Permalänk

Corsair H80 missljud?

Nu när jag satt vid datorn så började pumpen låta, låter ungefär som ett trasigt kullager på en fläkt eller något i den stilen. Har lokaliserat ljudet och det är pumpen som lever om.
När pumpen lät så provade jag att vända datorn horisontellt för att kolla om det var några luftbubblor men ljudet vart desamma om inte lite mildare.
Jag gav pumpen en liten knuff och ljudet upphörde men ljudet kommer tillbaka.

Låter det rimligt att göra en RMA till cdon då H80 endast är använd i två dagar?

Hur som haver, Nu blire Kalle anka! God jul!

Permalänk
Medlem

Min h80 har också levt sitt egna liv, lät som den skulle gå sönder en gång typ första dagen men nu är den bra igen men knappast ljudlös som vissa beskriver den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

Är bara rädd att pumpen ska ge upp utan förvarning. Det låter precis som när min förra grafikkortsfläkt började ge missljud för att sedan tvärt sluta fungera.

Permalänk

Om någon är nyfiken hur det låter så har jag hittat en video som visar samma ljud. http://www.youtube.com/watch?v=LQ_TlapEdNM
Notera skillnaden vid slutet.

Permalänk
Medlem

Min h60 gör ljud emellanåt, knuffar till chassit också försvinner det.. Börjar bli mindre oftare, en gång var fjärde dag kanske. avvaktar med RMA. Har haft den i ca 2 veckor.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Fan också. Jag som beställde en H80 igår från CDON

Permalänk
Medlem

Otur där med missljud mitt h80 är helt tyst. (förutom fläktarna då som låter lite)

Permalänk
99:e percentilen

Samma sak med H60. Skickade tillbaka den och fick en ny av CDON. Samma förbannade problem med den nya. Man kan inte vara i samma rum. Enda sättet att få den att hålla käft är att sänka fläkthastigheten. Jag kan bara sänka till "Level 8" istället för "Level 9" på moderkortet eller med 10 % i taget på min Sentry 2, så jag vet inte exakt hur mycket som krävs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Min H80 "låter" lite, men om det beror på att den håller på att gå/är sönder vet jag inte. Tror bara att den låter så. Kyler som tusan gör den iallafall. Jag hade mer problem med de medföljande fläktarna som går upp i 100% (och därmed låter som 2 dammsugare) ända tills jag ändrade inställningarna för dom med SpeedFan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

En lösning på detta problem är att dra ned hastigheten på pumpen. Har löst mångas problem med oljud. Funkade på min och tempen påverkas inte.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm

Permalänk
Medlem

Min gurglar tyst ibland. Men om man har haft chassiet liggandes på sidan så kan ibland den få för sig att gurgla riktigt mkt under längre tider. Tråkigt att ditt exemplar sög