Permalänk
Medlem

H80 problem med kylpasta

Hej jag har just köpt en h80 kylare och dum som jag är så köpte jag till eftermarknads kylpasta och tog bort den förapplicerade kylpastan.

Så jag gjorde ett fint streck på cpun och satt till kylaren (de går inte jättebra då det är väldigt trångt att sätta till kylaren när man har satt på radiatorn med mitt chassi och moderkort.)

Och då fick jag runt 50 grader idle vilket jag inte tyckte var så jättebra, så idag testade jag att sätta om den men med en prick kylpasta i mitten av cpun och efter lite bök och många omappliceringar så fick jag på kylaren men fick nu upp till 68-70 grader idle på core 1.

Så jag måste ju sätta om den igen och undrar om de finns något annat sätt jag kan använda för att de ska bli bättre?

Eller ska jag ta av radiatorn, sätta på kylaren sen skruva fast radiatorn?

Permalänk
Medlem

Hur är den monterad? tar den luft inifrån chassit? har du BRA luftflöde i chassit isf? mm
Kvittar vilken ordning du monterar det! sätt en liten klick (som ett riskorn) i mitten o montera kylaren o se till att den sitter ordentligt. har du då 60-70 grader idle så är antagligen tempsensorna kassa. Testa med core temp/ HWMonitor!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hur är den monterad? tar den luft inifrån chassit? har du BRA luftflöde i chassit isf? mm
Kvittar vilken ordning du monterar det! sätt en liten klick (som ett riskorn) i mitten o montera kylaren o se till att den sitter ordentligt. har du då 60-70 grader idle så är antagligen tempsensorna kassa. Testa med core temp/ HWMonitor!

jag drar luft utifrån och in och har i allmänhet jättebra luftflöde, jag har två fläktar på taket som blåser ut luft, två fram som blåser in, en på sidan som blåser in/ut har inte bestämt mig än. Jag kollar också med core temp och de kan ju vara sensorerna som är paj då det blir ingen skillnad i kylning om jag har den på high eller low fan speed. Men jag måste hursomhelst montera om den nu när core 1 har alldeles för hög temp.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur jag ska tolka detta CPU är 31 grader, medans core 0: 51 core 1: 39 Core 2: 44 core 3: 44 grader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

jag drar luft utifrån och in och har i allmänhet jättebra luftflöde, jag har två fläktar på taket som blåser ut luft, två fram som blåser in, en på sidan som blåser in/ut har inte bestämt mig än. Jag kollar också med core temp och de kan ju vara sensorerna som är paj då det blir ingen skillnad i kylning om jag har den på high eller low fan speed. Men jag måste hursomhelst montera om den nu när core 1 har alldeles för hög temp.

vad står CPU temp på 80 grader då eller? Tror tempsensorna e lite knas, är den klockad?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

vad står CPU temp på 80 grader då eller? Tror tempsensorna e lite knas, är den klockad?

den var klockad men jag resetta den när jag inte ville att datorn skulle brinna upp om jag hade satt den fel. :S