Kinect och Windows Phone används för att skapa "holografisk" spelmotor

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Är det inte mycket troligare att han använder en vanlig projektor och headtracking? Ser inget som indikerar att han skulle byggt in en skärm i ett bord, det låter komplicerat.

Mjo, det är rätt troligt. Skulle dock medföra problem med skuggor om man vill kunna böja sig över bordet.

Hur komplicerat är ett rektangulärt hål i en träskiva?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Hört talas om projektorer kanske?

Som någon ovan, bara för att du har en dyr PC så betyder inte det att du är smart tänk på vilka möjligheter detta kan ha, samma som nyheter från flatfrog, sällskapsspel till en helt ny nivå!

jag förstår fortfarande inte, på vilken punkt jag inte kulle vara smart.

Hela denna tråden börjar bli ett exempel på att bara för att folk har förmågan att ifrågasätta främlingars intelligens, så behöver dom definitivt inte själva vara smarta.

Internet har varit översvämmat av tech-demos för headtracking i hur många år som helst nu. Den dagen nån orkar utveckla en färdig produkt av det kanske jag orkar bry mig.

Att inkludera styrning av en telefon, istället för tangentbord/gamepad gör inte att det plötsligt blir nästa nivå på det hela.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Som n_sandstrom sagt så är headtracking inte nån ny teknologi och att styra det som visas via en mobil är ju inte heller så super spektakulärt, även om effekten är väldigt cool i sig

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Vad är det med påhoppen? Förstår inte vad n_sandstrom's ekonomi och dator har med något att göra? Speciellt inte med intelligens..

Men om man skall snacka om topic så förstår jag n_sandstrom's syn på det hela. Vad skall man med det till? Skall jag springa runt bordet för att titta på min helikopter från olika håll i ett stridsspel? Eller om man använder det till tex WOW så blir det en jävla massa springandes för att kolla omkring i pvp. Till något mer strategi spel så förstår jag att det hade varit skitcoolt dock! Tex SC..

Den andra videon tyckte jag var fetare! Hade varit grymt med typ ett skjut spel som likna dom där arkad spelen i spelhallar (dom med två pistoler).

Permalänk

Tydligen så finns det redan implementerat i Gran Turismo 5, för dom som har en Playstation Eye. Det verkar dock inte vara så roligt med det tillämpat i ett riktigt spel, om man ser till en bunt snabba googleträffar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hört talas om projektorer kanske?

Som någon ovan, bara för att du har en dyr PC så betyder inte det att du är smart tänk på vilka möjligheter detta kan ha, samma som nyheter från flatfrog, sällskapsspel till en helt ny nivå!

Just den här nyheten är inte till någon nytta i sällskapsspel. 3D-effekten som Kinect skapar genom att läsa vart personen befinner sig fungerar bara på/för en människa i det här fallet, om en annan står på andra sidan skulle inte bilden kunna se "3D" ut för den också då den hade varit "uppochner". Skulle behöva något som kan visa volymetrisk 3D för att det ska funka för flera personer.

Men som sagt hade det varit coolt att spela strategispel i fågelperspektiv på det här sättet. Vore ju dock ingen jätteskillnad då man i vanliga fall sitter still och spelar, vore bara onödigt att springa runt ett bord egentligen.. Säg till när vi kan visa 3D med volym på samma sätt som sagt.

Permalänk
Legendarisk

Vissa irrelevanta påhopp har blivit raderade och varningar utdelade. Försök att vara trevliga mot varandra nu.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Man kan defintivt göra coola grejer av det. Att försöka kolla runt hörnet i ett fps spel genom att luta sig, har vi säkert alla gjort. Nu kan detta enkelt bli verklighet etc. Sen i kombination med glasögon som skärm eller något liknande så har vi ett riktigt hologram. Det finns även idéer om att använda headtracking och Ray-traycing för att skicka rätt ljus in i ögat och på det sättet skapa hologram utan glasögon (be mig inte förklara mer).

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Han har lagt en skärm i sitt bord, och styr ett fult datorspel med telefonen. Vart är det häftiga?

Hoppas du skämtar?
Han går ju runt bordet och 3D "världen" rör sig där efter.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Ja eftersom Kinect känner av var han är så förändras bilden beroende på hans "location".

Mycket snillerikt och fiffigt måste jag säga, dock så är det endast en illusion av ett hologram.

Permalänk
Medlem

Kunde de inte slängt in några träd eller hus att se effekten bättre på då helikoptern inte verkar kunna lyfta

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hur komplicerat är ett rektangulärt hål i en träskiva?

Det är nog lite för high-tech du måste väll förstå att inte alla som har tillgång till sån teknologi.
Ser faktiskt mer ut som det är en projektor.

Permalänk
Avstängd

Innovativt!

Kinect SDK finns för Windows.
Kinect fungerar även på Linux.

Permalänk
Medlem

Detta ser lovande och coolt ut hoppas de utvecklar detta till en mer simplare apparat.

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Ni har väl inte missat detta gamla clip, Wiimote headtracking:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Det var ju ännu coolare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

fan va coolt tänk dig det i sc2 spectator mode bara de skulle funka för många då xD

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Happ.. ganska så meningslöst just NU då detta bara funkar på 1st person... Men annars rolig ide

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jävligt fräsigt måste jag säga. Ge det lite utvecklingstid så kan det bli väldigt bra!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF