SweClockers nya utmärkelser: bra produkt, utmärkt och toppklass!

Permalänk
Medlem

Mera medaljer o ribbons!

Vi är ju inne i bf3 åldern och då ska vi överösas med medaljer, ribbons, gadjets och annan dynga!
Snart är det samma när vi läser tester

Skämt å sido...blir nog bra när alla har vant sig.
Men "prisvärd" känns som den mest tydliga för en annan som inte är superentusiast av datorer.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Håller fullständigt med, var hamnar en "prisvärd" produkt i detta system, som "bra produkt"?
En produkt kan ju vara "bra" eller "utärkt" även m priset är osannolikt högt dåd et i sig inte påverkar funktionaliteten.

Ytterligare ett instämmande härifrån.. Nya systemet luktar (som ett antal redan påpekat) Siba och känns mer anpassat för "gemene man". Ett problem med detta bara.. Gemene man hänger inte på SweC, här hänger hårdvaruentusiaster. Borde inte systemet anpassas mer efter dem då, ungefär som det var förut? Eller vill redaktionen skapa utmärkelseinflation och genom att dela ut fler utmärkelser fjäska för leverantörer av testprodukter? Som någon sagt tidigare, det här lämnar en bitter smak i munnen..

Permalänk
Medlem

Gillar de förgående mer, de var lite unika.

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart det är ett steg i rätt riktning även om jag gillade gubbarna på de förra utmärkelserna

Men till alla som saknar "bäst i test":
Nästan alla recensioner som görs här på SweC är ju med enskillda produkter eller eventuellt några få i olika prisklasser.
Det är väldigt få tester (senast var väll stora ssd testet) där bäst i test stämpeln är rellevant.

Annars är de ju alltid granskning av EN produkt i recentionerna och då passar de nya utmärkelserna mycket bättre in.

Sen är ju "bra produkt" och "prisvärd" nästan helt identiska.
Jag menar, har en produkt stämpeln "Bra produkt" samt ett attraktivt pris behöver man ju inte vara raketforskare för att fatta att de är en prisvärd produkt. Är ju bara fjantigt att kräva mer.
Lite kan man ju tänka själv

Permalänk
Medlem

äh, nu har vi gnällt som gamla bakåtsträvande gubbar i 5 sidor, det blir säkert bra:D

Jag kan hålla med om att de har blivit opersonligare men andreas o gänget har säkert en skitbra plan.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

äh, nu har vi gnällt som gamla bakåtsträvande gubbar i 5 sidor, det blir säkert bra:D

Jag kan hålla med om att de har blivit opersonligare men andreas o gänget har säkert en skitbra plan.

Skrämmande eller hur XD

Tror också det blir bra.
Liksom alla nya saker så får man ge det en chans och lite tid.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Som den prismedvetna (läs snåla) människan jag är, kommer jag definitivt sakna "Prisvärd". Även om "Bra produkt" nu, som det ser ut, kommer ersätta prisvärd, tycker jag dock prisvärd var ett mer passande namn i detta fallet.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Borde det inte finnas något "märke" för produkter som är dåliga? Typ "Underkänd" "Varning" eller liknande?

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Borde det inte finnas något "märke" för produkter som är dåliga? Typ "Underkänd" "Varning" eller liknande?

Är väl överflöd att ha ett märka på det, är produkten dålig framgår det i recensionen men en leverantör kommer aldrig att skylta med en "Dålig produkt" skyllt på sin produkt så det skulle bli ett märka som aldrig används

Permalänk

Tycker de verkar tydliga och bra... Det känns mer tripp trapp trull med dessa utmärkelser vilket jag anser positivt. Problemet är ju att de är förbannat fula, och jag saknar gubbarna.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Är väl överflöd att ha ett märka på det, är produkten dålig framgår det i recensionen men en leverantör kommer aldrig att skylta med en "Dålig produkt" skyllt på sin produkt så det skulle bli ett märka som aldrig används

Jojo, men jag tänker mig något precis som Toppklass fast åt andra hållet, produkter som är så fruktans värt dåliga. Med ditt resonemang så skulle ju man kunna skippa alla "märken" för det framgår ju alltid i alla recensioner om produkten är bra eller dålig.

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Jojo, men jag tänker mig något precis som Toppklass fast åt andra hållet, produkter som är så fruktans värt dåliga. Med ditt resonemang så skulle ju man kunna skippa alla "märken" för det framgår ju alltid i alla recensioner om produkten är bra eller dålig.

Nej nej inte skippa alla märken
Det jag menar är att en återförsäljare kommer inte ha med märket om de står för något dåligt.
Bra märken som t.ex. "bäst i test" och "utmärkt" kommer du ju hitta när du kollar i butiker (Inet bla.) eftersom de ökar försäljningsvärdet.
Men en återförsäljare komemr aldrig ha med ett märka som säger att man inte ska köpa produkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

finns naturligtvis inte, nu ska vi inte vara allt för ärliga/uppriktiga, då ingen tillverkare vill riskera att få sådana mindre smickrande omdömen skulle ingen tillverkare skicka recensions ex till någon helt ärlig recensent och riskera att bli totalsågad. Ingen utmärkelse alls går väl an men "värdelös", nej tror inte det tyvärr.
Man får försöka läsa mellan raderna. Ingen är helt oberoende, och oftast allra minst de som påstår det ivrigast.

Problemet är att en nyhetssida skall vara objektiv. Detta blir inte objektivt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Wow... De nya utmärkelserna funkar inte, själva ikonen är det inget fel på men "bra produkt" och "utmärkt" känns lite njaaaaaa....
Jag tycker ni ska ha Prisvärd, Rekommenderas och Toppklass fast med de nya ikonerna.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Relik 📜

Ojdå, här blev det livat!

Tycka vad man vill om grafiken, det viktigaste är ändå förändringen av betydelserna. Som jag skrev igår har vi givetvis tänkt igenom uppdateringen, och inte bara hittat på saker som många här väljer att tro. Det betyder självklart inte att allt är hugget i sten, märker vi att något inte fungerar får vi gå tillbaka och kika på problemet.

Med det sagt hoppas jag ni förstår att det finns flera sidor av myntet. De gamla utmärkelserna må verka optimala ur många medlemmars synvinkel, men har gett oss i redaktionen huvudvärk både en och tio gånger. Utan att gå in på för mycket detaljer är definitionerna i många fall för smala, vilket gör att det svårt eller omöjligt att korrekt belöna bra produkter.

Ett snabbt exempel är "Bäst i test" som många gillar, vilken på ett negativt sätt är helt beroende av övriga testdeltagare. En medioker produkt kan alltså få förhållandevis fina "Bäst i test", under förutsättning att övriga testade produkter håller en ovanligt låg nivå. Det blir också problem när flera testade produkter i en roundup är "bäst" på olika områden, och därmed hamnar på en liknande slutnivå.

Att de nya utmärkelserna på något vis ska påverka objektivitet eller liknande är bara rent trams, vi kommer göra recensioner precis som vanligt och racka ned på produkter som förtjänar det. Det VI känner blir bättre är bland annat att vi får bättre möjligheter och mer frihet att belöna bra lösningar, oavsett vad som testats innan eller vilka andra deltagare som finns.

Jag föreslår att ni låter det gå ett tag innan ni helt sågar det nya systemet, och litar på att vi faktiskt har någon form av susning om vad vi håller på med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde tagit fram flera alternativ till grafiken och sen haft omröstning! Eller varför inte göra det till en tävling för swec-medlemmarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Tycker ni borde tagit fram flera alternativ till grafiken och sen haft omröstning! Eller varför inte göra det till en tävling för swec-medlemmarna?

tävlingar är trevligt ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det är inte lika uppenbart vad en 'bra produkt' är eller varför den får utmärkelsen jämfört med 'prisvärd' som förklarar sig själv. Tror dock inte att så många på sweclockers har något emot att åtminstone läsa sammanfattningen av testerna och då får man ju förklaringen där.

Utmärkelserna som kommer att få tillverkarna att darra av rädsla

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Det är inte lika uppenbart vad en 'bra produkt' är eller varför den får utmärkelsen jämfört med 'prisvärd' som förklarar sig själv. Tror dock inte att så många på sweclockers har något emot att åtminstone läsa sammanfattningen av testerna och då får man ju förklaringen där.

Utmärkelserna som kommer att få tillverkarna att darra av rädsla
http://img849.imageshack.us/img849/8533/66186070.png
http://img703.imageshack.us/img703/9748/42219168.png

Det blev ett ordentligt asgarv där jao haha Humor på hög nivå!

Jag tycker att det ska bli lite spännande och se om de nya utmärkelserna fungerar som det är tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

saknar prisvärd och bäst i test, hoppas ni ångrar er.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Det är inte lika uppenbart vad en 'bra produkt' är eller varför den får utmärkelsen jämfört med 'prisvärd' som förklarar sig själv. Tror dock inte att så många på sweclockers har något emot att åtminstone läsa sammanfattningen av testerna och då får man ju förklaringen där.

Utmärkelserna som kommer att få tillverkarna att darra av rädsla
http://img849.imageshack.us/img849/8533/66186070.png
http://img703.imageshack.us/img703/9748/42219168.png

hahaha, dessa var bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller med där med. Som exempel, GPUer som GTX 560Ti var ju alltid mera prisvärd än att köpa ett Radeon 6990.

Tycker att den förra "modellen" var tydligare. It made more sense.

Precis...och de nya "utmärkelserna" behöver inte alls betyda att någon av de produkter som finns med i ett test, ÄR prisvärda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt och kul med lite förändring! Dock måste jag stämma in i kritiken och säga: fimpa slipsen omgående. Förstår inte alls vad den ska symbolisera, otroligt märkligt val av flera skäl. Kanske borde köra "prisvärd" (Dollartecken) , "utmärkt" (Tummen upp) och "toppklass" (Stjärna) istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag kan tycka så här instinktivt att prisvärd saknas lite men när jag läser vidare så tror jag att "bra produkt" kan komma att fylla upp den rollen finfint!

Håller jag med om.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Snyggt och kul med lite förändring! Dock måste jag stämma in i kritiken och säga: fimpa slipsen omgående. Förstår inte alls vad den ska symbolisera, otroligt märkligt val av flera skäl. Kanske borde köra "prisvärd" (Dollartecken) , "utmärkt" (Tummen upp) och "toppklass" (Stjärna) istället?

Kan bara instämma. Nej är nog inte nån som fattar varför dom flummat till med en slips. Det enda jag kan komma på så här. Slipsen utmärk knuten = Utmärk hårdvara eller nåt liknande patetiskt

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Kan bara instämma. Nej är nog inte nån som fattar varför dom flummat till med en slips. Det enda jag kan komma på så här. Slipsen utmärk knuten = Utmärk hårdvara eller nåt liknande patetiskt

Skulle tippa på att det är något i stil med professionell hårdvara

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Nej! Gillar inte det här alls. Varför göra om nåt som funkar bra redan? Prisvärd, Bäst i test, enkelt och bra. Det talar för sig vad det är...... Nu blev det väldigt rörigt, Bra produkt,utmärkt vad är egentligen skillnaden? Sen så var ju slipsen nästintill kopia anonymous.

Om jag nu skulle hitta 2 produkter säg, 2fläktar den ena har fått utmärkelsen utmärkt, den andra bra produkt. Jag måste alltså gå till sweclockers för att läsa mig till skillnaderna? Ni har krånglat till er

Vad är problemet? Den fläkten som får "bra produkt" är helt enkelt en fläkt som gör det den ska, thats it. Den snurrar, den kyler och den är inte dyr. Medans den som fått "Utmärkt" kyler kanske desto bättre på mindre RPM och även lägre ljudnivå o.s.v. Så tolkar jag det.

Skrivet av Dimuman:

ja nu blev det ju helt glasklart vad dom olika utmärkelsers står för, du kan ju tipsa sweclockers crew om att dom får använda din text under utmärkelserna.... Ja så alla förstår det.

Varför krångla till det med prisvärd, bäst i test när man när man kan använda det du skrev

Det där var juh bara fånigt. Det verkar som du inte gillar när man förnyar sig bara för då måste du lära dig nå nytt?
Är det lika jobbigt när det kommer ett nytt spel, jag menar dom gamla var juh skit bra ?

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Vad är problemet? Den fläkten som får "bra produkt" är helt enkelt en fläkt som gör det den ska, thats it. Den snurrar, den kyler och den är inte dyr. Medans den som fått "Utmärkt" kyler kanske desto bättre på mindre RPM och även lägre ljudnivå o.s.v. Så tolkar jag det.

Det där var juh bara fånigt. Det verkar som du inte gillar när man förnyar sig bara för då måste du lära dig nå nytt?
Är det lika jobbigt när det kommer ett nytt spel, jag menar dom gamla var juh skit bra ?

Vad är det som säger att en bra produkt inte kan vara dyr? En bra produkt kan både vara bra,utmärkt. Samtidigt. Vadär skillnaden egentligen?

Bara för att ett spel är nytt så behöver det inte vara bra.....

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Vad är det som säger att en bra produkt inte kan vara dyr? En bra produkt kan både vara bra,utmärkt. Samtidigt. Vadär skillnaden egentligen?

Bara för att ett spel är nytt så behöver det inte vara bra.....

Det var väl lite så dom förklara att en "bra produkt" hade ett konkurenskraftigt pris har jag för mig, d.v.s billigare än övriga.
En "Utmärkt" produkt lägger sig väl en bit över billiga produkter just för att den utmärker sig i att vara just det där extra, med en lite högre prislapp då.
Men jag säger inte att det är så, men jag tolkar det så. Det är väl det allt handlar om, hur vi tolkat det här nya.

En produkt som är svinbra men trots det ändå har en billig prislapp kanske får utmärkelsen "Utmärkt" men även då ett plus för sitt billiga pris. Men just att den är så väldigt bra gör den utmärkt kanske.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ojdå, här blev det livat!

Tycka vad man vill om grafiken, det viktigaste är ändå förändringen av betydelserna. Som jag skrev igår har vi givetvis tänkt igenom uppdateringen, och inte bara hittat på saker som många här väljer att tro. Det betyder självklart inte att allt är hugget i sten, märker vi att något inte fungerar får vi gå tillbaka och kika på problemet.

Med det sagt hoppas jag ni förstår att det finns flera sidor av myntet. De gamla utmärkelserna må verka optimala ur många medlemmars synvinkel, men har gett oss i redaktionen huvudvärk både en och tio gånger. Utan att gå in på för mycket detaljer är definitionerna i många fall för smala, vilket gör att det svårt eller omöjligt att korrekt belöna bra produkter.

Ett snabbt exempel är "Bäst i test" som många gillar, vilken på ett negativt sätt är helt beroende av övriga testdeltagare. En medioker produkt kan alltså få förhållandevis fina "Bäst i test", under förutsättning att övriga testade produkter håller en ovanligt låg nivå. Det blir också problem när flera testade produkter i en roundup är "bäst" på olika områden, och därmed hamnar på en liknande slutnivå.

Att de nya utmärkelserna på något vis ska påverka objektivitet eller liknande är bara rent trams, vi kommer göra recensioner precis som vanligt och racka ned på produkter som förtjänar det. Det VI känner blir bättre är bland annat att vi får bättre möjligheter och mer frihet att belöna bra lösningar, oavsett vad som testats innan eller vilka andra deltagare som finns.

Jag föreslår att ni låter det gå ett tag innan ni helt sågar det nya systemet, och litar på att vi faktiskt har någon form av susning om vad vi håller på med.

Andra och tredje paragrefen har jag några synpunkter på. Du skriver att de tidigare blev för smala i sin definition och det blev således i många fall svårt att utmärka en produkt efter det. Jag tror däremot att ni har svängt för mycket och att definitionerna nu istället är för breda. De går i viss mån in i varandra och det kommer förmodligen behövas en mer utförlig förklaring vid varje utmärkelse då det kanske inte uppfattas vid första anblick. Emblemen blir intetsägande och man måste läsa innantill vad som egentligen avses.
Synonymer till utmärkt är bl.a. perfekt, förstklassig, superb och ypperlig, men i motiveringen till "Utmärkt" skriver ni istället att produkten inte riktigt är perfekt. "Utmärkt" i sig är en rätt smal definition men ni breddar/urvattnar den med att produkten inte behöver vara utmärkt.
"Toppklass" tycker jag från början är ett bredare begrepp än "Utmärkt", men här är logiken omvänd och det är endast den produkt som anses perfekt som återfinns här. Ordet i sig är väl rätt glasklart, men då det är ett samlande begrepp känns det inte särskilt utmärkande i ett test eller en recension.
"Bra produkt" känner jag att det är lite för många variabler inbakade i motiveringen av denna utmärkelse. Återigen måste det förklaras vad med produkten som då är bra; ex. priset eller designen eller innovationen.

Som ett litet konstruktivt förslag till detta skulle "Toppklass" kunna representera en samlig av produkter under exempelvis en generation i respektive segment (entusiast, budget, osv) som fått utmärktelsen "Utmärkt". En sorts Sweclockers Hall of Fame, vilket ur ett historiskt perspektiv skulle vara rätt intressant och roligt.
"Utmärkt" blir således stämpeln på att produkten är värdig av att få vara bland produkterna i den översta klassen.
"Bra produkt" uppvärderas något och avser den produkt som överlag håller en grym standard men har några skavanker som inte är helt triviala att förbise.
"Prisvärd", som många i tråden efterfrågar, bör återintroduceras där priset anses så pass lågt och standarden så pass hög i förhållande till varandra att produkten blir just prisvärd. Hur stor andel är studerande av Sweclockers demografi? Prisvärd väger tungt i rådande ekonomiska klimat.

Nåväl, jag tror det blir bra i slutändan och i det långa loppet även om det nya systemet nog hade fått ett bättre bemötande av att lanseras med en recension eller produkttest. Jag är hursomhelst mycket tacksam för det arbete ni gör och den stadiga ström av intressanta artiklar, recensioner och tester ni förser oss med. Helt gratis dessutom! Med det i bakhuvudet har jag full tillit till det nya systemet och är övertygad om att ni gjort det för det bättre, även om jag kanske inte håller med om allt. Just nu.

Ajdå, insåg att tråden är något gammal, men nu har jag skrivit för mycket för att bara kasta bort allting...

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."