Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liquide

Men klant! Så tryckte jag på citera istället för Ändra... och så kan jag inte ta bort detta inlägget heller

Liquide, du kan ta bort inlägget om du väljer ändra och kryssar för en ta bort ruta upp till höger och sen trycker på ta bort uppe till vänster
Förresten du heter Liquide på madonions forum också väll? Har sett det skriva en hel del där

Permalänk
Avstängd

wowo ligger nu med 87% överclockning på en Athlon 800 undrar om man ligegr bra till i tävligen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hale

Liquide, du kan ta bort inlägget om du väljer ändra och kryssar för en ta bort ruta upp till höger och sen trycker på ta bort uppe till vänster
Förresten du heter Liquide på madonions forum också väll? Har sett det skriva en hel del där

Har försökt men det står att jag inte kan ta bort det... funkar kanske inte Nyhets forumet?

Yepp, heter Liquide på MO också... samt många andra forum. "Im not a one forum guy"

Permalänk

Personligen så tycker jag att det där låter väldigt onödigt med en sådanna tävling...

Men det är nog bara jag och mina tråkiga åsikter

Visa signatur

/Tjomme\

Permalänk

jag håller med om att 3dmark tävlingen borde varit indelad i olika cpu-klasser eller liknande.

Men om det e nåt annat än en P4 med R 9700 som vinner så e det enhel del här som får en stor kaka att äta upp

Visa signatur

"Bara för att du är paranoid, behöver det inte betyda att de inte är ute efter dig"

Permalänk

hmm... kanske ska låna hem nya Netfinity servern samt ett Fire GL från jobbet?

sånt kan ju inte kontrolleras heller antar jag..??

Permalänk
3dfx Fanboy
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Mycket gnäll i den här tråden. Är de månne avundsjuka som får folk att hela tiden säga..."9700kortet är oslagbart bla bla bla", när undermeningen i detta enligt mig är "Jagvillocksåhaläskigtmkt pengarochhandlatrimprylartillmindatorsåjagkanfåvinnatävlingen". Det finns så många olika exempel på där den som har mest flis vinner. Så varför gnälla om detta? Bara gilla läget och inse att inte alla är kandidater till att vinna.

avundsjuka?

tror du att jag går runt och är avundsjuk på en Radeon9700-ägare? får de mer brudar tack vare grafikkortet? får de bättre jobb? fler vänner? större k**?

det handlar inte om avundsjuka utan istället så ska man tänka igenom hur man ska utforma en tävling så att så många som möjligt ska vara med...

men det är klart.. MadOnion hade förmodligen inte skänkt pennorna som pris om tävlingen hade hetat "Sveriges snabbaste dator i prisklass 10 - 15k"...

sen.. något som är rätt kul med mycket som publiceras på NH är utformningen av deras rubriker.. pojkarna därborta verkar ha läst lite för mycket Aftonbladet... "Sveriges snabbaste dator".. "Sveriges mest noggranna tester".. "Sveriges största datorsida".. "Sveriges största datorforum"...

konstigt nog så finns det betydligt fler besökare på den här sidan.. hur kan då NH vara så mycket bättre?

komplex på NH?

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

En tävling är en tävling... Det är lika för alla! Det är likadant överallt i världen, de som har mest pengar har oftast bäst förutsättningar! Detta är en typisk sådan situation. Det är inte ens säkert att tävlingen kommer ske igen. Visst kan det kännas bittert att den som har haft råd att köpa de dyra prylarna vinner den den dyra vinsten! Men som sagt kunskap är minst lika viktigt! Jag tror inte Ferrari vinner F1-serien enbart för att de är rika, de kan sin sak mycket bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liquide

Det menar du inte? Det hade jag ingen anning om... att ett R9700PRO va snabbare än ett Ti4600...

Det jag mena vad att en med kunskap kan med en AMD prolle och ett Ti4600 få högre poäng än nått rikemansbarn med en 2.8GHz P4 och ett R9700PRO

haha lol lol lol...
Alla vet att intel klockar bättre och är allmänt snabbare.
Så klart som f*n att alla "rikemansbarn" med 2.8ghz@3.7ghz med radeon 9700 spöar vilket AMD system som helst..
Ranlord får typ 180003dmarks och fredde får typ 18500 marks så försök spöa dom med dina amd system du

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Så klart som f*n att alla "rikemansbarn" med 2.8ghz@3.7ghz med radeon 9700 spöar vilket AMD system som helst..
Ranlord får typ 180003dmarks och fredde får typ 18500 marks så försök spöa dom med dina amd system du

Det är ju det jag säger... 18k med ranlords dator är ju direkt pinsamt... kan ge dig länkar till folk som har fått bättre score med sämre system...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nic
Ingen som har en Celeron 300A att skänka?

NOP den ska JAG HA !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liquide

Det är ju det jag säger... 18k med ranlords dator är ju direkt pinsamt... kan ge dig länkar till folk som har fått bättre score med sämre system...

Du kan älta hela dagarna om hur "o-optimerad" ranlords dator är men du kommer aldrig att hitta ett stabilt amd system som spöar hans dator i sverige.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin

Du kan älta hela dagarna om hur "o-optimerad" ranlords dator är men du kommer aldrig att hitta ett stabilt amd system som spöar hans dator i sverige.

Får vi allt se....

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att det inte är OpenGL prestanda det gäller, då hade vare sig ATI Radeon 9700 eller NVidia Ti4600 inte haft mycket att komma med. Läste ett intressant test av 3Dlabs Wildcat VP870 här om dagen, det utklassar allt vad ATI och NVidia har att komma med. Iof. så är det nästan dubbelt så dyrt och det handlar om OpenGL, men har man pengar och vill vinna halvlöjliga tävlingar så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
Synd att det inte är OpenGL prestanda det gäller, då hade vare sig ATI Radeon 9700 eller NVidia Ti4600 inte haft mycket att komma med. Läste ett intressant test av 3Dlabs Wildcat VP870 här om dagen, det utklassar allt vad ATI och NVidia har att komma med. Iof. så är det nästan dubbelt så dyrt och det handlar om OpenGL, men har man pengar och vill vinna halvlöjliga tävlingar så

Är wildcatkortet lika överlägset i spel eller gäller det bara i exempel 3d studio max och sånna program?

edit: wildcat4 7110 verkar ju mkt fetare.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
wowo ligger nu med 87% överclockning på en Athlon 800 undrar om man ligegr bra till i tävligen ?

Tyvärr tror jag inte det, du måste nog klocka en hyffsad bit över 100% för att ligga bra till.

Permalänk
Avstängd

har bara en kommentar att tillägga !