i7 2600k - GTX 570 - SSD - 16gb DDR3 - Vilken CPU kylare ?

Permalänk
Inaktiv

i7 2600k - GTX 570 - SSD - 16gb DDR3 - Vilken CPU kylare ?

Hej Hej,

Köpte mig nyss en speldator som kom med en Havik 140 CPU kylare, pga den var så stor, så fick endast 3 x minneskort plats, så jag tänkte jag skulle sälja den och inköpa mig en annan kylare till CPUn.

Så min fråga är till er,

Vilken rekommenderar ni ?

Hade väl inte direkt tänkt att överklocka, men det är inte uteslutet.
Tänkte väl lägga runt 500-900 kr.
Datorn kommer att användas främst för spel.

Tips mottages gärna , se sign för spec.

// TwiZteD

Edit:

Är detta ett bra val ?

Corsair Cooling Hydro H80
http://www.inet.se/produkt/5321871/corsair-cooling-hydro-h80

Permalänk

Noctua NH-D14.
Min i5-2500k @ 4.7ghz har nått 67c (100% load) med den kylaren - Prime95 igång under 8 timmar. 67c registrat som max i realtemp, 24c rumstemperatur.
Förövrigt så har jag en 140mm fläkt på framsidan av chassit i höjd med CPU kylaren som blåser in luft och en 140mm på baksidan av chassit som blåser ut, det kanske hjälper med någon grad.

Jag rekommenderar Noctua NH-D14 skarpt.

Permalänk

Ska du inte överklocka kan du ju ta vilken jäkla kylare som helst, till och med stock räcker ju till för det (for obvious reasons).

Men vill du ha en kylare som är liten just vid CPUn så föreslår jag Antec Kuhler H2O 620/920 (beroende på hur mycket kylning du behöver och hur stor plats du har för radiator)

Dock kräver dessa kylare ett eget utblås för radiatorn

EDIT: *facepalm* såg nu att du länkat en nästan identisk kylare som förslag i din första post...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av DerpLaHarr:

Noctua NH-D14.
Min i5-2500k @ 4.7ghz har nått 67c (100% load) med den kylaren - Prime95 igång under 8 timmar. 67c registrat som max i realtemp, 24c rumstemperatur.
Förövrigt så har jag en 140mm fläkt på framsidan av chassit i höjd med CPU kylaren som blåser in luft och en 140mm på baksidan av chassit som blåser ut, det kanske hjälper med någon grad.

Jag rekommenderar Noctua NH-D14 skarpt.

Tror du inte att den kylaren kan göra det trångt för hans minnen, precis som hans gamla?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tror du inte att den kylaren kan göra det trångt för hans minnen, precis som hans gamla?

Ooops. Måste ha missat det.
Anthec Kühler är väl bästa alternativet då, billig och bra, om du inte vill fixa LP ram 16gb eller köra 8gb ram.

Permalänk
Medlem

Ja H80 är en mycket bra vattenkylare, dock lite större kylare.
Själv använder jag en H60 med 2st fläktar och en i5 2500K cpu på 4500mhz helt stabilt, det jag gillar mest med kylaren är att den tar så lite plats + kyler så pass bra.

Corsair H60/H80 är båda bra val, du får även liknande kyleffekt med Antec Kühler kylare.
vanliga luftkylare är i min värld förbi pga storleken..

Permalänk
Inaktiv

Hur tysta är dessa kylare ?
Vill få ner ljudet så tyst som möjligt men ändå kyla väldigt bra, något som går ?

// TwiZteD