Permalänk
Medlem

Jag har bättre processor än er?

Förlåt för en kanske lite missvisande rubrik, men jag kunde seriöst inte låta bli.. Efter överklockning av min processor så fick jag ganska roliga utslag i Coretemp, kolla länken

Frågan är, är det någon mer än jag som kommer över 15Ghz eller? Fråga nr 2, vad är det som är fel? Tycker programmet inte om min upplåsta 960T eller?

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Förlåt för en kanske lite missvisande rubrik, men jag kunde seriöst inte låta bli.. Efter överklockning av min processor så fick jag ganska roliga utslag i Coretemp, kolla länken

Frågan är, är det någon mer än jag som kommer över 15Ghz eller? Fråga nr 2, vad är det som är fel? Tycker programmet inte om min upplåsta 960T eller?

http://i42.tinypic.com/nmzuqw.png

Siffror ljuger aldrig;)

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Siffror ljuger aldrig;)

Precis vad jag ville höra! Så då är det okej om jag skriver det i sign eller?

Permalänk

Ser legitimt ut o.O

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

core temp har visat 14,7 ghz på mig en gång

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det är för Coretemp kan inte ge exakta FSB värden on the fly utan att dra massa resurser. Finns inställning i options där man kan sätta igång det. Men det drar extra på datorn när den gör det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

CPUZ VALIDERING PLEASE!

Permalänk
Entusiast

Jo men visst! Du får starta en egen .::. 15GHz+ klubben .::.

Permalänk

Nästan 16GHz och 10 graders cpu, bra skit. Passiv kylning på det antar jag?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Jo men visst! Du får starta en egen .::. 15GHz+ klubben .::.

Fast då måste kravet va stabil klock

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem

http://64bits.se/forum/viewtopic.php?t=5518

Tyvärr fungerar inte bilderna

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nästan 16GHz och 10 graders cpu, bra skit. Passiv kylning på det antar jag?

haha precis den passiva kylningen är nog ganska stor isåfall (gissar på ett kylrum och några frysar som hjälper till med värmen samtidigt som du sitter med ett badkar på 500 liter vatten på nordbryggan
nådde 3.8 ghz idag btw med min processor på 1.475v på cpu och 1.120 på nordbryggan ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Jaja, du har en bit kvar till 15Ghz

Skrivet av Blargmode:

Jo men visst! Du får starta en egen .::. 15GHz+ klubben .::.

15Ghz klubben är på gång upp! "OBS! Ingen validering krävs?"

Skrivet av n_sandstrom:

Nästan 16GHz och 10 graders cpu, bra skit. Passiv kylning på det antar jag?

Yes, kör en tornkylare, 2x2x300m, i guld. Bara det bästa duger

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Det är för Coretemp kan inte ge exakta FSB värden on the fly utan att dra massa resurser. Finns inställning i options där man kan sätta igång det. Men det drar extra på datorn när den gör det.

Okej, bra det Tack för fakta!

Permalänk
Medlem

Kapar min egen tråd, någon som vet något program som visar hur CPU:N belastas, som man kan kolla "In-game" i Battlefield 3? Ungefär som MSI afterburner, men med processorn, vore tacksam

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än tusen ord. I ditt fall mer än 1000 MHz Men jag har en viktigare fråga...
But will it blend?!! Sorry hehehe kunde inte låta bli.

Coretemp läser av fel helt enkelt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Brusarn:

Yes, kör en tornkylare, 2x2x300m, i guld. Bara det bästa duger

Äh, skaffa en i diamant om du vill ha det bästa!

Skrivet av Brusarn:

Kapar min egen tråd, någon som vet något program som visar hur CPU:N belastas, som man kan kolla "In-game" i Battlefield 3? Ungefär som MSI afterburner, men med processorn, vore tacksam

PlayClaw gör det, om än fult
Tror det kostar pengar dock, jag fick det när dom hade give away för någon månad sedan. Måste säga att det är riktigt bra, har live compression också på videos. Så filerna blir inte gigantiska i samma takt som med fraps, plus att du ser filstorleken medan du spelar in

*edit: vet inte om den gör det som msi afterburner för jag visste inte att det kunde visa in game overlay?

Permalänk
Medlem

Min gamla cpu va ännu bättre... Slå det här då

http://imageshack.us/photo/my-images/96/extremcpu.png/

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

men jag har nog den bästa fläkten! va uppe i ca: 65000 varv! XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomike:

Min gamla cpu va ännu bättre... Slå det här då

http://imageshack.us/photo/my-images/96/extremcpu.png/

Hehe, fet CPU de du!! XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Kapar min egen tråd, någon som vet något program som visar hur CPU:N belastas, som man kan kolla "In-game" i Battlefield 3? Ungefär som MSI afterburner, men med processorn, vore tacksam

Någon skrev hur man länkar ihop AIDA64 med Afterburner för ett tag sen. Har själv aldrig gett mig in på det, men det låter som en smidig lösning för att få allt på skärmen samtidigt.

EDIT: Här.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Haha älskar den här humorn!! "Badkarsvattenkylning", "300x2x2m passiv tornkylare.... i guld!"

Skrivet av Brusarn:

Kapar min egen tråd, någon som vet något program som visar hur CPU:N belastas, som man kan kolla "In-game" i Battlefield 3? Ungefär som MSI afterburner, men med processorn, vore tacksam

Btw Brusarn,
Ctrl + Alt + Delete -> Aktivitetshanteraren -> Prestanda -> Spela och kolla historiken

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

har du 1 skärm eller 2?? jag har för tillfället 2 skärmar och brukar öppna aktivitetshanteraren på skärm nr 2.
så ser man hela tiden hur kärnorna belastas.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

har du 1 skärm eller 2?? jag har för tillfället 2 skärmar och brukar öppna aktivitetshanteraren på skärm nr 2.
så ser man hela tiden hur kärnorna belastas.

Såklart, har en 19" Dell över, smart!:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brusarn:

Såklart, har en 19" Dell över, smart!:D

Skickades från m.sweclockers.com

render.perfoverlayvisible 1 för BF3. Visar GPU/Cpu load ingame.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

render.perfoverlayvisible 1 för BF3. Visar GPU/Cpu load ingame.

Tack som fan