Permalänk
Medlem

Corsair H100

Hejsan,

Jag håller på att köpa en ny dator och skall även investera i en Corsair H100 men jag undrar nu om det är "viktigt" att köpa till ytterligare två fläktar för den så kallade "push & pull" varianten, alltså kommer det märkas någon större skillnad?
Jag kommer inte ägna mig åt överklockning eller spela några tyngre spel

Ytterligare en fråga:
Jag har ett Coolermaster Cosmos S chassi varav den stora 200mm fläkten har tappat ett blad.
Jag hittar ingen ny likadan fläkt men jag antar att det går att köpa av ett annat fabrikat då det är en standard, eller?

Permalänk
Medlem

Ska du inte överklocka så finns det ingen anledning att köpa en såpass dyr kylare. Ta en billig om du bara vill få ner ljudnivån

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Har du några bra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-ZoRe:

Har du några bra tips?

Jadu, någon av dessa kanske? http://www.inet.se/jamfor?compare=5321604&compare=6308718&com...

Noctuas kylare kan vara riktigt tysta. Hyper 212 har jag aldrig lyssnat på. Men alla borde klara av dina behov.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Tack!
Dum fråga kanske men skulle den CPU kylaren jag hade till min gamla QX9650 do the trick?
Det är en intel tillverkad sak med tvknamn: DTC-AAS10. Jag hittar varken bu eller bä..

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-ZoRe:

Tack!
Dum fråga kanske men skulle den CPU kylaren jag hade till min gamla QX9650 do the trick?
Det är en intel tillverkad sak med tvknamn: DTC-AAS10. Jag hittar varken bu eller bä..

Du får ju med en kylare till processorn som du kan använda, det är möjligt att den kylaren som du har kan funka men då jag antar att det är en annan sockel till din nya processor så kan jag inte säga med säkerhet att det är så. Du kan ju börja med den som du får med och sen om du tycker att den låter alldeles för mycket så kan du ju köpa t.ex. http://www.inet.se/produkt/5321604/cooler-master-hyper-212-pl..., skulle nog inte betala mer än så om du bara är ute efter att sänka ljudnivån.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3