Permalänk

Ny kylare förslag?

Hej funderar på köpa en http://www.inet.se/produkt/6308733/thermalright-silver-arrow-...

Den har ju fått bra recensioner! Finns där någon annan som är bättre? Funderar även på sluten vattenkylnings system!

Sitter på en hyper 212 idag och känner jag behöver få ner graderna lite!

Tack

Permalänk
Medlem

Köp en eller två bra fläktar, läs GT minst 1450 rpm, till till 212:an, bör ge några grader. Sen ska du vara medveten om att några grader svalare CPU antagligen gör varken till eller från för max överklocken eller CPU:ns livslängd.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Har redan 2 st gt 1450 på den! Du tycker jag ska behålla 212an då?

Permalänk
Medlem

Tja du lär inte vinnanågon prestanda på en ny kylare, om du inte klockat till absoluta gränsen. Några grader lägre temperatur förlänger i och för sig livslängden på cpu något men spelar det någon roll om din cpu håller 5 eller 10 år.

Å ansra sidan är det kul med nya leksaker

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Han kanske vill ha ner ljudnivån?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Han kanske vill ha ner ljudnivån?

Det också! fast en hyper 212 med Gt 1450 är väll ändå hyfsat tyst? Tänkte bara eftersom jag har mindre fläktar i mitt chassi nu som inte kyler lika bra som mitt andra så kanske jag borde fixa en bättre processor kylare för att få ner mina grader ytterligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Det också! fast en hyper 212 med Gt 1450 är väll ändå hyfsat tyst? Tänkte bara eftersom jag har mindre fläktar i mitt chassi nu som inte kyler lika bra som mitt andra så kanske jag borde fixa en bättre processor kylare för att få ner mina grader ytterligare!

kan rekommendera noctua d14, helt tyst med adapterna man får ner och kyller sjukt bra. enda minuset är ett den är massiv!