Permalänk
Medlem

MX510 Kolfiber edition

Hej.

Ja för att inleda det hela med lite känsla, Alla mods har ju en historia i sig
Det hela började någon gång förra veckan.. Musen började "hänga" sig då och då vilket var fruktansvärt störande..
Jag körde så ett tag men i Onsdags fick jag nog.. Blåste om datorn för kände det var ändå dags att få lite rent och fint i maskinen igen..
Allt gött!.. Det fungerade bra i några timmar och så började musen hänga sig igen..
-Suck..
Idag när jag vaknade så tänkte jag, Nej nu ska jag fixa musen..
Fram med verktygen! Men precis när jag tatt isär den så börjar kolfiber "beroendet" svepa över mig!
Såhär blev resultatet
*har inte just någon bild hur den såg ut före för jag tänkte inte på att ta bilder..*

MX510 Kolfiber edition

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Snyggt! Klart 5/5 , vart har du köpt kolfibret ?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Snyggt! Klart 5/5 , vart har du köpt kolfibret ?

Tack Skrev det på näst sista bilden, Men köptes från scstyling.com ( kolfiberfilm ) den är väldigt lättarbetad!, kostar endel dock, Men jag hade ändå till övers sen ja drapera prylar i bilen så

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Frågan är, funkar musen nu då?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Roligt att man kan ge gamla produkter nytt liv! Tänkte även tipsa att det finns svart kolfiber på biltema billigt, vet dock ej hur kvalitén är.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Vilken skillnad, 5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Tack Skrev det på näst sista bilden, Men köptes från scstyling.com ( kolfiberfilm ) den är väldigt lättarbetad!, kostar endel dock, Men jag hade ändå till övers sen ja drapera prylar i bilen så

Oj, såg det nu Tack iaf, ska kolla upp det

Edit * kollade upp det nu, blir ingen kolfiber mus för mig blir lite dyrt med 800 för svart och vit kolfiberfilm

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Fan vad läckert med vitt kolfiber!

För er som är för lata att surfa själva...
Finns här: Kolfiberfilm

Permalänk

vart riktigt snygg de där:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Frågan är, funkar musen nu då?

Jag pillade många timmar.. fick ta isär den ett par gånger men nu fungerar den precis som förut no problems

Skrivet av Nagel:

Roligt att man kan ge gamla produkter nytt liv! Tänkte även tipsa att det finns svart kolfiber på biltema billigt, vet dock ej hur kvalitén är.

Haha ja. Jag kommer aldrig ge upp min kära mx510 jag har bytt höger och vänsterklick på den ett par gånger har man reservdelar så har man

Skrivet av söderström123:

vart riktigt snygg de där:)

Tackar

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Oj, såg det nu Tack iaf, ska kolla upp det

Edit * kollade upp det nu, blir ingen kolfiber mus för mig blir lite dyrt med 800 för svart och vit kolfiberfilm

Jo, smakar det så kostar det Det finns ju annat på tex, biltema, vissa tycker den är bra, det kanske är samma, Jag har ingen aning, hehe jag kör på detdära då vet jag att de funkar bra Jo sant att det är dyrt men tänk på att man får 1x2 meter långt me film också, i början kanske man "fumlar" bort ca 1 meter på test.. Men man kan drapera allt! och jag lovar dig det är beroendeframkallande Sitter och överväger tangentbordet redan!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Jo, smakar det så kostar det Det finns ju annat på tex, biltema, vissa tycker den är bra, det kanske är samma, Jag har ingen aning, hehe jag kör på detdära då vet jag att de funkar bra Jo sant att det är dyrt men tänk på att man får 1x2 meter långt me film också, i början kanske man "fumlar" bort ca 1 meter på test.. Men man kan drapera allt! och jag lovar dig det är beroendeframkallande Sitter och överväger tangentbordet redan!

Japp, som arbetslös student så sparar man ören varje månad, mem jag har funderat länge på kolfiberfilm och tror att det kommer sluta med att man bränner alla pengar på att drapera allt man har hemma hahaha, har funderat på att drapera ett helt chassi men som sagt, blir av när jag skaffat ett jobb
BTW ha en trevlig kväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en steelseries musmatta och slängde på ett lager kolfiber och det fungerar utmärkt. Sjukt bra glid Klädde även in min iphone, RAT 7 mus och min sidopanel på datorn

Tips om någon vill ha skalpell liknande så har Panduro Hobby ruskigt bra skalpell liknande blad!

Finns på Panduros hemsida med artikelnummer 512828

Permalänk
Medlem

jävligt snyggt med vitt

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Japp, som arbetslös student så sparar man ören varje månad, mem jag har funderat länge på kolfiberfilm och tror att det kommer sluta med att man bränner alla pengar på att drapera allt man har hemma hahaha, har funderat på att drapera ett helt chassi men som sagt, blir av när jag skaffat ett jobb
BTW ha en trevlig kväll

Ahh, Nej då förstår jag, haha japp man vill drapera allt när man väl börjat

Skrivet av SummitSub:

jävligt snyggt med vitt

Man tackar

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt najs! Tangentbordet näst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Blev ju riktigt najs! Tangentbordet näst?

haha, Tackar Jag funderar faktiskt på det, Jag har faktiskt börjat lite

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

hehe sjukt snyggt ju! men det är nog mest sånt man gör om man har över hemma, tex från bilstyling då...
Men vore rätt snyggt att göra tangentbordet i vit kolfiber sedan tror jag att en dator kan bli rätt snygg också Släng upp lite mer bilder på det!!

Btw: Länk till skalpellen som nämndes tidigare i tråden
http://www.pandurohobby.se/Katalog/70-Verktyg/7040-Sy-Sticka/...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

hehe sjukt snyggt ju! men det är nog mest sånt man gör om man har över hemma, tex från bilstyling då...
Men vore rätt snyggt att göra tangentbordet i vit kolfiber sedan tror jag att en dator kan bli rätt snygg också Släng upp lite mer bilder på det!!

Btw: Länk till skalpellen som nämndes tidigare i tråden
http://www.pandurohobby.se/Katalog/70-Verktyg/7040-Sy-Sticka/...

Tackar hehe, jo jag erkänner, Min bil får vara offer för min kolfiberdraperings mani Faktiskt så har jag börjat med tangentbordet... Men sen så vart de A-stolparna i bilen istället... haha

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||