Permalänk
Medlem

Framtidens TV?

Hur kan ni tänka er framtidens TV? Alla förslag är välkomna omöjliga som möliga, kolla gärna på sonys modeller och säg vad som kan förbättras.

Ni som deltar i denna marknadsundersökning ska ha ett stort tack från oss!

(P.s detta är ingen riktig utvecklingsfråga utan ett skolarbete)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svante95:

Hur kan ni tänka er framtidens TV? Alla förslag är välkomna omöjliga som möliga, kolla gärna på sonys modeller och säg vad som kan förbättras.

Ni som deltar i denna marknadsundersökning ska ha ett stort tack från oss!

(P.s detta är ingen riktig utvecklingsfråga utan ett skolarbete)

Tror väll att framtidens TV kommer vara så small som ett A4:a papper och lite större än dom TV apparaterna vi är vana vid idag.

Vad tror ni själva? Eftersom det är ett skolarbete ska det inte vara era tankar kring detta som ska skrivas ned?

Permalänk

De kommer vara virtual boy stil. Alltså, sätt på dig glasögon och lev med i världen.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag tror framtidens TV kommer fungera som en media server för hela hemmet, med styrning till de flesta apparaturerna i huset.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd

Kontaktlinser med display är framtidens TV. Built in from birth.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Sötast

TV lär dö ut så småningom!

Permalänk
Medlem

Då OLED har möjlighet att bli riktigt riktigt billigt kommer skärmarna vara gigantiska (tänk helvägg) och extremt tunna. 4k-upplösning samt helt utan kablar.

Permalänk

Tunn som papper då det redan finns, dock kommer man göra den ca 1-5mm tjock med komponenter och för att det annars ser fult ut, XHDTv som ersätter HDTv är bara en frågan när inte om, sen agera mediaserver och motsvarande tv apparater som datorer dock tjockare.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Det beror helt på vad du menar med "framtid", pratar vi ett par år framåt nu eller är det ännu längre framåt?

Nu vet vi ju inte vilken sorts teknologi som kan tänkas komma framöver, men dom nästa 10 åren blir det säkert inget speciellt... högre upplösning, tunnare displayer, förbättrad hårdvara.

Hoppas själv att det kommer något nytt och spännande inom typ 5-10 år eller något sånt.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag kan se mig sluta använda tv/monitor i framtiden till fördel för ngn form av hjälm istället. Billigare och tar mycket mindre plats.

Permalänk
Hedersmedlem

Oled tv apparater blir nog framtiden (6-10 år) sedan så blir det väl mer Tv-linser finns redan ett företag som håller på att utveckla detta... inom den närmaste framtiden (6år<) så blir tv apparaterna billigare och smalare

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

Oled tv apparater blir nog framtiden (6-10 år) sedan så blir det väl mer Tv-linser finns redan ett företag som håller på att utveckla detta... inom den närmaste framtiden (6år<) så blir tv apparaterna billigare och smalare

Tex http://www.sony.se/product/head-mounted-display/hmz-t1

Permalänk
Medlem

Han menade linser med skärm på, alltså som man sätter på ögonen. "Glasögon" skärmar har funnits länge.

Permalänk
Medlem

hahahahah

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Han menade linser med skärm på, alltså som man sätter på ögonen. "Glasögon" skärmar har funnits länge.

Nja det är inte möjligt inom överskådlig tid. De flesta är nog inte så sugna på att stoppa linser i ögonen varenda gång de ska se på tv heller så den idén tror jag inte på för mass-market.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja det är inte möjligt inom överskådlig tid. De flesta är nog inte så sugna på att stoppa linser i ögonen varenda gång de ska se på tv heller så den idén tror jag inte på för mass-market.

http://www.newscientist.com/article/dn18146-contact-lenses-to...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja det är inte möjligt inom överskådlig tid. De flesta är nog inte så sugna på att stoppa linser i ögonen varenda gång de ska se på tv heller så den idén tror jag inte på för mass-market.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14761-forskare-tar-fram-kont...

Permalänk
Medlem

Hologram-tv är framtiden, allt i äkta 3-d utan glasögon.

Permalänk
Medlem

Man pratade om hologram på 50-talet, trodde det skulle komma "snart". Men skulle tappa hakan om man såg en vanlig sketen budget plasma för 4000:- idag.

Min lite mer jordnära gissning är OLED, några milimeter tunn och några millimeters ram runt om som mest, en liten mediadator i foten som klarar det mesta en dator ska klara. Självklart passiv 3D och 4K upplösning. Filmerna spelas in native i 60Hz så behovet av bildförstörnade extra Hz-tekninker kommer försvinna med tiden.

Permalänk
Medlem

Överskådlig tid skrev jag. 1 pixel är inte speciellt imponerande Om folk inte gillar ha 3-d glasögon så kommer de knappast gilla ha linser som är mycket jobbigare att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tror väll att framtidens TV kommer vara så small som ett A4:a papper och lite större än dom TV apparaterna vi är vana vid idag.

Vad tror ni själva? Eftersom det är ett skolarbete ska det inte vara era tankar kring detta som ska skrivas ned?

Nja vi har i uppg. att ta reda på vad allmänheten förväntar sig och vi måste fråga runt både i affärer och på nätet.