Permalänk
Medlem

vatten system eller fläkt till cpu?

Tjena SweClockers!

Tänkte höra lite vad jag ska köpa för CPU kylare, då jag just nu har en orginal amd som låter för högt helt enkelt.

Spec på datorn;
Mobo; Asus crosshair 990fx
CPU; AMD black edition 6 core 3,6ghz
RAM; 8gb 2x4gb Corsair Vengance MED KYLFLÄNSAR

Tycker att corsair h40/h60 verkar riktigt billiga och snygga, dock finns de risk för att de läcker?
Tycker också att de flesta fläktsystem tar för mycket plats och inte är snygga alls.

MVh

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 3,3GHz Socket AM3 Box|KFA2 GTX 460 1024mb OC|
8GB Corsair Vengance 1600mhz|Asus CROSSHAIR VFORMULA 990FX|CORSAIR TX 850w 80+ Bronze
|FRACTAL DESIGN DEFINE R3 BLACK EDITION|1 TB WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirketjh:

Tjena SweClockers!

Tänkte höra lite vad jag ska köpa för CPU kylare, då jag just nu har en orginal amd som låter för högt helt enkelt.

Spec på datorn;
Mobo; Asus crosshair 990fx
CPU; AMD black edition 6 core 3,6ghz
RAM; 8gb 2x4gb Corsair Vengance MED KYLFLÄNSAR

Tycker att corsair h40/h60 verkar riktigt billiga och snygga, dock finns de risk för att de läcker?
Tycker också att de flesta fläktsystem tar för mycket plats och inte är snygga alls.

MVh

Jag har då aldrig hört talas om att slutet system läcker men vissa fall finns väl. Tror chansen är 1/1000 eller liknande. Fläkt (tower kylare) kyler bättre om vi kommer upp i de högre prisklasserna t.ex. Noctua Nh-D14 samt Phanteks. Dock är de väldigt stora och kräver mycket utrymme. Kan rekommendera Antec 620 på inet för 380kr om du är sugen. Fick samma resultat som H60 till och med lite bättre i PnP konfiguration.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

tror jag har läst en eller två gånger att något slutet vattensystem har läckt, har ifs inte riktigt kollat efter det utan bara det man har läst när man sitter och kollar runt på sidor så det är nog inget att oroa sig över utan det om det händer är snarare maximal otur om något.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

AHa okej, men vad rekomenderar du för vattenkylare då? finns ju ett antal corsair och andra märken tex coolit och antec?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 3,3GHz Socket AM3 Box|KFA2 GTX 460 1024mb OC|
8GB Corsair Vengance 1600mhz|Asus CROSSHAIR VFORMULA 990FX|CORSAIR TX 850w 80+ Bronze
|FRACTAL DESIGN DEFINE R3 BLACK EDITION|1 TB WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jag har då aldrig hört talas om att slutet system läcker men vissa fall finns väl. Tror chansen är 1/1000 eller liknande. Fläkt (tower kylare) kyler bättre om vi kommer upp i de högre prisklasserna t.ex. Noctua Nh-D14 samt Phanteks. Dock är de väldigt stora och kräver mycket utrymme. Kan rekommendera Antec 620 på inet för 380kr om du är sugen. Fick samma resultat som H60 till och med lite bättre i PnP konfiguration.

Men om man jämför anttec för 380 och corsairs för 595 så känns de som corsair är me kvalitet? men kanske ska överväga antecs endå, vilken fläkt rekommenderar du att köpa till isf?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 3,3GHz Socket AM3 Box|KFA2 GTX 460 1024mb OC|
8GB Corsair Vengance 1600mhz|Asus CROSSHAIR VFORMULA 990FX|CORSAIR TX 850w 80+ Bronze
|FRACTAL DESIGN DEFINE R3 BLACK EDITION|1 TB WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirketjh:

Men om man jämför anttec för 380 och corsairs för 595 så känns de som corsair är me kvalitet? men kanske ska överväga antecs endå, vilken fläkt rekommenderar du att köpa till isf?

Scythe Gentle Typhoon 1450 / 1850 RPM bäst till dem. Jag hade faktiskt köpt en Antec 620 om jag inte hade haft en noctua D14. Tycker corsair tar lite för mycket betalt

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M