Prestandaanalys: Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

gröna flimmret är ett känt problem, samma med att det börja "skära sig" när du kollar långt bort med tex sikte och likande så det är bara och vänta till de är fixat

Men varför kör du medium med 6950 xfire?!

jag har också grönt flimmer ....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

jag har också grönt flimmer ....

Jag med, installerade 11.11 nu och 11.11 CAP2, får se om de försvinner

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Förmodligen patchat bort det nu!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har snabba cpu:er (snabbare än min) och säger att den är flaskhals, hur kommer ni fram till det?

Jag spelar på q6600@3.4Ghz med GTX570 och då ligger den på 85% cpu load när jag spelar.

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Skrivet av The:

Ni som har snabba cpu:er (snabbare än min) och säger att den är flaskhals, hur kommer ni fram till det?

Jag spelar på q6600@3.4Ghz med GTX570 och då ligger den på 85% cpu load när jag spelar.

bf3 använder inte cpun till 100%

en i5 2500k liger runt 45-50% som högst och måste därför klockas för att få den prestandan den borde ha

min cpu används lika mkt i 3ghz som i 4.6 med bara ett klockat 6950

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Altså bf3 beter sig konstigt med CPU-användingen. Dels så belastar den Kärna 1 & 2 mycket högre än resten (jag har x6) Men samtidigt så ökar inte prestandan nämnvärt av överklockning. Samtidigt ligger inte heller GPU-användingen på 90-100 utan snarare på 70-80 och så får man dippar ner mot 50FPS. Det är fan inte ok.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

ska du göra om testet nu? ärju rätt stor skilnad efter patchen, 10-15+ fps
så nu kör jag alting förutom skuggor så högt det går i spelet och är oftast över 63fps nåt litet dropp till 54 fps nångång om man vänder sig snabt elr spammar siktet

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Altså bf3 beter sig konstigt med CPU-användingen. Dels så belastar den Kärna 1 & 2 mycket högre än resten (jag har x6) Men samtidigt så ökar inte prestandan nämnvärt av överklockning. Samtidigt ligger inte heller GPU-användingen på 90-100 utan snarare på 70-80 och så får man dippar ner mot 50FPS. Det är fan inte ok.

Ska kolla min CPU användning sen, min GPU däremot ligger på 100% hela tiden!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ska kolla min CPU användning sen, min GPU däremot ligger på 100% hela tiden!

Jag kommer upp i 80-90% användinning med v.sync av, då ligger jag på hög FPS. Men när FPS:en dippar, så ligger GPU:användingen lågt. Och det är inte GPU minnet som flaskar, har provat att sänka Texture till LOW, då tar spelet upp 600-700mb vram, men får FPS dippar ändå. Ända som hjälper är att sänka mesh quality, vilket inte verkar påverka prestandan i andra tester jag sätt, men för mig påverkar det sjukt mkt, om ja har Mesh Quality på high, så får ja dippar ner mot 45-55fps även om allt annat är på LOW. Misstänker att den kör sönder core 1 och 2 på CPU:n å då får inte grafikkortet komma till sin rätt.

Trist som fan att ha Mesh Quality på LOW, träd å byggnader ser ju ut som skit

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

jag kör med ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC och allt jag upplevler av de större banorna (Caspian, firestorm, canals) är artefakter i form av svarta "streck" som dras från hårkorset mot en specifik punkt på banan (t.ex. en jet, tank eller nån form av byggnad)
ibland får jag dessutom feta texturer uppe i himlen, så det ser ungefär ut som om en gigantisk enbuske flippar totalt bland molnen..
någon som har ett hum om vad detta kan bero på och om det finns några åtgärder?

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna, de som kom iför nån dag sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trähatt:

jag kör med ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC och allt jag upplevler av de större banorna (Caspian, firestorm, canals) är artefakter i form av svarta "streck" som dras från hårkorset mot en specifik punkt på banan (t.ex. en jet, tank eller nån form av byggnad)
ibland får jag dessutom feta texturer uppe i himlen, så det ser ungefär ut som om en gigantisk enbuske flippar totalt bland molnen..
någon som har ett hum om vad detta kan bero på och om det finns några åtgärder?

Ladda ner typ MSI kombustor eller dylikt program och kör skiten ur kortet, håll på på värmen bara. Om dom uppstår då är det nog för högt klockat eller sönder tyvärr.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Har du senaste drivrutinerna, de som kom iför nån dag sen?

ja, när jag såg att de skulle ta hand om artefakter i bf3 tänkte jag "Hurra!"
men efter att jag installerat dem så blev artefaktandet värre än vad det var förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av trähatt:

ja, när jag såg att de skulle ta hand om artefakter i bf3 tänkte jag "Hurra!"
men efter att jag installerat dem så blev artefaktandet värre än vad det var förut

Precis min tanke också, synd att du redan hade dom då :).

Permalänk
Medlem

Mitt bf har buggat som fan i minnesanvändning på GPUn, när man öppnar Origin browsern i spelet så använder spelet helt plötsligt 2,2-2,5gb :/

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Prestandaförlust

Hejsan jag tänkte bara kolla med er vad som kan vara problemet åt mig.
När spelet släpptes kunde jag spela på medium och vissa saker på high med runt 45-50 fps stabilt.

Men nu går det knappt att köra på low =/
Ligger och hackar runt på 25-35 fps nu med allt på low.

Enligt alla prestandatest jag läst och alla spectabeller bör det inte vara något problem med min utrustning.

Alla andra spel kan jag köra utan problem på high/ultra, tex crysis2, skyrim, batman arkham city osv.

Specar på datorn
MSI GTX 560TI TWIN FROZR II
8GB (4x2gb) Corsair DDR2 PC6400 800 MHz XMS2 Xtreme TwinX
Intel® Core 2 Duo Processor E8400 3ghz
ASROCK SKT 775 P43DE

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izual:

Hejsan jag tänkte bara kolla med er vad som kan vara problemet åt mig.
När spelet släpptes kunde jag spela på medium och vissa saker på high med runt 45-50 fps stabilt.

Men nu går det knappt att köra på low =/
Ligger och hackar runt på 25-35 fps nu med allt på low.

Enligt alla prestandatest jag läst och alla spectabeller bör det inte vara något problem med min utrustning.

Alla andra spel kan jag köra utan problem på high/ultra, tex crysis2, skyrim, batman arkham city osv.

Specar på datorn
MSI GTX 560TI TWIN FROZR II
8GB (4x2gb) Corsair DDR2 PC6400 800 MHz XMS2 Xtreme TwinX
Intel® Core 2 Duo Processor E8400 3ghz
ASROCK SKT 775 P43DE

Mvh

Om jag var du skulle jag installera om spelet och installera senaste WHQL drivers från nvidia, glöm inte att klicka i "Custom install" sen "clean install" så det resettar allting. För din dator ska klara av spelet på medium.

Permalänk
Avstängd

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638474

Någon här som har detta kortet?.. något att ha?.. eller rekommenderar ni något annat 6970 med bra kylning.. Ska inte låta som något jetplan heller..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638474

Någon här som har detta kortet?.. något att ha?.. eller rekommenderar ni något annat 6970 med bra kylning.. Ska inte låta som något jetplan heller..

Jag kan inte uttala mig om det där kortet, men jag har ett sånt här

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623542

Låter ingenting och kyler bra!

Permalänk

Är det bara jag som är förvånad vet inte om detta har varit skrivet innan men orkar inte skumma igenom 25 sidor..

http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/...

cpu skillnaden på Bf 3 enligt denna sida är ju sjukt jämn samt många andra sidor... bara sweC som har så stor skillnad..

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av CitroFrukten:

Är det bara jag som är förvånad vet inte om detta har varit skrivet innan men orkar inte skumma igenom 25 sidor..

http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/...

cpu skillnaden på Bf 3 enligt denna sida är ju sjukt jämn samt många andra sidor... bara sweC som har så stor skillnad..

Läs testmetoden och jämför med vår så kanske du hittar en avgörande skillnad.

Samtliga mätningar kommer från kartan Caspian Border i multiplayerläge med över 60 spelare.

Dold text
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Läs testmetoden och jämför med vår så kanske du hittar en avgörande skillnad.

Samtliga mätningar kommer från kartan Caspian Border i multiplayerläge med över 60 spelare.

Dold text

Single player Vs Multi där ser man..

Tack Andreas.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller