Permalänk

grafikkorts överclockning

tjena..
jag undrar om nån har nån sorts guide om hur man överklockar ett grafikkort för bra spela prestanda
ja hur man överklockar på bästa sätt.
jag har ett NVIDIA GeForce GTX 550 Ti och skulle vilja överklocka den så den får bättre prestanda och mår lite bättre som jag brukar säga
¨
tack i förhand

Permalänk
Medlem

Nämen titta vad jag hitta när jag använde sökfunktionen på hemsidan!
http://www.sweclockers.com/artikel/6174-overklockning-av-graf...

Om du vill göra det ännu lättare för dig, använd MSI Afterburner och höj en frekvens i taget med ca 20mhz och stresstesta däremellan.

Permalänk
Skrivet av exroz:

Nämen titta vad jag hitta när jag använde sökfunktionen på hemsidan!
http://www.sweclockers.com/artikel/6174-overklockning-av-graf...

Om du vill göra det ännu lättare för dig, använd MSI Afterburner och höj en frekvens i taget med ca 20mhz och stresstesta däremellan.

när vet jag att jag ska sluta klocka då ?? när de säger poff eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av style_019_AMDx2:

när vet jag att jag ska sluta klocka då ?? när de säger poff eller?

Saxat från länken jag nyss länka...

"Beroende på vilket grafikkort som används kommer man förr eller senare att stöta på en övre gräns då grafikfel uppstår. Detta brukar synas i Furmark som små prickar eller spikar som skjuter ut ur den håriga bollen. När detta uppstår, sänk klockfrekvensen ett snäpp och prova igen."

Permalänk

Glöm inte att hålla koll på temperaturen!

Permalänk
Skrivet av exroz:

Saxat från länken jag nyss länka...

"Beroende på vilket grafikkort som används kommer man förr eller senare att stöta på en övre gräns då grafikfel uppstår. Detta brukar synas i Furmark som små prickar eller spikar som skjuter ut ur den håriga bollen. När detta uppstår, sänk klockfrekvensen ett snäpp och prova igen."

jag håller just nu läser steg för steg och ska ta hem programmet som du angav så ska jag testa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av style_019_AMDx2:

tjena..
jag undrar om nån har nån sorts guide om hur man överklockar ett grafikkort för bra spela prestanda
ja hur man överklockar på bästa sätt.
jag har ett NVIDIA GeForce GTX 550 Ti och skulle vilja överklocka den så den får bättre prestanda och mår lite bättre som jag brukar säga
¨
tack i förhand

Överklocka: AMD Radeon HD3650

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Glöm inte att hålla koll på temperaturen!

sätter fläkten på 100% så äre lugnt