Permalänk

Skärm för programmering 1-3K

Hej, det är så här att jag behöver en ny skärm, har redan en lg e2260 men tycker den är ganska liten för programmering, "21,5" tum.
Har ni några idéer, 1-3k kanske något mer ifall ni hittar något bra. Har tänkt på en 27tum är det för stort för ni som vet?
Tack:)

Permalänk
Medlem

Är din nuvarande liten som i liten text eller liten som i att skärmytan inte räcker till?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Kan varmt rekommendera en Dell U2412M

Permalänk
Medlem

U2412M skulle jag också säga! 1920*1200 är väldigt trevligt för arbete.

Permalänk
Medlem

Om du inte tvunget måste ha IPS kan du komma undan billigare med en 24"-skärm, typ http://www.inet.se/produkt/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

@Hardware guy , jo själva texten är liten i sig men det går ju förstora när jag känner för det, men själva skärmen är liten i sig, har ett bord met cirka 1m mellansrum så det skulle passa bra med kanske en 27 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rgr1sen:

@Hardware guy , jo själva texten är liten i sig men det går ju förstora när jag känner för det, men själva skärmen är liten i sig, har ett bord met cirka 1m mellansrum så det skulle passa bra med kanske en 27 tum

Tja, vill du ha 27":are för dom pengarna kan jag rekommendera vilken somhelst från samsung.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kört på två stycken 24 tums, ger bra med möjligheter av plats och sortering av rutor/kåder. Har själv 24 tums skärm och texten är inte liten och skärmen är inte för stor vid ett datorbord med ca 50 cm från huvudet!

Permalänk
Medlem

Håller med många i tråden, satsa på en 16:10 skärm typ dell u2412m, den extra höjden är galet underskattad.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|