt?

Permalänk

"Var fan är kepler?"

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Varför kan man inte se på youtube istället? :S tycker rutan är för liten och för stor när man maximerar................

Skrivet av Berklar:

Om ni inte tycker om den inbyggda spelaren så rekommenderar jag starkt att ni prenumererar på Sweclockers youtube kanal! Jag gör det själv och blir lika glad varje gång jag ser någonting från Swecab på youtubes startsida.

Man kanske borde prova och trycka på youtubeloggan som syns i videon?
Det leder dig direkt till youtube

MVH

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man? Bra jobbat som vanligt!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Haha var är Jonas oscar för bästa skådespeleri i "vi är inte sura för det?"

Permalänk
Gigabyte

Angående att GIGABYTEs nya Sniper moderkort kommer att utrustas med pistoler och liknande så vill jag säga att det inte är klart om det blir samma design som innan. Det är inte 100% spikat i dagsläget (dubbelkollade senast idag) och jag gör allt jag kan för att vi inte ska få dit de igen

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

detta är julafton!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

4k skärm med typ 40-50" upplösning kommer bli guld i min musik studio, skönt att slippa 3 skärmar i framtiden