Permalänk
Medlem

ÖverKlockning AMD phenom II x4 850 3.3

Jag har kollat jätte många yt videor om hur jag skulle överklocka min processor.
Just när jag ska göra det. Jag går in i bios ser att det ser helt anorlunda ut, har nu kollat igenom allt och hittar inte där man öveklockar
Så jag undrar hur jag ska hitta det/ finns det nått annat sätt att överklocka sin processor även om jag nu skulle överklocka den och allt går åt helvete går det att återställa allt såfall hur?

Mvh Palm123

Permalänk

Vad har du för moderkort / Bios?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Vad har du för moderkort / Bios?

Hur ser jag det xD ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palm123:

Hur ser jag det xD ?

umm kartongen du fick med moderkortet ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

umm kartongen du fick med moderkortet ?

TYvärr så har jag köpt min dator fördig byggd så har ingen kartong

Permalänk
Medlem

Då kan du glömma OC tyvärr (om det är en färdigbyggd märkesdator dvs.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Då kan du glömma OC tyvärr (om det är en färdigbyggd märkesdator dvs.)

Varför skulle man inte kuna överklocka om det va en märkesdator??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palm123:

Varför skulle man inte kuna överklocka om det va en märkesdator??

ENkelt .... För att dom inte har den funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palm123:

Varför skulle man inte kuna överklocka om det va en märkesdator??

Tillverkarna sätter spärrar och använder sig utan andra BIOS så att okunniga användare (majoriteten av märkesdatorköparna tillsammans med företag då) inte ska kunna fiffla och råka förstöra något som dom senare skyller på tillverkaren, vill ha garanti på mm.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Om det nu är en Dell, HP, Compaq etc så har dom plockat bort att i BIOS som har att göra med överlockning. Är det däremot så att du har köpt en färdigbyggd tex från JME eller Inet, så är det bara att leta. För så fall finns det det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zolektric:

Om det nu är en Dell, HP, Compaq etc så har dom plockat bort att i BIOS som har att göra med överlockning. Är det däremot så att du har köpt en färdigbyggd tex från JME eller Inet, så är det bara att leta. För så fall finns det det.

Acer

Permalänk
Skrivet av Palm123:

Då är det gg

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av Palm123:

Då är det tyärr så att det inte går. Köp en riktigt dator nästa gång