Permalänk

Två skärmar, oklart "lagg"?

Har börjat använda två skärmar men undrar en sak, skaffade nyligen en gratismånad viaplay och tänkte titta på lite film samtidigt som jag gör något annat på den andra skärmen, det enda problemet är att om jag väljer att stå i min gammla samsungskärm, och kör filmen i fullscreen, så gör den sig liten så fort jag väljer ett annat program som ligger på min huvudskärm (WoW etc.), går detta att lösa?

Permalänk

Kör wow i windowed fullscreen?

Permalänk
Medlem

i vissa mediaprogram går det att göra så att en skärm alltid drar upp sig i fullscreen, och det heter ju självklart olika i varje... men i t ex mpc hc så kan man gå in i inställningar->playback->fullscreen och om man har en annan skärm, välja "fullscreen monitor". jag har dock inte testat detta själv då jag för tillfälligt inte har en extra skärm

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av LilaCreaper:

Har börjat använda två skärmar men undrar en sak, skaffade nyligen en gratismånad viaplay och tänkte titta på lite film samtidigt som jag gör något annat på den andra skärmen, det enda problemet är att om jag väljer att stå i min gammla samsungskärm, och kör filmen i fullscreen, så gör den sig liten så fort jag väljer ett annat program som ligger på min huvudskärm (WoW etc.), går detta att lösa?

Hej!

Testa att uppdatera till de senaste versionerna av Silverlight och din webbläsare. Om det inte fungerar då, kontakta Support på 0771-52 23 00 eller
support@viaplay.se, så hjälper vi dig!

Med vänliga hälsningar,

Joel
Viaplay Support