core temp visar ingen temperatur efter prime95

Permalänk

core temp visar ingen temperatur efter prime95

Som det står i rubriken så visar inte programmet core temp någon temeratur efter att jag körde prime95 över natten. När jag kollade imorse så stod det något om att datorn var överklocka. Den hade gått ur windows o allt.. Men det beror ju på att den inte var stabil nog så det löser jag nog. Men varför ser jag inte temperaturen i core temp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du otur har den kört sig för varm och strulat till sensorn, ser du ingen i BIOS heller?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

det är det som är så konstigt.. ser ju i bios, men inte i core temp... och den borde inte ha blivit så jäkla varm eftersom att jag kör en corsair H60 kylare och hade bara satt processor på 3,9Ghz utan att jag höjt volten någonting

Permalänk
Medlem

Vad är det för CPU? Och vad hade du för temp när du satte igång prime?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Starta om CoreTemp. Fungerar det nu?

Själv har jag lite problem att den ibland hänger sig och visar i gul text 98C(?) på alla kärnor. Arkiv-> exit och omstart löser problemet.

Permalänk

det är en amd phenom II x4 965 3,4Ghz! har redan prövat startat om det men funkar ändå inte

Permalänk

yess! efter lite inställningar i BIOS så funkade det!

Permalänk
Medlem

Har samma cpu & efter att jag provat att överklocka datorn, har den inte visat någon temp. Har H100 som kylare & den har inte blivit för varm. Vet du vad du ändrade i bios?

Körde tillbaka alla bios inställning till default & sen ställde jag in allt igen som jag vill ha det, & nu dök tempen upp igen