Permalänk
Medlem

Skärmar utan ramar mindre än 10 tum

Tjenare!

Som topic; Skärmar utan ramar mindre än 10 tum.
Håller på att göra ett projekt och behöver då köpa skärmar utan ramar mindre än 10 tum.
Länka gärna hemsidor där det finns massor av olika Skärmar utan ramar mindre än 10 tum.
Har försökt att googla det men hittar inget ;/.
Tack på förhand och hoppas att ni har en trevligt natt :D.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem

Kankse den här hos elfa?

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=75-726-69

Ungefär 4,5" och utan ram.

Du förstår väl att även om displayen inte har en ram så kommer den inte att visa en bild hela vägen ut till kanten?

Permalänk
Medlem

#bjjib
Tack, det förstår jag. Den du lenka var med touch och väldigt dyr, behöver bara en skärm med lägsta möjliga pris. Vet du andra hemsidor som säljer skärmar utan ramar så får du gärna länka :).
Tack

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem

Jag tror du kollade i "Produktfamiljbeskrivning". Stämmer det? Där står det med touch men det gäller en annan skärm i samma familj, likadan fast med touch och ~100 kr dyrare.

Conrad har också en del skärmar, de båda övre är lite mindre och har sämre bildkvalitet. Den sista har ram men den kanske går lätt att ta bort. Dom är lite billigare men fortfarande rätt dyra.

Conrad 1

Conrad 2

Conrad 3

Permalänk
Medlem

Vilken typ av input ska skärmarna ha ?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Jag tror du kollade i "Produktfamiljbeskrivning". Stämmer det? Där står det med touch men det gäller en annan skärm i samma familj, likadan fast med touch och ~100 kr dyrare.

Conrad har också en del skärmar, de båda övre är lite mindre och har sämre bildkvalitet. Den sista har ram men den kanske går lätt att ta bort. Dom är lite billigare men fortfarande rätt dyra.

Conrad 1

Conrad 2

Conrad 3

Elfa har också den här. Men den är bara 2,3" och har relativt dålig "bildkvalitet".

Samtliga förutom Conrads tredje måste drivas av en mikroprocessor programerad för det. Conrads tredje tror jag däremot klarar att ta in någon "vanlig" signal, jag är dock inte säker på vilken.

Att hitta lcdskärmar helt utan ram är rätt svårt eftersom belysningen vanligtvis sitter i sidorna av skärmen och leds in över skärmen i ett lager av plast. För att hålla ihop lagren så används ramen. Den jag länkade i mitt första inlägg verkar däremot vara belyst bakifrån.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa t.ex. en färdig fotoram och sedan slakta den, de ligger inte heller så högt i pris och har skaplig storlek/upplösning

Visa signatur

Nzxt H500 | Gigabyte X570 Gaming X | Ryzen 5 3600 | Hyper X Fury 16 GB DDR4 @ 3200Mhz | ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

#Erladion
Bra ide, Tack.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.