Minecraft server HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Minecraft server HJÄLP!

Hej

har gjort en server. jag kommer in på servern om jag skriver localhost men inte om jag skriver in mitt ip? vad är fel?

Har öppnat portar i routern osv.

Vad kan vara felet.

Om någon kan så kan ni hjälpa mig på skype om ni vill skriv vad ni heter isf så addar jag

Permalänk

Funkar det via Hamachi/Evolve? ladda ner t.ex Hamachi och kör mc servern via den vpn tunneln så skall det nog gå bra. föresten, vad är det som r så jobbigt med att skriva localhost, om du ska köra själv?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Funkar det via Hamachi/Evolve? ladda ner t.ex Hamachi och kör mc servern via den vpn tunneln så skall det nog gå bra. föresten, vad är det som r så jobbigt med att skriva localhost, om du ska köra själv?

har testat hamachi men funkar inte endå.. Nej jag ska inte köra själv jag vill ha en server som jag och mina polare kan spela på

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte funkar med hamachi. Säkert att du anger rätt ip?

Har själv ett jobbigt problem med att hela min värld håller på att bli täckt av is...även i öknen :S

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

har testat hamachi men funkar inte endå.. Nej jag ska inte köra själv jag vill ha en server som jag och mina polare kan spela på

Säker på att server klienten körs via hamachi då, har du startat om det?

http://canyouseeme.org/ kolla så port 25565 verkligen är öppen

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Säker på att server klienten körs via hamachi då, har du startat om det?

http://canyouseeme.org/ kolla så port 25565 verkligen är öppen

när jag kollade den sidan fick jag upp detta :

Error: I could not see your service on mitt ip on port (25565)

har du skype? om du kan hjälpa mig så att allt blir rätt i routern?

Permalänk

vad har du för router my dear?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

vad har du för router my dear?

Thomson gateway

Permalänk
Medlem

Välj router och sedan spel så får du instruktioner.
http://portforward.com/

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

Thomson gateway

HAHAHAHAHAHAHA! Oh u Telia..

Följ tipsen i följande tråd så hoppas jag att det går bra http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
Har ingen felia faleway själv, men känner bekanta som har extrema trubbles med den skiten till router.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Du behöver inte köra via Hamachi över huvud taget, hade piratserver förut och det var inge problem alls att hosta åt mina polare, även de som hade retail eller pirat, bara att glida in och köra. Of course kör jag retail nu, support Mojang.

Om du inte hittar din IP så surfa in på " http://www.whatismyip.com så får du din IP, sen måste ju dina portar vara öppna också i routern för att det ska gå men det har du ju fixat nu? Dubbelkolla router portarna igen och se om du kan få igång det, lycka till !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

Hej

har gjort en server. jag kommer in på servern om jag skriver localhost men inte om jag skriver in mitt ip? vad är fel?

Har öppnat portar i routern osv.

Vad kan vara felet.

Om någon kan så kan ni hjälpa mig på skype om ni vill skriv vad ni heter isf så addar jag

Skriv vad det står i din server.prop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Skriv vad det står i din server.prop...

#Minecraft server properties
#Sat Jan 21 22:18:38 CET 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
online-mode=false
pvp=true
difficulty=1
gamemode=1
max-players=20
spawn-monsters=false
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server

Permalänk
Medlem

asså jag har öppnat port 25565 är helt 100% på de. Öppnade porten till Utorrent på samma sätt och då står det att den är öppen.... men varför funkar inte min server online inte ens med hamachi?

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

#Minecraft server properties
#Sat Jan 21 22:18:38 CET 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
online-mode=false
pvp=true
difficulty=1
gamemode=1
max-players=20
spawn-monsters=false
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server

Du måste skriva in din ip efter "server-ip="! Inte den du hittar på whatismyip.com, utan din lokala, eller vad det heter :). Öppna CMD och skriv ipconfig, så kommer det upp massa text. Nästan högst upp står det IPv4-adress.......: och sen ett nummer, i mitt fall 192.18.0.189. Bara att skriva in det bakom server-ip och sen gå in på servern! När någon joinar servern så ska de använda den andra ip-adressen. Den hittar du på whatismyip.com eller någon liknande sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Du måste skriva in din ip efter "server-ip="! Inte den du hittar på whatismyip.com, utan din lokala, eller vad det heter :). Öppna CMD och skriv ipconfig, så kommer det upp massa text. Nästan högst upp står det IPv4-adress.......: och sen ett nummer, i mitt fall 192.18.0.189. Bara att skriva in det bakom server-ip och sen gå in på servern! När någon joinar servern så ska de använda den andra ip-adressen. Den hittar du på whatismyip.com eller någon liknande sida

har testat det med men funkar inte och mina kompisar gör lika dant som det står på min och de funkar för dom..

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

har testat det med men funkar inte och mina kompisar gör lika dant som det står på min och de funkar för dom..

Testa igen Utan att skriva in ipn där kommer det inte att funka.
Hur gjorde du när du låste upp porten?
Så här ser det ut i min port forward för minecraft-severn

edit: nej, ingen som inte är med i nätverket kommer att kunna joina servern om det inte finns någon server-ip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Funkar det via Hamachi/Evolve? ladda ner t.ex Hamachi och kör mc servern via den vpn tunneln så skall det nog gå bra. föresten, vad är det som r så jobbigt med att skriva localhost, om du ska köra själv?

man slipper alla problem om man köper spelet!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

man slipper alla problem om man köper spelet!!!

Vi har båda(jag och itchy_trojan) köpt spelet men av någon jävla anledning funkar det inte.

Har ägt spelet sedan 1.2

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Testa igen Utan att skriva in ipn där kommer det inte att funka.
Hur gjorde du när du låste upp porten?
Så här ser det ut i min port forward för minecraft-severn
http://img840.imageshack.us/img840/1686/skrmklippy.png

edit: nej, ingen som inte är med i nätverket kommer att kunna joina servern om det inte finns någon server-ip

Ser nästan lika dant ut bara att jag inte kan välja ett ip att skriva in som du gjort? jag kan bara skriva in namnet : Minecraft server och sen skriva portarna :25565

Det är nog problemet att jag inte kan skriva in ip isf men varför kan jag inte de? Skit rauter

Permalänk
Skrivet av golom:

man slipper alla problem om man köper spelet!!!

Den anledningen... *facepalm och the greater sorts*

har man luffig nätaperatur så är en vpn tunnel lösning det bästa, då håller man också sin WAN ip "anonymare"..

OCH VARFÖR SKULLE MAN INTE KÖPA MC???

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbE^:

Ser nästan lika dant ut bara att jag inte kan välja ett ip att skriva in som du gjort? jag kan bara skriva in namnet : Minecraft server och sen skriva portarna :25565

Det är nog problemet att jag inte kan skriva in ip isf men varför kan jag inte de? Skit rauter

Du måste ta reda på din IP som du har på nätverket, t.ex: 192.168.1.10
För att ta reda på den så öppnar du CMD och skriver in 'ipconfig'.
Sen kollar du bara vad din IPv4-Adress är, det är den man öppnar så att säga.

Permalänk

Har du något virus program / brandvägg som stör kanske ?

kommer ihåg att jag satt och krånglade förut med minecraft
och när jag var på väg att ge upp , kom jag på att jag kunde
testa avaktivera min brandvägg då funkade det på engång.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Skrivet av golom:

man slipper alla problem om man köper spelet!!!

Nej, det gör man inte. Enda skillnaden med att skapa en server om man har köpt spelet, är att man kan lämna onlinemode på, och ändå joina. Alla problem med protar och ip-adresser finns kvar, hur mycket du än betalar för spelet.

Skrivet av TobbE^:

Ser nästan lika dant ut bara att jag inte kan välja ett ip att skriva in som du gjort? jag kan bara skriva in namnet : Minecraft server och sen skriva portarna :25565

Det är nog problemet att jag inte kan skriva in ip isf men varför kan jag inte de? Skit rauter

Var går du in för att göra det? Vilket märke är det på routern?
Jag har en dlink router, och får gå in på advanced>port forwarding

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej, det gör man inte. Enda skillnaden med att skapa en server om man har köpt spelet, är att man kan lämna onlinemode på, och ändå joina. Alla problem med protar och ip-adresser finns kvar, hur mycket du än betalar för spelet.

Var går du in för att göra det? Vilket märke är det på routern?
Jag har en dlink router, och får gå in på advanced>port forwarding

Det är en thomson gateway TG 784

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av _MmattiasS_:

Du måste skriva in din ip efter "server-ip="! Inte den du hittar på whatismyip.com, utan din lokala, eller vad det heter :). Öppna CMD och skriv ipconfig, så kommer det upp massa text. Nästan högst upp står det IPv4-adress.......: och sen ett nummer, i mitt fall 192.18.0.189. Bara att skriva in det bakom server-ip och sen gå in på servern! När någon joinar servern så ska de använda den andra ip-adressen. Den hittar du på whatismyip.com eller någon liknande sida

Hah, nu pratar du i nattmössan Man ska bara skriva in adressen efter "server-ip" om man ska ha en LAN server. Alltså alla med det ipt man skriver in får joina. Om man ska ha en public server med kanske whitelist. Så lämnar man den tom.
Om man skriver in något kan bara datorer med exakt samma internet och Ip joina.

Till TS: Låt dina brandväggar ta port 25565, och satte du "ANY" på portforward porten?

Annars äre bara o köpa en 32 slot server av Redstonehost.com för 18$ i månaden

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SimonMattila:

Hah, nu pratar du i nattmössan Man ska bara skriva in adressen efter "server-ip" om man ska ha en LAN server. Alltså alla med det ipt man skriver in får joina. Om man ska ha en public server med kanske whitelist. Så lämnar man den tom.

Jasså? Jag har skrivit in det på alla mina servrar, och alla har kunnat joina, både i och utanför nätverket... Utan det har det inte fungerat.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av _MmattiasS_:

Jasså? Jag har skrivit in det på alla mina servrar, och alla har kunnat joina, både i och utanför nätverket... Utan det har det inte fungerat.

Som sagt. det är för lan bara. Man SKA lämna blank. Vet inte varför det fungerar för dig. Kolla up minecraft server på wiki så står det info om den funktionen. Har haft server sen 2010. Jag vet en del

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SimonMattila:

Som sagt. det är för lan bara. Man SKA lämna blank. Vet inte varför det fungerar för dig. Kolla up minecraft server på wiki så står det info om den funktionen. Har haft server sen 2010. Jag vet en del

Det kanske har något att göra med att mina servrar har varit i offline mode?

till TS: Vad står det när du försöker joina med ditt IP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaggaNaaowK:

Har du något virus program / brandvägg som stör kanske ?

kommer ihåg att jag satt och krånglade förut med minecraft
och när jag var på väg att ge upp , kom jag på att jag kunde
testa avaktivera min brandvägg då funkade det på engång.

TACK så j***a mycket stängde av virusprogrammet och servern är uppe

Tack alla ni gjorde min dag