Permalänk

Bästa Projektor för spel!

Hej,

Är helt grön på projektor marknaden och tänkte om ni kunde hjälpa mig i den här djungeln!

Är ute efter en grym projektor som klarar av att spela BF3, COD, WoW osv från datorn på bästa möjliga grafik!

Permalänk

Och projen får kosta?

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Har inte satt upp nån exakt budget. Men skulle vilja se bästa för prisklassen 10 tusen ev. 15tusen.. vet inte vad projektorerna kostar som "levererar" så att säga.

Permalänk
Medlem

Pris går från ca 3-50k för ordentliga projektorer så det är en viktig detalj.
Sen är det i huvudsak grafikkort och processor som spelar in på vilken detaljnivå du vill spela spelet i (men detta vet du kanske redan).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av smacked:

Pris går från ca 3-50k för ordentliga projektorer så det är en viktig detalj.
Sen är det i huvudsak grafikkort och processor som spelar in på vilken detaljnivå du vill spela spelet i (men detta vet du kanske redan).

Jo, hade tänkt börja med hitta en awesome projektor sen bygga mig en ny dator efter den

Permalänk
Medlem

Vill du ha en projektor med 1080p upplösning kommer det kosta rätt mycket för att få en som inte är skit.
Då rekommenderar jag Epson EH-TW3200 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718731 )

Klarar du dig på 720p så kan du komma undan billigare.

Sen behöver du ju också en duk, så räkna med en 3-5k till där beroende på hur stor den ska vara.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Tänk på att du behöver kunna mörklägga rummet någorlunda om du ska spela på dagtid.
Håller med vikham om Epson EH-TW3200.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

har en eposon 3600 tror jag det är lite mer lumen i den, men kan säga att den funkar skit bra att spela på. väldigt bra färg och svärta

Permalänk

ska kika på dom ni föreslår! förresten vad är viktigaste å kolla på dom olika modellerna? tex. spelar Projektortyp nån roll? osv

Permalänk
Medlem

Förr kunde man se regnbågar i DLP-projektorer, det varierade från modell till modell och från person till person hur mycket man såg dem, vet inte hur det är nu.

Kan vara värt att kolla på lamp-priset (och hur många timmar lampan klarar) med om du kommer använda den mycket.

Och lens-shift, tror inte alla modeller har det. Underlättar när du ska montera den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har en w600+ som är en DLP och jag är sjukt nöjd med den.
120hz är gött och jag har personligen inte upplevt några regnbågar.
Men tbh så är nog alla i den prisklassen ganska lika, lite olika saker som de stödjer. Tex så kör jag 3D via min och det är nice !

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

En LED projektor skulle jag satsa på Om de nu finns :/ De har väl mycket längre livslängd? Skulle va kul med typ 100 000Hr livslängd

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonkebronk:

Jo, hade tänkt börja med hitta en awesome projektor sen bygga mig en ny dator efter den

Projekt som man kan följa?

Hade varit sjukt kul att se

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

En LED projektor skulle jag satsa på Om de nu finns :/ De har väl mycket längre livslängd? Skulle va kul med typ 100 000Hr livslängd

Ja, om man tex vill använda projen 5 timmar om dagen i 54,7 år...
Låter som ett intressant projekt dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Ska du spela på projjen så är det viktigt att den har lågt input-lag, och det är tyvärr inte det enklaste att hitta info om för projjar

Sen bör den även ha hyfsat låg responstid så den inte smetar ut bilden. DLP:er borde vara bättre än LCD:er på det kan jag tycka, men jag har inte sett några bra jämförelser mellan dem. En del LCD projjar blir dock bra suddiga vid rörelser.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

tillverkas epson tw3000 serien forfarande? trodde dom ersattes av tw5000/6000... i vilket fall köp inte tw6000 (vilket jag gjorde) för den har för mycket inputlag.

Permalänk

Efter massa research å jämförelser hit å dit så blir det nog en optoma gt750e var inne på en optoma hd20 ett tag men den här är nog snäppet vassare :')

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657668&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem

Jag själv spelar mycket med min projektor kopplat till min en dator. Nu har jag en lite äldre LCD som bara klarar av 720p.
Dock kan jag säga att spela FPS spel på en prolle är inte direkt optimalt. Blir väldigt svårt att registrera allt som händer på skärmen. Strategispel typ Starcraft är ännu värre.
Bilspel, fightingspel sportspel det är dock grejor det.

Epson 5900tw skulle jag tagit över de rekommenderade alternativen ovan om du planerar att sitta i ett rum som inte går att mörklägga rejält. Dock såg jag att inputlagen var hög. Vet dock inte hur pass hög.
Den klarar också 3D om man skulle vilja använda det någon gång.
Annars är som man nämt oven DLP prollar ett mycket bra val. Dock skall man titta på dessa före man köper en på nätet. Regnbågseffekterna har blivit bättre de senaste åren men de finns fortfarande kvar för folk som ser dem (jag är en av dem). DLP är annars ett mycket bra val mot en LCD när det gäller bilkvallitet i de lite lägre prisklasserna.

Sedan måste du beakta att beroende på prolle måste du också köpa en duk. Dessa är INTE billiga beroende på vilken kvalitet du söker. sök runt lite på andra forum som minhemmabio. Kommer du hitta mycket trådar som redan besvarar många av dina frågor.

Sedan skulle ja absolut siktat in mig på en Full HD prolle. Speciellt om du kommer rota runt på internet, windows m.m med den. 720 gör att många hemsidor kommer du bli tvungen att scrolla i sidled för att se all info. GANSKA irriterande i mellan varven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonkebronk:

Hej,
Är helt grön på projektor marknaden och tänkte om ni kunde hjälpa mig i den här djungeln!
Är ute efter en grym projektor som klarar av att spela BF3, COD, WoW osv från datorn på bästa möjliga grafik!

Gör ett litet trådlyft, då det kanske kan hjälpa någon och jag är nyfiken på om det blev någon projektor?
I din prisklass(runt 10k) passar ju Epson TW3200 utmärkt. Lätt att installera också tack vare lensshift. Jag har den själv, se gärna mitt bildgalleri
Väldigt bra bild sett till priset och efter lite justeringar(inte kalibrering) så är den riktigt trevlig om man kan mörklägga.

Skrivet av Json_81:

Förr kunde man se regnbågar i DLP-projektorer, det varierade från modell till modell och från person till person hur mycket man såg dem, vet inte hur det är nu.
Kan vara värt att kolla på lamp-priset (och hur många timmar lampan klarar) med om du kommer använda den mycket.
Och lens-shift, tror inte alla modeller har det. Underlättar när du ska montera den.

Förr? Man kan fortfarande se RBE, på DLPs. Det är väldigt individuellt dock. Har tidigare haft Infocus X10 och IN80(DLPs) och nu TW3200. Jag såg ingen RBE på Infocus projjarna, men jag känner många som såg det tydligt. Så det är grymt individuellt. Sen hade ju X10/IN80 ett jädra "tryck" i bilden med väldigt bra svärta. Den går inte att jämföra med t.ex TW3200. Men Infocus projjarna hade väldigt högt fläktljud, det har inte TW3200. Så jag offrade lite svärta och tryck för att få det tystare.

Skrivet av Esseboy:

En LED projektor skulle jag satsa på Om de nu finns :/ De har väl mycket längre livslängd? Skulle va kul med typ 100 000Hr livslängd

Ja, LED vore något. Men det är väl nästan inte ekonomiskt försvarbart idag va? Har inte tittat åt LED-projektorer på ett tag men gissar att de är väldigt dyra, fortfarande.

Skrivet av Roger W:

Ska du spela på projjen så är det viktigt att den har lågt input-lag, och det är tyvärr inte det enklaste att hitta info om för projjar
Sen bör den även ha hyfsat låg responstid så den inte smetar ut bilden. DLP:er borde vara bättre än LCD:er på det kan jag tycka, men jag har inte sett några bra jämförelser mellan dem. En del LCD projjar blir dock bra suddiga vid rörelser.

Jämförelser finns och jag kan bekräfta att Epson TW3200 ligger runt 24-25 ms inputlag med HDMI, jämfört mot en CRT skärm då! Vilket väl får anses vara väldigt bra. Finns andra Epson maskiner som har bortåt 100 ms, så TW3200 ligger väldigt bra till.

Sen kan jag också nämna att Epson har en väldigt generös lampgaranti, 3 år. Oavsett timmar! Så man kan alltså i princip avverka flera lampor under denna tiden.
Detta gäller vad jag förstår projektorer som är sålda efter September 2011 och dessa modeller är också märkta med " LW " på kartongen.(LW för Lamp Warranty)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Gör ett litet trådlyft, då det kanske kan hjälpa någon och jag är nyfiken på om det blev någon projektor?
I din prisklass(runt 10k) passar ju Epson TW3200 utmärkt. Lätt att installera också tack vare lensshift. Jag har den själv, se gärna mitt bildgalleri
Väldigt bra bild sett till priset och efter lite justeringar(inte kalibrering) så är den riktigt trevlig om man kan mörklägga.

Förr? Man kan fortfarande se RBE, på DLPs. Det är väldigt individuellt dock. Har tidigare haft Infocus X10 och IN80(DLPs) och nu TW3200. Jag såg ingen RBE på Infocus projjarna, men jag känner många som såg det tydligt. Så det är grymt individuellt. Sen hade ju X10/IN80 ett jädra "tryck" i bilden med väldigt bra svärta. Den går inte att jämföra med t.ex TW3200. Men Infocus projjarna hade väldigt högt fläktljud, det har inte TW3200. Så jag offrade lite svärta och tryck för att få det tystare.

Ja, LED vore något. Men det är väl nästan inte ekonomiskt försvarbart idag va? Har inte tittat åt LED-projektorer på ett tag men gissar att de är väldigt dyra, fortfarande.

Jämförelser finns och jag kan bekräfta att Epson TW3200 ligger runt 24-25 ms inputlag med HDMI, jämfört mot en CRT skärm då! Vilket väl får anses vara väldigt bra. Finns andra Epson maskiner som har bortåt 100 ms, så TW3200 ligger väldigt bra till.

Sen kan jag också nämna att Epson har en väldigt generös lampgaranti, 3 år. Oavsett timmar! Så man kan alltså i princip avverka flera lampor under denna tiden.
Detta gäller vad jag förstår projektorer som är sålda efter September 2011 och dessa modeller är också märkta med " LW " på kartongen.(LW för Lamp Warranty)

Hittade en diod på 100w för ~500kr motsvarar 500-1000w halogen Hel vitt lyser den kanske nått att modda in?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...