Permalänk
Medlem

Köpa cpu-kylare - Antec Kühler H20 620?

Funderar nu på o köpa Antec Kühler H2O 620.
Anledning är att standardfläkten till min Phenom II x4 955 Black Edition börjat låta som ut i rena helvetet och vill överklocka lite.
Är denna kylaren något att fundera på? Funderar på den just för det billiga priset och har hört att den ska vara relativt tyst.

Alla tips är mer än välkomna

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Funkar fint, kör på den!

Permalänk
Medlem

Fungerar utan problem för mig.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

funkar även för mig utan problem, garanterat värt dom ~400 kronorna

Permalänk
Medlem

min pump knarrade. försökte fixa genom skakningar och olika monteringar men det gick inte. bytte och den knarrade den med. blev en hedlig noctuna d14 efter det. tystare och kyler bättre
standard fläkten är inget att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

min pump knarrade. försökte fixa genom skakningar och olika monteringar men det gick inte. bytte och den knarrade den med. blev en hedlig noctuna d14 efter det. tystare och kyler bättre
standard fläkten är inget att ha.

lät det som en kaffekokare? skämtar inte nu

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

lät det som en kaffekokare? skämtar inte nu

hehe japp ungefär. finns filmer på youtube på problemet. den andra jag fick när jag bytte lät bara till och från när jag monterade den upponer. men den dånade också konstigt. precis som om den fick för mycke / för lite ström. fick inte tyst på den

här en film på hur de kan låta

http://www.youtube.com/watch?v=1-uPsmUi32g

Permalänk
Medlem

Min 620 brygger kaffe den också när jag har burken ståendes, inte liggandes däremot för då är den knäpptyst (testat monterat den på alla möjliga sätt), det känns som lite gambling om man ska få en som låter eller inte. Som någon annan nämnde så är väl originalfläkten ingen höjdare men jag tycker den duger om man inte är så himla petig

Permalänk

Det är helt klart en prisvärd kylare men om har plats så är en HR-02 Macho ett par grader kallare och lite tystare för samma pris.

En jämförelse:

Hela Recensionen: http://www.hardocp.com/article/2011/07/26/thermalright_hr02_m...

Dold text
Permalänk
Medlem

Min Antec H2O låter också som en kaffekokare. Hade man haft ett ljudisolerat chassi så tror jag inte det hörts något, men jag har ett väldigt öppet chassi så det är ganska irriterande.
Ska också byta till en noctuna luftkylare av något slag med PnP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det är helt klart en prisvärd kylare men om har plats så är en HR-02 Macho ett par grader kallare och lite tystare för samma pris.

En jämförelse:

Var fick du tag i det där testet? skulle gärna kolla in det

Edit: Jag va blind, såg inte länken...

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk

För mig så hörs kaffekokarljudet bara om man lägger örat vid sidopanelen, fläkten däremot lät som en Airbus A380 så jag bytte till två Bitfenix spectre LED, nu är den väldans mycket tystare. Förutom att kylaren är ett rent helvete att montera (kanske bara är jag som e n00b), så kyler den bra för att bara kosta 400 spänn.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

Har en själv, funkar kanonbra. I klass med de bästa luftkylarna, och dessutom riktigt billig just nu såg jag.
Tänk bara på att ordna en fläkt till och skruvar som passar så att du kan köra push/pull genom radiatorn.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Har också en antec h2o 620. Har haft den i ett år nu, lätt att montera, tyst (låter ingenting för mig) och extremt prisvärd i mina ögon

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Köpte min från webhallen när det var sweclockers erbjudande, bland dom lättaste kylarna jag monterat var oerhört lätt

kaffekokar ljudet hade jag 3sec efter jag startat upp för första gången sen blev det ljudlöst!

Kan ju vara era moderkort det är fel på om det inte funkat.

Vet inte hur stock fläkten låter då jag kör med fläktkontroller men kan inte säga att den låter mer än chassi fläktarna jag har. (på max och lägsta)

Den mest prisvärda kylaren just nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha, den här tråden, samt denna och denna har avskräckt mig från att köpa dessa nya vattenkylningskit.

Det skall väl då vara fan att de inte kan sköta kvalisorten på grejjerna!

Om så pass många verkar ha problem idag, vad händer då om ett år eller två? Dubbelt så många trådar månne?

Nehej, verkar som det blir luftkylning i några år till...

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur så många kan ha haft problem med 620. Min har fungerat fint och låter inte ett pip!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk

ibland kan impellern vara fel. Vissa får även problem för att de har fan speed control igång(dvs begränsar kraften) på den så den måste arbeta extra hårt, vilket producerar mer ljud. Och vissa måste rotera kablarna för att det ska bli bättre flöde.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l