Permalänk
Avstängd

Benq w500

Hejsan, har en Benq w500 projektor som jag försöker få ljud till. har köpt detta : http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164027821

Bakdelen på projektorn : http://static.trustedreviews.com/94%7c85bf2a%7ce02e_8535-w500...
Har prövat , får inte till det, någon som vet något?
om jag glömt något, fråga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Har prövat , får inte till det, någon som vet något?
om jag glömt något, fråga!

Du kan ju börja med att förklara vad du försökt med så att man kan utgå från detta

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Avstängd

Hehe, försöker få ljud till mina data högtalare genom den där, då de inte finns vanligt 3.5mm uttag på projektorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneSvs:

Du kan ju börja med att förklara vad du försökt med så att man kan utgå från detta

glömde citera så jag gör det såhär..

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

glömde citera så jag gör det såhär..

Du kan annars redigera ditt tidigare meddelande med ett citat men det fungerar det med

Har dessvärre ingen aning om hur det ska kopplas xD kan bara hoppas det löser sig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Hehe, försöker få ljud till mina data högtalare genom den där, då de inte finns vanligt 3.5mm uttag på projektorn.

Du har ingen ljudutgång på projektorn så det blir svårt(av att döma baksidan). Om du nu har datorn kopplad till högtalarna så ser jag inte problemet?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Du har ingen ljudutgång på projektorn så det blir svårt(av att döma baksidan). Om du nu har datorn kopplad till högtalarna så ser jag inte problemet?

Tjena, vad jag vet så ska de funka med hemmabio etc.
Inte från datorn, så jag får mitt ljud från mitt ps3

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Tjena, vad jag vet så ska de funka med hemmabio etc.
Inte från datorn, så jag får mitt ljud från mitt ps3

Du får nog skriva vad du har för ljudsystem, hur du kopplat allting och andra enheter om du ska kunna få hjälp.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Du får nog skriva vad du har för ljudsystem, hur du kopplat allting och andra enheter om du ska kunna få hjälp.

Som sagt har jag vanliga datahögtalare med 3.5mm uttag, därför köpte jag den sladden så det ska kunna funka med datahögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Som sagt har jag vanliga datahögtalare med 3.5mm uttag, därför köpte jag den sladden så det ska kunna funka med datahögtalare.

Då får du koppla PS3an/Datorn till dem beroende på vad du vill ha ljud ifrån. Datorn har troligen ett 3,5mm uttag så det är bara koppla in så är det klart. Till PS3 kan du eventuellt använda den kabeln du köpt, om den inte stänger av HDMI(om du använder det) när du kopplar in RCA-kabeln.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Alltså din projektor har väl ingen ljud ingång? Utan endast bild, Så fattar inte riktigt vad du menar? Du menar alltså att du vill ha ljud från PS3:an ut ur dina högtalare vid datorn?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Avstängd

Trodde man kunde få ut ljud från projektorn?
Hur ska ja få in dom röda/vita i ps3an

Permalänk
Medlem

Vad försöker du göra?? Sitter du med Ps3 Som du har kopplat via hdmi till projektorn? Du vill kunna använda dina högtalare som du använder till datorn. I så fall får du koppla in det i ps3 och inte i projektorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Då får du koppla PS3an/Datorn till dem beroende på vad du vill ha ljud ifrån. Datorn har troligen ett 3,5mm uttag så det är bara koppla in så är det klart. Till PS3 kan du eventuellt använda den kabeln du köpt, om den inte stänger av HDMI(om du använder det) när du kopplar in RCA-kabeln.

hur ska ja få den kabeln till ps3/datorn?

Permalänk
Medlem

vad har du för högtalare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillalex:

vad har du för högtalare?

Vanliga fula 2 högtalare.

Permalänk
Medlem

En receiver löser ditt problem, tror annars att du kommer att få en grusig bild till projetorn. Nu vet jag inte om man kan dela upp signalen i ps3an så man köra bild via hdmi och ljud via av multi-kontakt. För då kan du använda dig av http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-... som du kopplar in i av multi-kontakt.

Permalänk
Medlem

Du fick med en kabel till PS3an med vita, röda och gula kontakter på. Koppla in adaptern du köpt med den röda och vita så kan du koppla in högtalarna sen. Du kan behöva ställa in att den ska använda HDMI om du använder det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Du fick med en kabel till PS3an med vita, röda och gula kontakter på. Koppla in adaptern du köpt med den röda och vita så kan du koppla in högtalarna sen. Du kan behöva ställa in att den ska använda HDMI om du använder det.

Har du kollat kabeln som jag visade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Har du kollat kabeln som jag visade?

Ja, den kan du koppla in till PS3ans RCA-kontakter. Allt som krävs är den kabel som följde med PS3an. Dock inte säkert att du kan få bild via HDMI samtidigt då, som sagt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Ja, den kan du koppla in till PS3ans RCA-kontakter. Allt som krävs är den kabel som följde med PS3an. Dock inte säkert att du kan få bild via HDMI samtidigt då, som sagt.

men då är ju båda hanar?
hur ska dom passa med varanndra

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

men då är ju båda hanar?
hur ska dom passa med varanndra

Det har du rätt i, tänkte inte riktigt på hur det såg ut. Kolla om du kan lämna tillbaka kabeln och köpa en med rätt kön? Annars tror jag att det finns 2xRCA hona till 2xRCA hona, vilket även det fungerar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.